25 נובמבר 2015 | ג'ייסון דה-מר
5 עבודות שכדאי ליזמים לעבוד בהן לפני בניית עסק

מעט אנשים יוצאים למסע יזמות בתור הדבר הראשון בחייהם. בהשוואה לקריירות מקצועיות מסורתיות, יזמות היא מסוכנת, תובענית ודורשת יותר הון בנקודת היציאה לדרך. עבודה במשרה יציבה קודם ליזמות נותנת לכם את הכישורים, חוויות, תובנות וכסף שאתם זקוקים להם כדי להצליח.

מעט אנשים יוצאים למסע יזמות בתור הדבר הראשון בחייהם. בהשוואה לקריירות מקצועיות מסורתיות, יזמות היא מסוכנת, תובענית ודורשת יותר הון בנקודת היציאה לדרך. עבודה במשרה יציבה קודם ליזמות נותנת לכם את הכישורים, חוויות, תובנות וכסף שאתם זקוקים להם כדי להצליח.

 

כפי שתוכלו לחשוד, ישנן עבודות שיהיו טובות יותר בלהכין אתכם לעולם היזמות מאשר עבודות אחרות. כל עבודה בעולם הצווארון הלבן יכולה כנראה לצייד אתכם בבריכת חסכונות וכמה קשרים חדשים, אבל אפילו עבודות פשוטות יותר שכל אחד יכול להשיג יעזרו לכם לבנות את הכישורים הדרושים לניהול עסק בהצלחה.

 

 

1. קמעונאות.

 

עבודה בקמעונאות מציעה הזדמנות לפיתוח כישורים שאינם קשורים כהוא זה עם ניהול קופה רושמת או מיון פריטים. אתם תעבדו עם לקוחות נכנסים שייתכן ואינם יודעים מה הם רוצים. לאחר שיחה עימם, תהיה לכם תחושה שאתם יודעים מה הם מחפשים, ותוכלו להתאים לזה מוצר שיענה על הדרישות.

 

לאחר כמה חודשים, תהיו מסוגלים להביט בהתנהגות של אדם כלשהו ולבנות לו פרופיל המבוסס על צרכיו. זו דרך לימוד של קריאת אנשים ולהקדים לראות את הצרכים והרצונות שלהם. נוסף לזה, תהיה לכם ההזדמנות לעבוד עם לקוחות ממורמרים ושאינם מרוצים- ייתכן שכמה מהגרועים בסביבה. זה לחלוטין במסגרת הכוח שלכם להיענות לתלונותיהם ולתקן את הדברים, והניסיון הזה יעזור לכם מאוד עם הגל הראשון של לקוחות בלתי מרוצים.

 

 

2. מזון.

 

מזון, בייחוד מזון מהיר, הוא לא תעשייה זוהרת. ישנם טבחים ושפים שזוכים להיות מאסטרים ואמנים באופן שמשתווה לכבוד ולהערכה שלה זוכים אמנים אחרים, אבל לא על זה אני מדבר. אני מדבר על להיות במקרה הטוב טבח קו, או במקרה הגרוע טבח טיגונים. אני מדבר על העבודה הנמוכה והמלוכלכת של הכנת אוכל במטבח רותח במהירות האפשרית עבור לקוחות מלאי דרישות.

 

לא תלמדו כאן יותר מדי על תחזיות פיננסיות או מודלים רווחיים, אבל זוהי סביבת עבודה במתח גבוה במיוחד. אתם תהיו מוכרחים לעבוד מהר, במולטי טאסקינג ולבנות הזמנות עד לשלמות תחת תנאים לוחצים יותר ויותר (ולעיתים קרובות עם אנשים שאינם מוכשרים לעבודתם).

 

זו סביבת עבודה של לשקוע או לשחות, שתכין אתכם בצורה מושלמת לסיר הלחץ שנקרא יזמות.

 

 

3. מכירות.

 

עבודה במכירות צריכה להיות צעד מובן מאליו עבור כל מי ששואף ליזמות, אפילו אם זה מתחיל בתור עבודה בטלמרקטינג. במכירות, אתם תלמדו כישורי תקשורת חזקים ככל שתדברו עם אנשים מכל קשת החברה. תלמדו כישורי שכנוע ככל שתשתפרו בלהכניס אנשים לעסקאות. תלמדו על צרכי הלקוח וכיצד למלא אותם כראוי, מה שיעזור לכם לפתח מוצרים מושלמים.

 

מעבר לכך, סביר להניח שתהיו בסביבה שעובדת חלקית על עמלה. באופן די הגיוני, הפרנסה שלכם תהיה תלויה ביכולת שלכם להצליח, וזה יהיה כך בדיוק כאשר תהיו יזמים. למעשה, ניתן לומר שהעבודה מבוססת העמלה האולטימטיבית היא בעלות על עסק.

 

 

4. שירות לקוחות.

 

אני מודה שזו קצת רמאות, כיוון שישנם אלמנטים של שירות לקוחות בכל עבודה כמעט, אפילו בשלוש שהזכרתי למעלה. עדיין, אני חושב שחשוב להיות בתפקיד שירות לקוחות כמעט בלעדי.

 

נציגי שירות לקוחות, כפי שסביר שיעידו על כך, נאלצים להתמודד עם אנשים במערכת מהירת בעירה, מדי יום ביומו. הם רואים את הצדדים הגרועים, התובעניים והנרגזים ביותר של אנשים- והניסיון הזה ייתן לכם את החספוס לו אתם זקוקים בסביבה כל כך תחרותית.

 

שמירה על ארשת פנים רגועה בזמן שלקוח ממורמר צורח עליכם מעבר לדלפק אינה בדיוק מהנה, אבל זה יכין אתכם למעשה לכל אתגר לקוחות שתפגשו בו לאורך הדרך.

 

 

5. ניהול.

 

אחרון אבל לא חביב, נסו למצוא עבודה בניהול לפני שתגיעו לזה לבד במסע היזמות. זו לא חייבת להיות עבודת צווארון לבן בה אתם מנהלים אנשי מקצוע משכילים ומיומנים- זה יכול להיות גם ניהול של מסעדה או חנות כלבו.

 

בכל משרת ניהול, תלמדו עבודת צוות, ייצוגיות, ניהול זמן וכישורי הקצאת משאבים שתזדקקו להם נואשות כשתנהלו עסק משלכם. באופן אישי, אני חושב שמשרת ניהול תכין אתכם לזה טוב יותר משכל שיעור או חוברת יוכלו אי פעם.

 

אם כבר עבדתם בכמה מהעבודות הללו, חשבו אחורה על החוויות שהיו לכם במהלך מסלול ההעסקה שלכם. מה למדתם על עבודת צוות? על ניהול זמן? הלקחים הללו הם מרומזים, כיוון שאף אחד לא אומר לכם בפירוש משהו מהמידע הזה, אבל אם אתם פתוחים אליהם, אתם יכולים בקלות לשלב אותם בסגנון העבודה שלכם.

 

ככל שתחשפו את עצמכם ליותר פרספקטיבות ויותר חוויות, כך העסק הסופי שלכם יהיה משויף יותר טוב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.