התמונה באדיבות: https://pixabay.com/en/office-flowers-apple-computer-605503/
9 נובמבר 2015 | דפנה בן יהושע
6 טעויות נפוצות בבניית דף נחיתה שמורידות לכם את יחס ההמרה

דף הנחיתה הוא קריטי לעסק שלכם. זהו המקום בו אנשים שמבקרים באתר, אפילו כאלה שהגיעו אליו במקרה, יכולים להפוך ללקוחות של ממש. דף נחיתה מוצלח יכול להגדיל דרמטית את יחס ההמרה שלכם. ולכן, אופטימיזציה לדף הנחיתה שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אם אתם תוהים מדוע דף הנחיתה שלכם לא מתפקד כפי שציפיתם, כדאי לכם לעבור על הרשימה הבאה, המציגה טעויות רווחות בבניית דפי נחיתה.

אחת הסיבות המובילות לכך שאתרים מסוימים מצליחים להביא לקוחות רבים לעסק, בעוד שאחרים לא מצליחים להתרומם ולייצר המרות – היא דף הנחיתה של האתר. עסקים רבים מדי לא מממשים את הפוטנציאל של האתר שלהם, בגלל שלא הקדישו מספיק מחשבה בבניית דף נחיתה טוב, וחבל שכך - משום שבעצם לא מאד קשה לבנות דף כזה.

 

 

מדוע דף הנחיתה חשוב כל כך?

דף נחיתה הוא הדבר הראשון שרואה מי שמבקר באתר שלכם, אליו הוא מגיע, בדרך כלל, לאחר שלחץ על מודעה שהופיעה בחיפוש בגוגל. מטרתו של דף הנחיתה היא לגרום לאותם המבקרים לבצע פעולה כלשהי, כמו רכישת מוצר, הרשמה לשירות, השארת פרטיהם האישיים ליצירת קשר או לקבלת עדכונים במייל וכו'. לפעמים דף הנחיתה הוא חלק מהאתר, ולפעמים הוא דף נפרד עם כתובת url שונה (מיני סייט).

הנה דוגמא של דף נחיתה של H.Bloom, עסק לסידורי פרחים מעוצבים:

 

 

דף הנחיתה הוא קריטי לעסק שלכם. זהו המקום בו אנשים שמבקרים באתר, אפילו כאלה שהגיעו אליו במקרה, יכולים להפוך ללקוחות של ממש. דף נחיתה מוצלח יכול להגדיל דרמטית את יחס ההמרה שלכם. ולכן, אופטימיזציה לדף הנחיתה שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אגב, כשבונים פאנל המרה, מומלץ להכיר את המונח מיקרו המרות (מאפשר למדוד תוצאות טובות יותר בפרסום).

 

אם אתם תוהים מדוע דף הנחיתה שלכם לא מתפקד כפי שציפיתם, כדאי לכם לעבור על הרשימה הבאה, המציגה טעויות רווחות בבניית דפי נחיתה - ולבדוק אם ביצעתם אחת או יותר מהטעויות האלה. אם כן, זה הזמן לתקן אותן - בכל דקה שעוברת אתם מפספסים לקוחות פוטנציאליים.

 

 

האם אתם עושים את 6 הטעויות הנפוצות האלה בדף הנחיתה שלכם?

 

 

1. אין כותרת, או שהכותרת אינה טובה מספיק

כותרת בדף נחיתה היא הכרחית - היא הדבר הראשון שרואים המבקרים בדף והיא מהווה את המסר המרכזי שלו. הכותרת מאפשרת למבקרים להבין מיידית לאן הגיעו. בדף הנחיתה של H.Bloom, יש דוגמא מעולה לכותרת: תמציתית, מבהירה את התוצאה של השירות, בעלת אופי של סלוגן - ניתן לזכור אותה בקלות, ובעלת מסר חיובי – אך כזה שמעורר סקרנות. גם מבחינה טכנית זאת כותרת טובה - היא מופיעה בחלקו העליון של הדף, היא ממורכזת, הפונט גדול והצבע נמצא בקונטרסט לרקע.

הנה כמה דרכים לחשוב על כותרת מוצלחת לדף נחיתה:

·         כתבו על היתרון של המוצר/שירות שלכם: "המטריה שלא תישבר לכם ברוח"

·         שאלו שאלה: "האם המטריה שלכם נשברת ברוח הכי קלה?"

