29 אוקטובר 2015 | מערכת StartIsrael
מנהיגי קהילות יהודיות מארה"ב יפגשו את נציגי הקהילה היזמית בישראל להאקתון ייחודי בירושלים

"ביקור חשוב זה, יאפשר לחברי המשלחת לרכוש בישראל כלים עמם אפשר לחזק את הקהילה בארה"ב, במגוון תחומים. הביקור מהווה פוטנציאל ליצירת אינטראקציות עם גורמים שונים בישראל, אשר יכולים ללוות גם בעתיד את חברי המשלחת ולהעמיק את הקשרים עמם. כחלק מהביקור, יערך ההאקתון כאירוע השיא, אשר בו יפגשו שני עולמות: עולם ההיי-טק הישראלי, עם עולם הבנייה הקהילתית ואנשים שבאים מרקע חברתי."

בשבוע הבא, בין התאריכים 1-3 בנובמבר, תבקר בישראל קבוצת מנהלי ומנהיגי קהילות מ-24 קהילות בארה"ב ומארגון JCCA בהובלתו של ד”ר סטיבן חזן ארנוף נשיא ומנכ"ל ארגון JCC והגברת לאה גרבר סגנית נשיא ומנהלת המרכז הישראלי.

 

 JCCA הינו ארגון גג למרכזי קהילה ופנאי הפרוסים ברחבי צפון אמריקה, ולו מעל ל- 350 מרכזי קהילה, ספורט ומחנות קיץ. הארגון תומך במגוון רחב של שירותים ופעילויות: חוויות חינוכיות בישראל, מרכזי חינוך לגיל הרך, משחקי מכבי בצפון אמריקה לנוער יהודי, מרכז מנדל לחינוך יהודי, רשת מלווים רוחניים ומנהיגים דתיים לחיילי צבא ארה"ב (JWB) ועוד. בנוסף, עוסק הארגון בחיזוק הזהות היהודית, במפגש מתמיד של חבריו עם חוויות יהודיות, תרבות יהודית, חיבור בין יהודים מזרמים ומרקעים שונים, וחיזוק הקשר בין הקהילה היהודית בצפון אמריקה וישראל. 

 

 

המשלחת מגיעה לישראל כדי ללמוד על יזמות וחדשנות, פתרונות יצירתיים למשברים ובעיות ודרכי חשיבה חדשות מחוץ לקופסא. במסגרת הביקור יחשפו חברי המשלחת למרקם החיים הייחודי בישראל, בתחום היזמות ובכלל. לשם כך ישתתפו חברי המשלחת בפעילויות שונות כגון פאנלים הנוגעים לאתגרים בקהילות קטנות דוגמת המגזר החרדי והמגזר הערבי בישראל, ויזכו להכיר ארגונים ישראלים העוסקים בתחומי האומנות, הקיימות ועוד.

את המשלחת מארה"ב ילוו 10 יזמים ומובילי קהילות יזמות בישראל אשר יתרמו מניסיונם לתהליך וביניהם: מיכאל מזרחי, גילה קאן הופמן, יונתן קראס, אלן ויינקרנץ, ליאור שבו, נעימה אייכנהולץ, דינה לוינשטיין, מרים שוואב, שירה יאיר, קרן ברונווסר, אריאל מרקוס וחיה גלבוע.

ביקורה של המשלחת יהווה גם יריית פתיחה להקמת "האב" חדש בינלאומי בירושלים, עבור כל קהילות JCCA  וצעירים יהודים מן התפוצות.

 

