14 נובמבר 2016 | דוראל ישי
איך העסק שלך יכול להרוויח מפיתוח אפליקציה

כיום, עוד ועוד עסקים מבינים את הנחיצות של אפליקציה ייחודית לעסק, החוסכת עלויות, מקצרת תהליכים ומגדילה את ההכנסות. אחת השאלות בהן אני נתקל לא פעם היא: "איך אפליקציה יכולה לחסוך עלויות ולהגדיל הכנסות?", על השאלה הזאת אני רוצה לענות במאמר שלפניכם.

עולם הפרסום והשיווק מתקדם בצעדי ענק, ונדמה כי הוא מחקה צעד אחר צעד את ההתקדמות הטכנולוגית. אם בשנות ה-90 אפיק הפרסום העיקרי לעסקים היה העיתונות הכתובה, ובשנות ה-2000 הפרסום בעיתונות פינה את מקומו לפרסום באינטרנט, הרי שכיום הפרסום העיקרי הינו דרך המובייל.

כיום, עוד ועוד עסקים מבינים את הנחיצות של אפליקציה ייחודית לעסק, החוסכת עלויות, מקצרת תהליכים ומגדילה את ההכנסות.

אחת השאלות בהן אני נתקל לא פעם היא: "איך אפליקציה יכולה לחסוך עלויות ולהגדיל הכנסות?", על השאלה הזאת אני רוצה לענות במאמר שלפניכם.

 

 

חשוב להבין שהעולם העסקי מתקדם יד ביד עם ההתפתחות בעולם הטכנולוגי, ועסקים שלא יתאימו עצמם לעולם המתפתח – פשוט יישארו מאחור. על פי התחזיות, בעוד כשלוש שנים, אפליקציות עסקיות יהיו מנת חלקם של 85% מהעסקים, ואותם 15% שלא ישכילו לעלות הגל – יטבעו תחתיו.

כעת נחזור לשאלה, איך אפליקציה יכולה לחסוך עלויות? לשאלה הזאת אענה בעזרת דוגמא, נניח ובעל עסק מנהל תהליך רכש מלאי באמצעים פיזיים, אפליקציה יכולה לפשט את התהליך ולחסוך משאבים רבים. דוגמא נוספת לחסכון בעלויות על ידי אפליקציה היא האפשרות לבצע מכירות ישירות דרך יישום המובנה באפליקציה, כך שבמקום להשקיע בכוח אדם ובשעות עבודה- הכול נעשה ישירות דרך האפליקציה הנמצאת בפלאפון של הלקוח.

 

 

"האם אפליקציה יכולה להגדיל את ההכנסות?", גם לשאלה הזאת התשובה חיובית. הדרכים להגדיל את ההכנסות בעזרת אפליקציה הן רבות ומגוונות, ואמנה כאן כמה מהדרכים העיקריות:

 

1. שימור לקוחות:

עלות פניה ללקוח חדש, גבוהה פי 5 מפניה ללקוח קיים, אך רבים מבעלי העסקים לא מנצלים את הקשר עם הלקוחות הקיימים על מנת להגדיל את ההכנסות. באמצעות האפליקציה ניתן לשלוח הודעות נוטיפיקציה (push) ללקוחות, הודעות אימייל ללקוחות ואפילו הודעות SMS ישירות למכשירים של הלקוחות. הודעות מסוג זה, שהן הממוקדות ביותר אותן יכול לשלוח בעל העסק, מבוצעות ביתר קלות דרך הממשק של האפליקציה, ובדרך זו ניתן להגדיל את ההכנסות בלחיצת כפתור פשוטה.

 

 

2. התקדמות טכנולוגית:

העולם מתקדם, הטכנולוגיה מתקדמת ובני האדם מתקדמים. עסקים שלא ישכילו להתקדם יחד עם הטכנולוגיה, פשוט יישארו מאחור. כמו שכתבתי בתחילת המאמר – בעוד כ-3 שנים, ל85% מהעסקים תהיה אפליקציה עסקית, ממש כמו שכיום לרוב מוחלט של העסקים יש אתר אינטרנט. הסנונית הראשונה שסימנה את חדירת האפליקציות לתחום העסקי כבר אחרינו, אך עדיין לא מאוחר לעלות על הגל. אם נצא מנקודת הנחה שבעוד כמה שנים תהיה לכם אפליקציה, מה הסיבה לא לעשות זאת בהקדם האפשרי?

 

 

3. מיתוג:

עסקים רבים משקיעים בלוגו איכותי, כרטיס ביקור יוקרתי ושלט מואר ומזמין בפתח העסק. דוגמאות אלה הן חלק ממאמציו של בעל העסק למתג את עצמו. על פי מחקר גדול שנערך באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, מוניטין ומיתוג של עסק יכולים להגדיל את מכירותיו בשיעור של עד-600% (!!!) בהשוואה לעסק לא ממותג המוכר מוצר זהה. כיום, בניית אפליקציה ממתגת את העסק כיוקרתי, איכותי ומתקדם. לקוחות אוהבים להרגיש שהם עובדים עם עסק שנמצא בקדמת הטכנולוגיה, ועל כן אפליקציה תגרום להגדלת המכירות, על ידי כך שלקוחות רבים יותר ירצו לשייך עצמם למותג. דוגמא לנושא המיתוג ניתן לראות בצורה הטובה ביותר בענקית הטכנולוגיה 'אפל'. לקוחות עומדים ימים שלמים בתור על מנת לרכוש סמארטפון במחיר גבוה יחסית, שלא פעם נופל ממתחריו בפרמטרים רבים. מה הסיבה שאותם המונים נוהרים לפתחן של חנויות אפל? נכון – מיתוג.

 

 

4. פנייה ללקוחות חדשים:

שיווק טוב של האפליקציה שלכם, יכול להגדיל את נתח השוק שלכם על ידי חדירה לקהלים חדשים. שיווק נכון של האפליקציה בפורומים ובריכוזי לקוחות פוטנציאלים יגרום להגדלת התנועה באפליקציה, מה שיגרום להגדלת המכירות.

 

 

5. הכנסות מפרסומים:

במידה ותשווקו את האפליקציה והתנועה בה תהיה רבה, תוכלו למכור פופ-אפ'ס, באנרים ופרסומות שיוכלו להכניס לקופת העסק אלפי שקלים כל חודש. חשוב לשים לב שלא מעמיסים פרסומות על האפליקציה, דבר שעלול לגרום ללקוחות למעט את הכניסה אליה.

 

 

6. הכנסות מהורדת האפליקציה:

במידה והאפליקציה שלכם נותנת ערך מוסף ללקוח, תוכלו לדרוש כסף על הורדה של האפליקציה. לצורך העניין, אם באפליקציה העסקית שלכם תהיה פונקציה ייחודית המיוחדת אך ורק לכם, יתכן ולקוחות יהיו מוכנים לשלם על מנת להוריד אותה, גם זו דרך להגדלת ההכנסה.

 

 

לסיכום, ניתן לראות באופן ברור שעולם הפרסום העסקי עובר מהאינטרנט למובייל, ועסקים שלא יתאימו עצמם להתקדמות הטכנולוגיה יישארו מאחור, ויפסידו את נתח השוק שלהם. בנוסף, ישנן אפשרויות רבות להגדיל את ההכנסה הקיימת באמצעות אפליקציה, ואף ליצור מקורות הכנסה חדשים בעזרתה, ועל כן אני ממליץ לבעלי עסקים לבחון את האפשרות של בניית אפליקציה עסקית, ולקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.