11 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - HUStart אוניברסיטת חיפה

החלטנו להקים מועדון בלב אוניברסיטת חיפה, בכדי להנגיש אותו לשלל הסטודנטים באשר הם, ללא קשר למסלול בו הם לומדים. יש לנו משרד בבניין הראשי של האוניברסיטה והמטרה היא לשמור על 'דלת פתוחה' לסטודנטים, אנו מאמינים כי האוניברסיטה, שממילא מלאת תלמידים בכל שעות היום, היא המקום שבו לסטודנטים תהיה גישה בלתי אמצעית למרכז היזמות.

ברוכים הבאים למדור חדש – קהילה ישראלית - בו תזכו להכיר בכל שבוע קהילת יזמות שהיא חלק מהאקו-סיסטם הישראלי.

והפעם לסיפתח, צפונה – הכירו את HuStart מועדון היזמות החדש באוניברסיטת חיפה בשיתוף עם אגודת הסטודנטים.

 

 

קצת על הקהילה

את היוזמה להקים את מועדון היזמות באוניברסיטת חיפה קידמתי אני נמרוד צח, ראש מדור סנגוריה באגודת הסטודנטים. לאחר שלמדתי בחו"ל במסגרת חילופי סטודנטים של האיחוד האירופאי ונחשפתי למגוון האפשרויות שמועדונים ויוזמות אוניברסיטאיות יכולים להעניק. כפיר רוזנברג (סיו"ר אגודת הסטודנטים) התלהב מהיוזמה, ושנינו עבדנו ביחד על מנת ליצור תשתית שתבסס את מרכז היזמות באוניברסיטת חיפה. אוניברסיטת חיפה אהבה את הרעיון והרימה את הכפפה, ובפרט ד"ר רון בקרמן. וכך שלושתנו ביחד התחלנו לשתף פעולה על מנת להקים מרכז (או מועדון) יזמות באוניברסיטה.

מטרת המועדון היא להעשיר את התרבות היזמית ואת החינוך ליזמות בקרב הסטודנטים, תוך עידוד הקמת מיזמים עסקיים וטכנולוגיים. המועדון פועל במתכונת גוף סטודנטיאלי התנדבותי, שידחוף קדימה ויעזור לסטודנטים ביצירת פרויקטים, מיזמים וקשר עם התעשייה, בדגש על הענקת כלים בתחומי היזמות השונים ויצירת נטוורקינג עם סטודנטים יזמים נוספים ודמויות מובילות בעולם העסקים והטכנולוגי. בסופו של יום, התוכנית תעניק ידע, כלים, ליווי ויעוץ אישי על מנת להכשיר ולטפח את דור היזמים הבא.

 

כרגע אנחנו פועלים במסגרת אקדמית, האוניברסיטה פתחה קורס "צעדים ראשונים ביזמות", הקורס נלמד במהלך סמסטר א', כאשר לכל שיעור יגיע יזם מוביל מהתעשייה ויעביר הרצאה שתעניק כלים וידע לסטודנטים בשיעור. חשוב לציין כי ההרצאות פתוחות לכלל האוכלוסייה, לכל הרצאה מגיעים בין 30-40 שומעים חופשיים שבאים לשמוע ממיטב היזמים.

 

הסטודנטים יתחלקו לקבוצות ובסוף הסמסטר יעבירו Pitch (מצגת) בנוגע לסטארט-אפ שהתגבש בראשם במהלך הסמסטר, על בסיס ההרצאות.  בסמסטר ב', הסטודנטים חדורי המוטיבציה ימשיכו במסגרת חוץ-אקדמית לסדנאות יזמות אישית בלווי מנטורים, פעילויות מעטפת, גיבוש ונטוורקינג בעולם היזמות. לאחר שנה זו, מטרתנו היא להמשיך את פעילות המועדון במתכונת של הרצאות קבועה, תוך מתן כלים מעשיים לסטודנטים החפצים להשתלב בעולם היזמות.

 

אנו מאמינים כי אנחנו בונים את התשתית הסטודנטיאלית לאלו הרוצים וכמהים ללמוד על עולם היזמות, דרך קורס אוניברסיטאי ולאחר מכן דרך מועדון התנדבותי.

 

 

 

מדוע בחרנו להקים קהילה דווקא במיקום זה

רבים מבוגרי האוניברסיטה ניחנו בשילוב בין רעיון מבריק, חשיבה יזמית, מוטיבציה ונחישות, וגם יזמו והקימו מיזמים וסטארט-אפים שונים. רבים מהם כבר הצליחו, ואחרים עדיין בדרך. כל אחד מהם – הן בעלי הניסיון והן הסטודנטים או בוגרים שעדיין שוקלים את המהלך – חשים שהם זקוקים לידע נוסף, לעצות מיזמים מנוסים יותר ולערוץ פתוח ממנו יוכלו ללמוד מניסיונם של אחרים המובילים בתחומם.

 

לכן אגודת הסטודנטים ואוניברסיטת חיפה החליטו להקים במשותף את מועדון היזמות של אוניברסיטת חיפה. בראש ובראשונה, מטרת המועדון היא להעשיר את התרבות היזמית ואת החינוך ליזמות בקרב הסטודנטים, תוך עידוד הקמת מיזמים עסקיים וטכנולוגיים.

