20 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
"וזאת עלינו לדעת – בסופו של דבר הכל בנוי על אנשים. האנשים ממציאים, יוזמים, מבצעים ולבסוף גם נהנים מהפירות." קרן זווית עם פרופ' דוד מנדלוביץ'

"כפרופסור אני מנסה להביא את היזמות למגדל השן וזאת דרך המרכז ליזמות וחדשנות של אוניברסיטת תל אביב אותו הקמתי ואני מנהל. כיזם אני שואף להדגיש את החוזקות של היזמות הישראלית בעזרת תכנים של טכנולוגיה עמוקה שמקורם באוניברסיטה." הכירו את הפרופ' דוד מנדלוביץ' מאוניברסיטת תל אביב. איש אקדמיה ויזם אשר שותף לפיתוחן של טכנולוגיות פורצות דרך ולהקמתם של 6 סטארטאפים עד כה.

 

 נעים להכיר

אני דוד מנדלוביץ – פרופסור ויזם. הייתי פרופסור שהציץ לעולם היזמות ונפגע והיום יזם שמכיר את עולם האקדמיה. כפרופסור אני מנסה להביא את היזמות למגדל השן וזאת דרך המרכז ליזמות וחדשנות של אוניברסיטת תל אביב אותו הקמתי ואני מנהל. כיזם אני שואף להדגיש את החוזקות של היזמות הישראלית בעזרת תכנים של טכנולוגיה עמוקה שמקורם באוניברסיטה. הקמתי כבר שישה סטארטאפים שבכולם השותפים באים בעיקר מפעילותי באוניברסיטה וכך גם חלקים מפריצות הדרך הטכנולוגיות שנעשו באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי

טכנולוגיה שלי נמצאת במאות מיליוני מכשירים בעולם. המשמעות שחזון משותף שלנו יצר ערך מוסף לכל כך הרבה אנשים, הינה לדעתי דבר מיוחד ונדיר. היו פרויקטים מוצלחים אבל בודדים השפיעו על אחוזים משמעותיים משוכני כדור הארץ. רבות מהמצלמות בטלפונים הסלולריים מתבססות על טכנולוגיה שמקורה בחברת טסרה שרכשה את אייסקואד אותה הקמתי עם גל שבתאי ודוד גאסול לפני 9 שנים.

 

 

 מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה

התלמיד שלי שהיום הוא שותף שלי, גל שבתאי שאמר לי "אתה יכול". גל הצטרף אלי למעבדה כדוקטורנט ממש בתחילת דרכי האקדמית. באותו זמן האמנתי שהצטיינות במחקר האקדמי מנטרלת כל אפשרות לגעת ביזמות מסחרית. עד אז טכנולוגיות שפיתחתי מוסחרו על ידי רמות – חברת המסחור של האוניברסיטה – ללא מעורבות ממשית שלי. למשל, פיתוחים של סורקי ברקוד מתקדמים שפיתחתי עם מנחה הדוקטורט שלי, פרופסור עמנואל מרום. יום אחד גל טען שאפשר לשלב בין הדברים. אולי זה לא מודל נפוץ אבל הוא אפשרי. ניסיתי וראיתי שהוא צדק.

 

 

 יום העבודה הטיפוסי שלי

את היום אני כמעט תמיד אפתח בארבע וחצי בבוקר באימון – למשל ריצה של 10-30 ק"מ. בשבע בבוקר לרוב אני מתייצב באוניברסיטה ונפגש עם שותפיי שם - סטודנטים, היחידה לקשרי תעשייה, מרכז היזמות וסגל הפקולטה להנדסה. בהמשך אני מגיע לחברה אותה אני מנהל ומתחיל במרתון של פגישות ושיחות ועידה. בין לבין אני משלב פעילות ציבורית בוועדות שונות, בעזרה ליזמים צעירים ובקידום פניה העתידיים של ישראל כמדינת ידע וטכנולוגיה. לא אותר על העדכון היומי לגבי הנכדה הכי בעולם – רביד, שמזה תשעה חודשים נותנת לי להבין למה צריך לשאוף למדינה טובה יותר.

 

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי

האנשים הנפלאים שסביבי. הם שם בגלל שהם מאמינים שיש משהו טוב במה שאנחנו עושים. הם כל כך מרשימים שזה עבורי כבוד להיות שותף שלהם - אלו תלמידים, סמנכ"לים, חברי צוות ועוד. וזאת עלינו לדעת – בסופו של דבר הכל בנוי על אנשים. האנשים ממציאים, יוזמים, מבצעים ולבסוף גם נהנים מהפירות. ולכן בהקיפי את עצמי באנשים מדהימים אני ממנף את המעט שאני יכול לעשות לבד להרבה. אני מסתכל על אותם אנשים ואני גאה שהם איתי.

