26 נובמבר 2015 | יסמין צבע
איך תקופה משמעותית בחייכם תהפוך למשמעותית אפילו יותר? שאלות ותשובות.

רבים מאיתנו מחפשים את הדרך הנכונה לעשות משהו משמעותי, אבל בא לנו גם שזה יהיה מגניב ומרגש ואם אפשר על הדרך לקבל גם תואר אז בכלל... הנה כמה דרכים שיכולות לעזור לכם להגיע לשם.

 

רבים מאיתנו מחפשים את הדרך הנכונה לעשות משהו משמעותי, אבל בא לנו גם שזה יהיה מגניב ומרגש ואם אפשר על הדרך לקבל גם תואר אז בכלל...

הנה כמה דרכים שיכולות לעזור לכם להגיע לשם:

 

 

1. תבלו זמן באקדמיה

תקופה מוגבלת בזמן (שנראית כמו נצח) שבה חיינו המסעירים כבני גיל העשרים נגדעים לטובת שהות ממושכת בספריה, למידה לקראת מבחנים ולילות לבנים. נכון, יש הרבה כיף, חברים וקצת הרחבת אופקים אבל גם לחץ, שעות וחשבון בנק שצועק "הצילו". אז איך מתמודדים? כנראה שאין הרבה מה לעשות בקשר לאתגרי התקופה... אבל כן נוכל להשפיע על איך שנעבור אותה. החיים הסטודנטיאלים פשוטים מכפי שאתם יודעים. בכל פינה תוכלו למצוא הטבות הנחות והצעות להצטרף למשהו (לא משנה מה) - נצלו את הזמן הזה כדי למנף את הכישורים שלכם ולהתחיל לצבור נסיון. בחיים האמיתיים אין מועד ב'. זו תקופת חסד. עופו עליה! הגשימו חלומות.

 

 

2. תשאפו לשנות את העולם

אנחנו קוראים להם דור ה- Y ומיד יודעים למה הכוונה: צעירים, נמרצים, שאפתנים. אולי פשוט נקרא להם יזמים?

זהו דור של אנשים שלא מחכים לממשלה, לארגונים הגדולים או לכל אחד אחר שיפתור את מה שמציק להם, אנשים שלוקחים יוזמה וכשהם לא יודעים – לומדים, מחפשים, שואלים ונעזרים. אנשים שמזיזים – מה שצריך – בשביל שדברים יתחילו לעבוד אחרת.

ובתוך כל זה, הם גם אנשים שלא מוכנים לוותר על ההנאה, הסיפוק האישי שלהם, וגם הרווח הכספי, ומחפשים את הדרך לשלב ולאזן בין כל הגורמים בחייהם.

 

 

3. תחברו בין תשוקות שלכם

יזמות עסקית-חברתית, בטח כבר שמעתם את צמד המלים הזה מתישהו, ובעצם נדמה שבזמן האחרון הנושא מעורר עניין בקרב יזמים מתחילים וותיקים. אבל מה בכלל הפרוש של הצירוף? ואיך נראה מיזם עסקי חברתי הלכה למעשה? מסתבר שעם קצת חשיבה מחוץ לקופסא ורוח יצירתית הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. העסקי והחברתי הולכים ביחד ויוצרים משהו אחר, חדש ואמיתי.

מיזם עסקי-חברתי מחזיק במטרה חברתית כלשהי. התחומים  האפשרים למיזם כזה הם רבים ומגוונים מהמקובל לחשוב. כך למשל: אוריינות פיננסית, כלכלה שיתופיות, קיימות, פתרונות עבור בני הגיל השלישי, בעלי מוגבליות כמובן ואפילו תזונה ואורח חיים בריא - יכולים לשמש כקרקע יציבה לפיתוח מיזם שכזה.

מיזם עסקי-חברתי יממש את המטרה החברתית שלו באמצעות כלים עסקיים, כשהשוני המהותי בין מיזם כזה למיזם "רגיל" נעוץ בעיקר במודל עסקי בעל שורת רווח כפולה- עסקית לצד חברתית.

 

אז מי הם אותם יזמים מעוררי השראה שמוכנים לשבור את הכלים?

 

מוחמד יונוס פרופסור לכלכלה וזוכה פרס נובל לשלום הדהים את העולם בחשיבתו פורצת הדרך כשייסד בשנת 1983 את "בנק גרמין", אשר סיפק הלוואות זעירות שישנו את חייהן של נשות כפר נידח בבנגלדש. באותה עת אף אחד לא חשב לקרוא לזה יזמות חברתית, אבל היום כשלאורך השנים קמו יוזמות שונות, הפך המושג לשגור. יזמים צעירים מזהים את הפוטנציאל שבזירה העסקית- חברתית ומחליטים לקחת חלק במגמה שתופסת תאוצה.

 

 

4. הייטק זה הניינטיז- מעכשיו אימרו "סושיאל טק"

אחד מהנושאים הבולטים בהם עוסקים יזמים בשנים האחרונות, הוא השילוב בין טכנולוגיה לפתרון סוגיות חברתיות. תחום חדש ומתפתח המוכר בעולם בשם Social Tech  (טכנולוגיה חברתית). בישראל בכלל ובקרב קהל היזמים הצעירים בפרט, הובן כי נכון יהיה לרתום את החדשנות והיצירתיות הישראלית בעולמות הייטק ליצירת פתרונות לסוגיות חברתיות בוערות.

 

 

5.תבקשו עזרה

תכנית ייחודית של  StarTAU מרכז היזמות של אוניברסיטת תל-אביב, ומינגה- הזירה לעסקים חברתיים, מחפשת יזמים צעירים בעלי רעיון למיזם טכנולוגי שעשוי לפתור בעיה חברתית. הרציונל להקמת התוכנית נולד מתוך הכרות ונסיון עם הרצון הבלתי מתפשר של יזמים צעירים, סטודנטים לרוב, להכניס ערך חברתית לעשיה שלהם. התוכנית תסייע ליזמים טכנולוגים ישראלים, סטודנטים, בוגרי האוניברסיטה ויזמים באשר הם.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.