·         הציעו פתרון: "סוף למטריות שנשברות. מטריה שעמידה בכל מזג אוויר!"

דוגמאות נוספות תוכלו למצוא כאן: איך לנסח כותרות WOW שימגנטו את הגולשים?

 

 

2. יותר מדי טקסט

דף נחיתה צריך להיות ממוקד, בהיר ופשוט להבנה. זה מאד מפתה לפרט כמה שיותר על המוצר או השירות שלכם, אבל אדם שמבקר בדף נחיתה לא נשאר בו יותר מכמה שניות; הוא לא יקרא את כל המלל שבדף, אלא יחפש את המסר המרכזי.לכן מומלץ להסתפק במסר אחד, ברור ותמציתי. הימנעו מכתיבת פסקאות ארוכות, או גרוע מכך - מגילה שלמה שאינה נגמרת. במקום זאת, השתמשו בכותרת מרכזית אחת שבולטת לעין, 3-4 תתי כותרות (רק אם יש צורך) ואת מה שצריך לפרט כתבו בבולטים (bullets).

 

בדף הנחיתה של Total Injury (שירות לייעוץ משפטי לאנשים שנפצעו כתוצאה מתאונה, אלימות משטרתית וכו') עודף הטקסט מערפל את המסר:

 

 

מצד שני, הנה ההוכחה לכך שטקסט מינימלי ביותר יכול לעשות את העבודה. זהו דף הנחיתה של Instapaper - אפלקציה שמאפשרת לשמור מאמרים לקריאה במועד מאוחר יותר:

 

 

 

3. הקריאה לפעולה מבלבלת, או לא בולטת מספיק

מטרתו של דף הנחיתה היא לייצר המרות – פעולות שונות שיבצעו המבקרים כגון הורדת e-book, הרשמה לרשימת תפוצה או רכישת מוצר. איך הם יידעו לעשות זאת אם אין קריאה לפעולה שמתייחסת לפעולה אותה הם אמורים לבצע? או אם הקריאה לפעולה מסתתרת בתחתית הדף, או כתובה בצבע שמקשה לראות אותה בבירור? בעיה נוספת הקשורה לנושא זה היא קיומן של יותר מדי קריאות לפעולה – למשל, הגולש מתבקש גם להירשם לרשימת תפוצה, גם לבצע רכישה, גם לעשות לייק לדף העסק בפייסבוק וכו'.

בשורה התחתונה, הקריאה לפעולה בדף הנחיתה צריכה להיות ברורה, בולטת ומזמינה – ולא לבלבל את הגולש. היא אמורה להיות אחד הדברים הראשונים שרואה הגולש כאשר הוא נכנס לדף, ולכן עליה להופיע בראש הדף ולא בתחתיתו, במיוחד אם הדף דורש גלילה למטה. קריאה לפעולה צריכה לכלול שני דברים בלבד – מה צריך לעשות המבקר בדף, ומה תהיה התוצאה של פעולתו.

הנה דוגמא מצוינת לקריאה לפעולה, באתר של Litmus, שירות שמטרתו לייעל קמפיינים שיווקיים במייל. שימו לב למיקום המרכזי, להוראה הפשוטה (Subscribe) ולצבע הכפתור שיוצר קונטרסט ברור עם הרקע;  כמו גם להסבר על התוצאה של ביצוע הפעולה – שליחת ניוזלטר לנרשמים:

 

 

עוד על הנושא, תוכלו לקרוא כאן, ומומלץ לבקר גם במאמר זה של חברת השיווק הדיגיטלי WordStream.

 

 

4. אתם מבקשים יותר מדי מידע

טופס למילוי פרטים בדף הנחיתה זה מצוין, אבל אם אתם מבקשים יותר מדי פרטים מהמבקרים בדף - אתם בבעיה. ברוב המקרים, כתובת מייל תספיק; אם אתם מתעקשים, אז ניתן גם לבקש שם פרטי ושם משפחה; ובמקרים ספציפיים גם כתובת וטלפון – אבל רק אם חיוני עבורכם לקבל פרטים אלה מהנרשם כדי להשלים את הפעולה (למשל, שליחת ספר בדואר). תאריך לידה, מגדר, טלפון בבית, טלפון בעבודה, מספר כרטיס אשראי וכו' – זה כבר מוגזם.