 

העובדה שעדיין אין באוניברסיטת חיפה מועדון יזמות דוגמת Startau (ת"א) או ברונקיה (הטכניון), מחייבת אותנו להדביק את הפער. החלטנו להקים מועדון בלב האוניברסיטה, בכדי להנגיש אותו לשלל הסטודנטים באשר הם, ללא קשר למסלול בו הם לומדים. יש לנו משרד בבניין הראשי של האוניברסיטה והמטרה היא לשמור על 'דלת פתוחה' לסטודנטים, אנו מאמינים כי האוניברסיטה (שממילא מלאת תלמידים בכל שעות היום), היא המקום שבו לסטודנטים תהיה גישה בלתי אמצעית למרכז היזמות, בנוסף – אנו זמינים בעמוד הפייסבוק שלנו לכל שאלה ותשובה. 

 

בשנה שעברה ערכנו סקר באוניברסיטה והמסקנות לא השאירו מקום לספק בשאלת נחיצות מרכז היזמות: 76% הסטודנטים (מחוגים ותארים שונים) הביעו נכונות ורצון לשמוע הרצאות מאנשי תעשייה, 75% מעוניינים להשתתף בפעילויות של יזמות חברתית, 80% מעוניינים בנטוורקינג, פיתוח ויצירת קשרים, ואילו 67% הביעו עניין בהשתתפות במפגשים חברתיים של המועדון.

 

 

אמנם לא ב"צנטרום של הפיילה", אבל גם לקהילה שלנו יש יתרונות הייחודים לה

היתרון היחסי שלנו הוא המגוון הרחב של הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה. סטודנטים יהודים וערבים שמחליטים לשתף פעולה, גם מקבלים חשיפה מגזרית רחבה יותר וגם פועלים במסגרת חברתית שיכולה לקדם שיתוף פעולה, הידברות וגישור בין פערים חברתיים ופוליטיים. בנוסף – שיתוף הפעולה ההכרחי בין אגודת הסטודנטים לאוניברסיטה, מניב כיתות המלאות בסטודנטים, ומושך את אנשי המפתח בתעשיית היזמות שרוצים להכיר את דור היזמים הבא בצפון. אנו מאמינים כי המרקם הייחודי של הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, פותח להם קשת רחבה יותר של אפשרויות וקהלי יעד. בנוסף, העובדה כי אנו האוניברסיטה המובילה בצפון מושכת אלינו סטודנטים ויזמים לא רק מאוניברסיטת חיפה.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

אנחנו פרויקט חדש, רענן ושאפתן מאד. אנו ממליצים ליזמים לעשות לייק לעמוד שלנו בפייסבוק, וכך הם יחשפו למועדי ההרצאות ולאורחים השונים שבאים להרצות. הצלחנו לגבש סגל איכותי מאד של מרצים מהמעלה הראשונה בעולם היזמות הישראלי. כל הרצאה שונה מקודמתה - מדובר באנשים שהצליחו ועשו את זה וכל אחד ידבר על אספקט שונה בדרך להצלחה. בנוסף, אנחנו נעלה לעמוד הפייסבוק הרצאות נבחרות של מספר מרצים, לא כדאי לפספס.

נוכל כבר לספר לכם על ההרצאות הקרובות: ביום רביעי 16.12.15 יתארח אצלנו שלמה דברת, מאבות ההייטק הישראלי ומי שכבר השקיע עד כה מעל 2 מיליארד דולר בחברות ישראליות; אדן שוחט, מייסד שותף ב-Aleph והיזם שעומד מאחורי אפליקציית זיהוי הפנים בפייסבוק יגיע להרצאה ביום רביעי 23.12.15; ויהושע לוינברג, מייסד שותף בגילת לווינים ששוויה מוערך במעל 3 מיליארד דולר והאיש מאחורי GVT המוערכת ביותר מ6 מיליארד דולר, יגיע אלינו ביום רביעי 6.1.2016. כמובן שיהיו עוד רבים וטובים, אתם מוזמנים לבדוק את רשימת המרצים המלאה בעמוד הפייסבוק שלנו.

אנחנו גם מקפידים לעדכן את העמוד בכתבות רלוונטיות הקשורות לעולם היזמות בארץ ובעולם. לאלו הלוקחים חלק בפעילות שלנו מובטחת חשיפה לעולם היזמות – לאנשי המפתח, לסיפורים העומדים מאחורי הצלחתם ולכלים שונים שהם יקבלו במהלך ההרצאות ופעילות המועדון. ובכלל – מבחינתו השמיים הם הגבול, לכן שווה לקחת חלק בפרויקט.

 

 

שמרו על קשר

כאמור, יש לנו עמוד פייסבוק –HuStart - יזמות באוניברסיטת חיפה, שם מתפרסמות הודעות שוטפות על אודות אירועי המועדון ופעילותו. יש גם קבוצת פייסבוק של הקורס עצמו, שם אפשר להעלות כל דבר שקשור לחומר הנלמד ולעולם היזמות בכלל.

אנו דואגים לענות לכל שאלה ולעזור כמה שניתן ולכן אפשר גם לשלוח לנו מייל לכתובת: [email protected].

בנוסף, יש לנו משרד בקומה ה-600 של הבניין הראשי באוניברסיטת חיפה, מוזמנים לבקר...

תגובות

1. קלאודיה בן-יעקב | 29 נובמבר 2015

קהילה יזמית ותוכנית יחודית מרעיון למיזם מצליח בגליל המערבי - SUN - StartUp North


2. ניצן | 12 נובמבר 2015

יוזמה מעולה!

אני סטודנט שלוקח חלק בתכנית היזמות הנ"ל, התכנית מעולה! היא מבורכת! הלוואי והתכנית תתבסס באוניברסיטה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.