 

 

ואם הייתי יכול לעשות דברים מחדש

אז לא הייתי משנה כלום. כדרך חיים אני לומד היסטוריה רק בשביל העתיד. טוב לי עם כל דבר שעשיתי כי העולם שלנו סיבתי – כלומר אין לנו יכולת לשנות את העבר.

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום

ההצלחות הגדולות ביותר עדיין מוגבלות לפן אחד בחיי. בעולם האקדמי ההישג הוא בוודאי התלמידים שלי וההישגים שלהם. בעולם היזמות העובדה שבחברות שייסדתי עובדים כיום מאות רבות של עובדים והן משכילות לשלב טכנולוגיה עמוקה עם הצלחה עסקית. בעולם המשפחתי ההישג של אשתי ושלי הוא שלדור ההמשך שלנו הערכים הנכונים ובעתיד הוא ידע להמשיך את דרכינו בדרכו.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי היא...

אולטרה מרתון אקו טרייל. ריצה מדהימה מורסאי לטור אייפל בין טירות ויערות. חמישים ק"מ של להיות עם עצמך ולחשוב על הפסגה הבאה.

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו:

מה היתרון המשמעותי שלך? מה אתה לא יודע? ולאן אתה רוצה להגיע?

בידיעת היתרון המשמעותי ביותר, יוכל היזם למקסם את ההצלחה שלו. עולמנו מלא באנשים מאוד חכמים והתחרות רבה ולכן עלינו להבין מהי הנקודה שבה נוכל להתבלט יותר מהשאר.

בהביני מה אני לא יודע אני מדכא סיכויי כישלון. חשוב להבין שמה שאנחנו לא יודעים ברוב המקרים יפעל נגדנו.

ולבסוף צריך תכנית. היזם צריך להבין לאן הוא רוצה להגיע וכל הארגון צריך לשרת את המטרה הזו.

 

 

העצה הכי טובה שקיבלתי אני כיזם מתחיל

לסלול את שביל הזהב בין פוקוס לגמישות – עצה מהיזם אבי דומושביצקי. פוקוס חשוב כיוון שהוא מאיץ תהליכים. גמישות הכרחית כיוון שהיא יתרון משמעותי של סטארטאפ ביחס לארגון גדול. השילוב בין השניים הוא אומנות.

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת כיום ליזמים

כיוון שהכל זה אנשים, אני מציע שתדרוש הרבה בעצמך ותהיה נדיב לשותפיך. כך תוכל להתברך בשותפים הטובים ביותר.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליץ להם להימנע

לא לגייס כסף כשאפשר. תגייסו כמה שרק אפשר ומתי שאפשר. עדיף כסף מיותר בקופה, מחברה מוצלחת חדלת פירעון. השקעת כסף זו פעולת הבעת אמון בחברה וחשוב שתקרה.

 

 

קצת פרגון ליזמים אחרים

אני מעריך מאוד את אודי ויינשטיין על הראיה קדימה. הוא תמיד יודע להסתכל קדימה ולגעת בדבר הבא, הוא עשה זאת הרבה פעמים ובהצלחה.

עודד מלמד על התפעול. עודד ביחד עם יגאל ביטרן היו שני התלמידים הראשונים שלי ואני רואה בהנאה רבה איך הם מנהלים את החברה שלהם אלטייר בעולם תובעני וקשה.

את גל שבתאי אני מעריך על היכולת לשלב ראיית שוק והבנה טכנולוגית. סמנכ"ל פיתוח שיודע להבין את צרכי השוק הוא נכס יוצא מן הכלל לכל חברה.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה אני עושה גם

עבודת רגליים (ריצה)

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

בטווח של כמה שנים עולם הרכב יעבור שינוי יסודי. זה עולם שקרה בו מעט מאוד בשנים האחרונות והוא תקוע מחשבתית בתחילת המאה הקודמת. אני צופה שינוי יסודי. עולם הקישוריות עובר גם הוא שינוי, כשהדגש אינו עוד על קישוריות בין אנשים אלא בין מכונות. ממשקי מכונה – ענן, יהוו את רוב תעבורת התקשורת בקרוב.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

אפל

 

 

ההומפייג' שלי:

http://corephotonics.com/team/prof-david-mendlovic-ceo/

תגובות

1. נימרוד | 20 נובמבר 2015

כל מילה של פרופ' מנדלוביץ' שווה זהב


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.