20 אוקטובר 2015 | מת'יו טורן
3 דרכים מוכחות בהן יזמים יכולים לקבל חשיפה תקשורתית

חשיפה תקשורתית יכולה להרים אתכם ואת העסק שלכם לרמות חדשות. היא שמה את המסר שלכם מול קהלים גדולים יותר בדרך שהיא יותר משכילה מפרסומת ומבססת את מעמדכם כמומחים ומובילי מחשבה בתעשייה שלכם.

חשיפה תקשורתית יכולה להרים אתכם ואת העסק שלכם לרמות חדשות. היא שמה את המסר שלכם מול קהלים גדולים יותר בדרך שהיא יותר משכילה מפרסומת ומבססת את מעמדכם כמומחים ומובילי מחשבה בתעשייה שלכם.

 

אז איך תקבלו את הזדמנויות החשיפה התקשורתית הללו? הנה שלוש דרכים מוכחות.

 

1. קבעו קו בסיס והתחילו ברמה המקומית.

 

אם לא הייתה לכם חשיפה תקשורתית בעבר, העיתונות המקומית שלכם יכולה להיות מקום נהדר להתחיל בו מכמה סיבות.

 

ראשית, זה מאפשר לכם למכור את העסק שלכם כנקודת תעשייה מקומית, אפילו אם השירות שלכם הוא כלל ארצי או בינלאומי. שקעי מדיה תמיד מחפשים עסקים וסטארט- אפים מקומיים שיופיעו בדיווחי שוק, במוסף העסקי וקטעי חדשות מקומיות, אז אל תתעלמו מהאפשרות הקרובה לבית הזו.

 

הסיבה השניה שבגינה תקשורת מקומית יכולה להיות נהדרת היא שהיא נותנת לכם הזדמנות לחוות אימון תקשורת של העולם האמיתי, רק ברמה קטנה ומופחתת סיכונים. אם לא הופעתם מול מצלמה לפני כן או שלא רואיינתם לעיתון, זה יכול לתפקד כאימון טוב לדיבור בפני הציבור. אתם אולי חושבים שיש לכם כישרון טבעי לנאומים אבל עלולים לגלות מקרוב שאין לכם כזה כשתהיו בשידור.

 

ללמוד כיצד לדבר ולהתנהג מול מצלמה זו מיומנות שמקצועני התקשורת הטובים ביותר מבלים שנים בליטושה. על ידי חשיפה באזורכם המקומי תקבלו הזדמנות לתרגל ולצפות, ואז לבקר ולשפר את הופעותיכם או ראיונותיכם בתקשורת המקומית כדי שתהיו מוכנים כראוי להזדמנויות תקשורתיות נוספות בהמשך הדרך.

 

לבסוף, הסיבה השלישית לכך שחשיפה בתקשורת המקומית יכולה להיות נהדרת היא שזה יכול לעזור לכם לבנות קו בסיס של כיסוי תקשורתי שתוכלו להשתמש בו כדי להציע את עצמכם לשקעים גדולים יותר. כאשר תפנו למפיקים, עורכים או תחנות רדיו לראיונות, תהיו מסוגלים להציג רשימה ארוכה של תוכניות רדיו, שקעי חדשות, מגזיני מסחר, פרסומים מקומיים ושקעים אונליין שאתם והעסק שלכם כבר הופעתם בהם בעבר.

 

שקעי תקשורת ארציים רבים יהיו מעוניינים בניסיון מהסוג הזה לפני שישקלו להזמין אתכם. אל תתעלמו מהערך ומהחשיפה שתקשורת מקומית יכולה לספק. כדי לקבל חשיפה מכוונת, התחילו בבניית קו הבסיס שלכם באזור המקומי שלכם.

 

2. פודקאסטים הם תקשורת גם.

