28 אוקטובר 2015 | חן זוהר
5 טיפים להקמת קהילת יזמות מוצלחת

אם גם אתם יזמים או מנהלים בחברות סטארטאפ ורציתם לדעת כיצד להקים קהילת יזמות מוצלחת, אני שמח לחלוק אתכם מניסיוני 5 טיפים להקמת קהילת יזמות מוצלחת.

כמו מנהלים רבים בהיי טק ובחברות סטארטאפ, גם אני עברתי את המסלול המסודר: תואר שני במנהל עסקים בהתמחות במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב, 18 שנות ניסיון בעבודה בהייטק בתחום הטלקום עם התמחות בתחום הסלולרי.

 

 

האופי היזמי שלי סייע לי בעבודתי, ביצירת שירותים חדשים שהניבו לחברה חיסכון כספי וייחודיות בשוק. גם בתחום החברתי עסקתי ביזמות, כך למשל יזמתי את הקמת הספריות הציבוריות בתחנות האוטובוס בשכונת אם המושבותבפתח תקווה.

 

כל אלו הובילו אותי בסופו של דבר לשלב הבא – הקמת קהילת יזמות חדשה. כיום, אני עומד בפני השקה של The Nest– בית ליזמים צעירים בפתח תקווה.

 

אז אם גם אתם יזמים או מנהלים בחברות סטארטאפ ורציתם לדעת כיצד להקים קהילת יזמות מוצלחת, אני שמח לחלוק אתכם מניסיוני 5 טיפים להקמת קהילת יזמות מוצלחת:

 

 

 

1.      השתתפו בכנסים

 

ישנן 3 סיבות עיקריות להשתתפות בכנסים, אותן ציין פיטר מורגן קאש בספרו "המנכ"ל והדלת המסתובבת":

ראשית, זוהי דרך ללמוד ולהתעדכן על אודות התפתחויות במקצוע, כדי להכיר את המגמות החשובות ולדעת לאן פניהן מועדות.

שנית, זוהי הזדמנות לנטוורקינג - לפגוש אנשים וליצור קשרים עסקיים. השתתפות בכנסים היא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך עסקים למיזם שלכם ולפגוש אנשים שיכולים לספק לכם הזדמנויות חדשות.

שלישית, כנסים הם אמצעי נוסף  לקבל השראה, בהיותם מקום מפגש לאנשים בעלי צרכים עסקיים דומים לשלכם, עמם תוכלו לחלוק רעיונות ומשאבים.

 

 

2.      למדו מאחרים

 

למידה מאחרים יכולה להפחית באופן משמעותי את שיעור הכישלון.

לא צריך להבין הכל לבד. אספו את כל הנתונים האפשריים מהסביבה, ואז השתמשו בניסיון שאנשים אחרים צברו כדי להגיע לבחירה הטובה ביותר. בתהליך הקמת מרכז היזמות נפגשתי עם לא מעט מנהלי מרכזי יזמות עירוניים ופרטיים ומכל אחד למדתי מניסיונו על הקשיים וההצלחות בדרך להקמת קהילת היזמות.

 

 

3.       קדמו שיתופי פעולה לטובת קהילת היזמים

 

קדמו שיתופי פעולה בסביבתכם, אשר יכולים לסייע בעתיד ליזמים בקהילה שלכם. למשל, אני התחלתי בקידום שת"פ עם עיריית פתח תקווה. שיתוף פעולה עם העירייה יאפשר ליזמים נגישות למידע עירוני, גישה לאנשי מקצוע ומנהלי אגפים בעירייה ואת האפשרות לבצע לפיילוט ראשון בשיתוף העירייה.

שת"פ חשוב נוסף הינו חיבור החברות הגדולות לקהילת היזמים שלכם. כך יזכו היזמים לחשיפה, ייעוץ עסקי, ייעוץ טכנולוגי על ידי מנטורים, גישה לגופי מחקר ופיתוח ולמשאבים טכנולוגיים.בפתח תקווה נוצר שת"פ עם IBM  ועם Intel.

נצלו את החוזקות שיש בסביבתכם הקרובה או בעיר בה אתם פועלים - קדמו שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות וגופים גדולים כמו בתי חולים. לדוגמא, אנו מקדמים בעזרת שת"פ עם המרכז הרפואי ע"ש רבין האקתון בנושא Healthcare , ואילו השת"פ שלנו עם אוניברסיטת בר-אילן הינו לטובת מחקר למיפוי הצרכים של עיריית פתח תקווה.

שיתוף פעולה נוסף שלנו, הוא עם StarTau מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, לטובת העברת תכנית להקניית כלים שימושיים ומתודולוגיות ליזמים.

מניסיוני, כל שיתופי הפעולה הללו יסייעו לכם רבות בקידום קהילת היזמים שלכם.

 

 

4.      בדקו מהם הצרכים של קהילת היזמים

 

אחרי שיצרתם את קהילת היזמות, בדקו מול המשתתפים אילו צרכים יש להם כיזמים, כאשר המפתח למציאת צורך הוא זיהוי פערים. אפשר לבדוק זאת על ידי שליחת שאלון, או כינוס כל היזמים למפגש ייעודי לנושא.

גבשו תכנית למתן מענה לצרכים המיידים של היזמים, ובמקביל חשבו על מענה לצרכים העתידיים.

 

 

5.       חשבו בגדול

 

לארי פייג', ממייסדי גוגל, נשא הרצאה שבה עודד את הקהל לפרוץ את הכללים הידועים באמצעות התעלמות מהבלתי אפשרי, כלומר, לחשוב הכי בגדול שאפשר.פייג' ציין כי לפעמים התמודדות עם מטרות גדולות קלה יותר מהתמודדות עם מטרות קטנות.

מספר הדרכים להשגת מטרות קטנות מוגבל יותר ומספר השיבושים בדרך אליהן גדול יותר, ואילו למטרות גדולות מקצים בדרך כלל יותר משאבים ויש יותר דרכים להשיג אותן. לכן, אל תחששו לחלום בגדול ולפעול למען השגת המטרות שלכם, מתוך אמונה ששום יוזמה אינה בלתי אפשרית

 

 

בהצלחה!

 

 

רוצים לפרגן לקהילת יזמות חדשה, לשמוע הרצאות מעניינות מפי יזמים בולטים וגם לפגוש אותי?

אתם מוזמנים למפגש הפתיחה "יזמות על הבר" של The Nest– בית ליזמים צעירים בפתח תקווה.

האירוע יתקיים במעמד ראש עיריית פתח תקווה, מר איציק ברוורמן, ביום א' 1.11.15 בשעה 20:00 בבר תרל"ח, ברחוב ברקת 9, פתח תקווה.

 

פרטים נוספים והרשמה בMeetup

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.