סגנית נשיא JCC ומנהלת המרכז הישראלי, הגב' גרבר: "חשוב לנו שישראל תהיה רלוונטית בחיי היומיום בקהילות היהודיות בארה"ב, מעבר לחיבורים הקלאסיים של מסורת, תרבות, היסטוריה ודת. אנו מעוניינים להפוך את ישראל למשהו עכשווי ויומיומי בחיי הקהילות בארה"ב ולא רק למשהו שרלוונטי רק בימי זיכרון. ישראל צריכה להיות משמעותית ורלוונטית לחיים של ה-JCC ויש לה הרבה מה להציע. ביקור חשוב זה, יאפשר לחברי המשלחת לרכוש בישראל כלים עמם אפשר לחזק את הקהילה בארה"ב, במגוון תחומים. הביקור מהווה פוטנציאל ליצירת אינטראקציות עם גורמים שונים בישראל, אשר יכולים ללוות גם בעתיד את חברי המשלחת ולהעמיק את הקשרים עמם. כחלק מהביקור, יערך ההאקתון כאירוע השיא, אשר בו יפגשו שני עולמות: עולם ההיי-טק הישראלי, עם עולם הבנייה הקהילתית ואנשים שבאים מרקע חברתי. מטרת ההאקתון היא לעשות שימוש בכלים טכנולוגיים של אומת הסטארט-אפ וללמוד מאנשים שעושים בהיי-טק הישראלי דברים מדהימים, כדי לפתח את הקהילה ולחזק אותה בתחומים שלאו דווקא קשורים לסטארט-אפ והיי-טק.

אנו מקווים לביקור מוצלח, אשר בעקבותיו נקדם את השלב הבא, אליו אנו כבר מגייסים כספים בימים אלו, שהוא הקמת ההאב החדש.  ההאב ישמש כמעבדה אליה יגיעו נציגי ה,JCC לא רק למספר ימים, אלא לתקופות ארוכות יותר, על מנת להתמקד בתחום מסוים בלווי של מנטורים. כל זאת בכדי לפתח מודל משמעותי עמו יחזרו לעשייה בקהילות שלהם בארה"ב ומוצר מוגמר שלו צריך לעשות רק אדפטציה."

 

 

אירוע המיני האקתון שאורכו כ-3 שעות, יתקיים בלב הביקור. במהלכו יעסקו 70 משתתפים, יזמים ואנשי היי-טק אשר יחולקו ל-10 צוותים, במציאת פתרונות חדשניים ל-10 אתגרים שונים בנושאים כמו: יזמות עסקית ועסקים חברתיים; גיוון תרבותי ודתי וגישור על פערים באמצעות קהילות יזמות; דרכי גישה של ארגונים מקומיים לשווקים בינלאומיים; קידום חשיבת היי-טק בתעשיות לואו-טק; תמיכה במיעוטים וקידומם; קשרי משקיעים; אתגרים חברתיים ברשתות חברתיות ועוד. מטרת ההאקתון היא לקדם אופקי חשיבה חדשים, ולמצוא פתרונות יצירתיים, טכנולוגיים וחברתיים, ל-10 אתגרים שונים המשפיעים על חיי הציבור בישראל ובארה"ב, בדגש על הקהילה היהודית והחיבור לישראל.

 

 

 

ארגונים בולטים מהאקו-סיסטם הירושלמי יקחו חלק פעיל בהאקתון, וביניהם: חברת Glide אשר מארחת את האירוע, MadeInJLM, JNEXT, AtoBe Accelerator, HUStar. נציגי הארגונים ימלאו תפקיד מרכזי באירוע, כמלווים וכמנטורים לצוותים המתחרים. 

 

את האירוע תוביל הגב' אלנה דוניץ, מנכלית מרכז היזמות  StarTAU של אוניברסיטת ת''א.

 

 

הגב' דוניץ: "כמי שחיים ונושמים את עולם היזמות בישראל אצלנו ב- StarTAU ומכירים את הכוח האדיר שיש לאקו-סיסטם הישראלי, אנו מברכים את כל חברי ארגון JCC ושמחים על ההזדמנות לייצר ערוץ חדש לשיתוף פעולה בין העולם היזמי והעולם החברתי ובין הקהילה בישראל והקהילות בארה"ב. אירוע ההאקתון שלנו יתקיים בקונספט ייחודי, ובמהלכו יעשו הצוותים שימוש בכלים מעולם היזמות והסטארט-אפ, על מנת לייצר דרכי חשיבה ופתרונות חדשניים לסוגיות מהעולם החברתי."

 

 

אירוע ההאקתון יתקיים ביום שני, 2 לנובמבר בין השעות 19:00-23:00, במשרדי חברת הסטארט-אפ הירושלמית המצליחה Glide, בגן הטכנולוגי במלחה, ירושלים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.