29 נובמבר 2015 | מערכת
בעל עסק? כדאי לך לשקול לבטח את העסק מפני סיכוני סייבר

ביטוח סייבר הוא למעשה פוליסת ביטוח המיועדת לצרכי התגוננות בפני סיכוני הסייבר השונים עמם מתמודד העולם העסקי כיום. ביטוח זה נועד להגן על כל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם, בכל הנוגע לנזקים הכספיים העלולים להיגרם לכם כתוצאה מפעילות עוינות במחשבי העסק או החברה.

כיום, כל בעל עסק עושה שימוש כזה או אחר במערכות תוכנה ומחשוב המסייעות לו לנהל את עסקיו. חלק גדול מהעסקים הפועלים כיום, מרכזים את כל פעילותם העסקית באמצעות מערכות התוכנה והמחשוב, ובחלק גדול מהמקרים כל בעיית אבטחה כזו או אחרת המתרחשת באחת ממערכות התוכנה והמחשוב בבית העסק יכולה להוביל להשבתת פעילותו ואף לסגירתו.

 

 

מתקפות ההאקרים

לצערנו, מדינת ישראל נתונה בשנים האחרונות ללא מעט ניסיונות של האקרים (פורצי מערכות מחשוב) לפרוץ למערכות מחשוב שונות בישראל, ולגרום באופן עקיף וישיר לשיבושים בכל הקשור לניהול אורח היומיום במדינה. עד כה, מרבית התקיפות המתוזמנות מצד האקרים מכל רחבי העולם כנגד הפעילות העסקית בישראל, אומנם לא הסתיימו בהצלחה מרובה (מצד הפורצים), אך מדי יום מתקיימות מתקפות האקרים גם בשל מניעים אנטישמיים וגם בשל מניעים עסקיים ותחרותיים שכל מטרתם לפגוע במאגרי המידע של חברות ועסקים שונים בישראל.

 

 

התגוננות מפני שיבושים

פריצה למאגר נתונים עלולה להוביל למגוון רחב של שיבושים ותקלות בכל הנוגע להמשך פעילותו התקינה של בית העסק. רק לאחרונה היינו עדים לפריצת הענק למאגרי המידע של אתר הבגידות והסטוצים "אשלי מדיסון", אשר הובילו לא רק לבהלה בקרב מנוי האתר מכל רחבי העולם, אלא גם לפגיעה אנושה בתדמיתה של החברה המנהלת את האתר.

 

לצורך התגוננות בפני מתקפות האקרים ופעולות זדוניות נוספות אשר נועדו לשבש בפעילות התקנית של בית העסק אותו מנהלים באמצעות מערכות מחשוב ותוכנה, אנו ממליצים לכם לבחון את פוליסות ביטוחי הסייבר המוצעות לכם על ידי סוכנויות הביטוח. ביטוח סייבר הוא למעשה פוליסת ביטוח המיועדת לצרכי התגוננות בפני סיכוני הסייבר השונים עמם מתמודד העולם העסקי כיום. ביטוח זה נועד להגן על כל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם, בכל הנוגע לנזקים הכספיים העלולים להיגרם לכם כתוצאה מפעילות עוינות במחשבי העסק או החברה.

 

 

ביטוח הסייבר

ביטוחי הסייבר המוצעים הן פוליסות ביטוח המעניקות לכם כיסוי ביטוח גם בפני תביעות המוגשות על ידי צדדים שלישיים בגין נזקים ישירים או עקיפים שנגרמו להם כתוצאה ממתקפת ההאקרים, או הפעילות הזדונית במערכות המחשוב שלכם. במקביל, ניתן להרחיב את פוליסות הביטוח גם לנזקים הנגרמים לרוכש הפוליסה בגין פגיעה ישירה בהכנסות החברה וההוצאות הנדרשות לצורך שיקום התדמית וכדומה.

ביטוחי הסייבר נועדו גם לחברות העוסקות באופן ישיר בכל תחום האינטרנט, לרבות חברות לבניית אתרים, חברות פרסום באינטרנט, חברות קידום באינטרנט וכמובן בעלי אתרים מסחריים. וגם לחברות ועסקים העושים שימוש במערכות אינטרנט ומחשוב בהן נמצאים מרבית מאגרי המידע אודות לקוחות החברה, ספקיה וכדומה.

את תחום ביטוחי הסייבר מומלץ לכל בעל עסק העושה שימוש במערכות אינטרנט, מחשוב ותוכנה לאמץ בהתאם לאופן בו הוא רוכש ביטוח כנגד פריצה פיזית, שריפה וכדומה. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.