 

פודקאסטים פופולריים יכולים להוות כלי חשיפה תקשורתית נהדרים עבורכם ועבור העסק שלכם. למעשה, הם יכולים להיות כמה מהשקעים הטובים ביותר, כיוון שמאזיני פודקאסט הם נאמנים ומסורים ויהיה לכם מרחב החל מ-15 עד 30 ואפילו עד 60 דקות כדי לדון בעצמכם, במותג שלכם ובסטארט- אפ שלכם עם מנחה הפודקאסט שלכם.

 

לא תתחרו עם מבזקי חדשות או כתבות אחרות, זה יהיה רק אתם והמנחה שלכם.

 

איך פונים למנחי פודקאסטים כדי להופיע בתוכנית? ראשית, עליכם להאזין לפרקים מלאים ולבצע קצת מחקר כדי לוודא שיש ביניכם התאמה. אל תנסו לדוס את עצמכם בכוח לפודקאסט פופולרי שאין לו קשר לעסק שלכם. מנחי פודקאסטים הם מאוד מגוננים כלפי המאזינים והנושאים המדוברים.

 

שנית, כמעט לכל פודקאסט אי שם יש מידע ליצירת קשר או להרשמה באתר האינטרנט שלהם כדי להציע למנחה להופיע בתוכנית שלו/ה. נסו לקשור את מה שאתם עושים או את מה שאתם לנושא שיחה ותוכניות פודקאסט דומות כדי להדגים את הערך שתביאו לקהל ולמה אתם יכולים להתאים. זכרו, הכל זה התוכנית, לא אתם!

 

לסיום, שלחו מייל כן אך קצרצר ומאורגן היטב המציג את עצמכם. מקובל לעשות פולו- אפ כמה פעמים לאחר מכן עד שתקבלו תשובה מוחלטת. פודקאסטים יכולים להיות שקעים מצוינים עבור כיסוי תקשורתי מכוון אם אתם עושים זאת נכון.

 

3. עבור כיסוי חדשותי, הציגו את עצמכם כמומחים.

 

הטעות הגדולה ביותר שיזמים עושים בניסיון לקבל כיסוי תקשורתי היא להציג את עצמם ואת החברות שלהם בתור הסיפור עצמו. לעיתים נדירות יקרה שאתם בלבד או מה שאתם עושים יהיה מספיק מעניין כדי להיות משודר לבד. זה אולי נשמע אכזרי, אבל המציאות היא שעדיין יש לכם הרבה מה להציע בתור פרשנים לשקעי תקשורת. אתם פשוט צריכים להציג את המומחיות שלכם במקום.

 

אתם כבר עוקבים אחר מבזקי החדשות האחרונים המובילים ביותר, הטרנדים והסיפורים העסקיים, אז נצלו את הנושאים הללו והציעו את עצמכם לתקשורת כמומחים מוסמכים לדון או להגיב על אייטמים חדשותיים טרנדיים. זה יכול להיות רחב לכדי הצגה של עצמכם כיזמים שיכולים לדבר על הטרנד הפופולרי ההולך וגדל של יזמות או שתוכלו לצמצם את זה ולהציע את עצמכם כמומחים שיכולים לדבר על תעשיות מסוימות.

 

היו יצירתיים ובאמת חפשו כתבות שתוכלו לדבר בהן, בין אם זה סטארט- אפים וגיוון, אי שוויון מגדרי בתעשיית הטכנולוגיה, השוק העולמי המפוחד מסין, וכו'. סכמו את הניסיון שלכם לאימייל קצר והגישו למפיקים ולעורכים של שקעי המדיה המיועדים, או שתשתמשו בסיכום הזה כתסריט והתקשרו לדסק החדשות או למפיקים אם אינכם מקבלים תשובה.

 

על ידי ניצול של כל הטכניקות הללו או שילוב שלהן, תוכלו לקבל יותר חשיפה תקשורתית לעסק שלכם. רק וודאו שאתם לוקחים את הזמן לביצוע המחקר שלכם והיו בטוחים ששקע התקשורת אליו אתם מכוונים מתאים לסוג הקהל אותו אתם מחפשים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.