הדרישה למלא טופס ארוך מרתיעה: היא מסרבלת את התהליך, היא גוזלת זמן, והיא דורשת מהגולש לתת בכם אמון מבלי שהוא מכיר אתכם. לעתים קרובות מדי, אדם שמבקר בדף נחיתה, ודווקא מעוניין במה שהוא מציע, רואה טופס ארוך מדי – ועושה אחורה פנה.

 

 

5. לא הוספתם המלצות של משתמשים

אחד האלמנטים בדף נחיתה שיכול לייצר הרבה מאד המרות הוא המלצות של משתמשים. המלצות משתמשים מתפקדות כהוכחה חברתית (Social Proof) - תופעה בה אנשים מאמצים לעצמם התנהגויות של אחרים מתוך הנחה שאלה הן ההתנהגויות המתאימות בסיטואציה הנתונה. קריאת עדות חיובית של אדם שהשתמש במוצר היא שימושית לגולש הרבה יותר מכל טענה שאתם תכתבו – הרי אתם המשווקים, ברור שתשבחו את המוצר; אבל אם גולש אחר כמוהו משבח אותו - זה כנראה אומר משהו.

דף הנחיתה של MuckRack, שירות שמאפשר ליחצ"נים למצוא עיתונאים, ולעיתונאים לבנות תיק עבודות, עושה שימוש מצוין בהמלצות משתמשים וממקם אותן במקום בולט. כאשר המשתמשים הם חברות מוכרות, מומלץ לכלול את הלוגו שלהן כפי שנעשה כאן:

 

 

 

 

 6. אין תמונות, או שהתמונות באיכות ירודה

כדי שדף נחיתה יוביל לתוצאות, עליו להיות אטרקטיבי לצפייה. שימוש טוב בתמונות בדף הנחיתה יכול לעשות את ההבדל. ולכן, עליכם לוודא שדף הנחיתה שלכם מכיל לפחות תמונה אחת.
בבחירת תמונה לדף הנחיתה יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

·         התמונה מושכת מבחינה ויזואלית

·         היא ברורה - גדולה מספיק וחדה מספיק

·         יש לה קשר לתוכן המופיע בדף הנחיתה (תמונה של המוצר/שירות שלכם או תמונה הקשורה אליהם)

·         היא לא "תוקעת" את הדף (מאטה את טעינתו או מפריעה בגלילה למטה)

·         היא בולטת לעין אך לא מייצרת ניגוד חד מדי לשאר הדף

·         היא מעוררת לפעולה

הנה דוגמא לדף נחיתה מקומי עם תמונה מוצלחת – דף הנחיתה של בי"ס להכנה לפסיכומטרי High Q:

 

 

 

כמובן שיש עוד הרבה היבטים שמומלץ להתייחס אליהם כאשר מעוניינים לבנות דף נחיתה שמייצר המרות, אך הטיפים שלעיל מהווים בסיס שניתן להתחיל ממנו. אם אתם מעוניינים לשמוע (ולראות) על עוד כמה דרכים לבנות דף נחיתה מצוין, אנחנו ממליצים לצפות בסרטון הבא. הוא אמנם מתייחס לבניית דפי נחיתה בוורדפרס, אבל הטיפים תקפים לכל סוג של דף נחיתה:

 

 

רוצים ללמוד עוד על בניית דפי נחיתה עם ייחס המרה גבוה? רוצים לקחת את החברה והלקוחות שלכם צעד אחד קדימה?

אתם מוזמנים להשתתף ב Next Case 2015- כנס מקצועי חדשני בתחום השיווק הדיגיטלי שייערך ב-30 בדצמבר 2015. בכנס יוצגו מקרי בוחן אמיתיים בתחומים שונים מעולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט כגון: קידום אתרים, PPC,אופטימיזציה, ווב אנליטיקס, שיפור יחס המרה ועוד.

 

הירשמו עכשיו וקבלו 10% הנחה עם הקופון startisrael10, מחיר המכירה המוקדמת צפוי לעלות בסוף נובמבר. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.