22 אוקטובר 2015 | מורן בן עטר
סופ"ש חברתי - PresenTense Israel

אנחנו ב-PresenTense ישראל מאמינים שיזמות היא הדרך לפתרון בעיות יסוד בחברה, דרך להעצמה כלכלית מקומית ודרך להעשרה קהילתית. אנחנו מאמינים שיזמות לא יכולה להיות פריבילגיה אלא כלי לשינוי חברתי שצריך להיות פתוח בפני כל חלקי החברה הישראלית, כמקור לפיתוח כלכלי ולאיחוי הקרעים בישראל.

 מי אנחנו

ארגון PresenTense הוא ארגון המקדם ומנגיש יזמות. אנחנו מאמינים שצריך להוציא את ה-Start-Up Nation מגבולות גוש דן ושיזמות היא זכות ולא פריווילגיה. אנחנו פועלים כדי להרחיב את הקהילה היזמית בישראל, מעניקים כלים ובונים רשתות יזמיות בכל רחבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של החברה הישראלית. הארגון הוקם במקור  בשנת 2007  על ידי שני יזמים אנגלוסקסים, אריאל בארי ואהרון הורוביץ, בפורמט של מגזין העוסק ביזמות חברתית בעולם היהודי משם התפתח הארגון ל- Summer Institute– אינקובטור ליזמות חברתית. אהרון ואריאל הביאו יזמים יהודים מהתפוצות ושיכנו אותם בדירה דו-קומתית: בקומה העליונה ישנים ובקומה התחתונה מפתחים את המיזמים. האינקובטור פעל במתכונת של 6 שבועות שבסופם חזרו היזמים לארצות המוצא שלהם והטמיעו את המיזמים בקהילות בהן חיו. כיום PresenTense מחולק לשני ארגונים הפועלים במקביל – PresenTense Group, הממוקם בניו-יורק, ממנה מנוהלת כל הפעילות בצפון אמריקה (סביב קהילות יהודיות); ו- PresenTense Israel, הממוקם בירושלים, ממנה מנוהלת כל הפעילות במדינת ישראל ובמזרח אירופה, וברובה אינה עוסקת בעולם היהודי כהגדרה.

 

מה אנחנו עושים

אנחנו ב-PresenTense ישראל מאמינים שיזמות היא הדרך לפתרון בעיות יסוד בחברה, דרך להעצמה כלכלית מקומית ודרך להעשרה קהילתית. אנחנו מאמינים שיזמות לא יכולה להיות פריבילגיה אלא כלי לשינוי חברתי שצריך להיות פתוח בפני כל חלקי החברה הישראלית, כמקור לפיתוח כלכלי ולאיחוי הקרעים בישראל. מתוך התפיסה הזו אנחנו פועלים להנגשת יזמות על ידי מתן כלים, יעוץ ורשת מקצועית רחבה המבוססת על מתנדבים ושותפים שאנחנו מגייסים בכל מקום שבו אנו פועלים. הנגשת המשאבים הללו מתבצעת בשלושה ערוצי פעילות מרכזיים; מאיצי יזמות (אקסלרטורים), סדנאות ליזמות וחדשנות וייעוץ לפיתוח אקוסיסטם תומך יזמות. עשרת האקסלרטורים, הנמצאים בלב העשייה שלנו, חולשים על תחומים רבים ואוכלוסיות מגוונות –מאיצים ליזמות חברתית-עסקית בערים הגדולות כמו ירושלים, באר שבע וחיפה, מאיץ ליזמות טכנולוגית המיועד לחברה הערבית (נצרת), מאיצים ליזמות עסקית לנשים חרדיות (י-ם) ולבדואים בנגב (חורה), מאיץ ליוזמות בתחום המוגבלויות ומאיצים מעורבים ליוזמות במגוון תחומים בערים באקה אל גרבייה ולוד (שעתיד להיפתח בקרוב).

 

הערך מוסף שלנו

הערך המוסף שלנו הוא הקהילה. כל מאיץ ומאיץ נולד מתוך שיתוף פעולה בין PresenTense המביא עמו את המקצועיות, התוכן והכלים, לבין ארגון מקומי המביא עמו את הקהילה המקומית שהכרחית כל כך להצלחת היזמים, ולרוב אף קיים שותף נוסף התומך כספית בתכנית.

 

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי/מקומי שלנו

שורת הרווח החברתית שלנו הנה העצמה כלכלית מקומית, פתרון בעיות יסוד של החברה והעשרה קהילתית הנובעים מהנגשת היזמות.

 

במה אנחנו הכי גאים

גאווה אמיתית היא לראות יזם שלנו מצליח. ברגע שמושק פיילוט או מתפרסמת כתבה, נחתם חוזה או נוצרת שותפות אסטרטגית – כל הצוות רועש וגועש, וההתרגשות בשיאה!

 

אנחנו לא דורכים במקום ועובדים במרץ על...

אנחנו מטבענו ארגון יזמי, הכל אצלנו מאוד דינאמי ומשתנה לעתים תכופות. הקוריקולום שנבנה על ידי אנשי הצוות שלנו מתחדש ומתעדכן כל הזמן וכנ"ל צוות המדריכים שלנו, שמאפשר לנו לפנות ולהנגיש יזמות למגוון קהלים, כל קהל לפי דרישותיו וצרכיו. בנוסף, אנחנו מחפשים תמיד את הואקום אליו אפשר להיכנס ולקדם יזמים – בין אם באמצעות מאיצים, יעוץ, נטוורקינג או כל אמצעי אחר העומד לרשותנו.

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

שחקני הנשמה הם הדמויות המרכיבות את האקוסיסטם: בראש ובראשונה אנשי PresenTense המניעים את התהליך, יחד עם השותפים שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך. המתנדבים הרבים התומכים ביזמים; חברי ועדות ההיגוי השונות, המנטורים והיועצים. וכמובן – היזמים, שבלעדיהם כל זה כלל לא רלוונטי.

 

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת

אנשים שהתשוקה לעשייה בוערת בקרבם, יזמים שזקוקים לכלים, מומחים שיכולים לסייע ליזמים בהסרת מכשולים או כל אדם שחי ונושם יזמות!

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

[email protected]

 

presentense.org.il

 

FB PresenTense Israel

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.