5 מרץ 2017 | גיא קצוביץ'
האם לוס אנג'לס היא היעד הבא לסטארטאפים ישראלים?

לוס אנג'לס אחראית לכ-12% מהסטארטאפים הפעילים בארה"ב ונהנית מצמיחה של 5.3% בכמות הסטארטאפים הפועלים בעיר מדי שנה (זאת לעומת 4.7% בסיליקון ואלי). בשנת 2016 לבדה, סטארטאפים בלוס אנג'לס זכו למימון מצטבר של 3 מיליארד דולר, יותר מפי 6 מהסכום המצטבר שגויס על ידי מיזמים בעיר בשנת 2012.

הכירו את לוס אנג'לס, התעשייה השלישית בגודלה עבור סטארט-אפים בארה"ב (אחרי סיליקון ואלי וניו יורק) והצומחת ביותר במדינה בשנים האחרונות. האם מדובר ביעד הבא עבור סטארט-אפים ישראלים?

 

לוס אנג'לס אחראית לכ-12% מהסטארטאפים הפעילים בארה"ב ונהנית מצמיחה של 5.3% בכמות הסטארטאפים הפועלים בעיר מדי שנה (זאת לעומת 4.7% בסיליקון ואלי). בשנת 2016 לבדה, סטארטאפים בלוס אנג'לס זכו למימון מצטבר של 3 מיליארד דולר, יותר מפי 6 מהסכום המצטבר שגויס על ידי מיזמים בעיר בשנת 2012.

 

בשנים האחרונות צמחו בעיר סטארטאפים וחברות טכנולוגיה במגוון תחומים כמו בידור, וידיאו, גיימינג, AR/VR - אך לא רק: אפליקציות הסושיאל סנאפצ'ט וטינדר פועלות בלוס אנג'לס, כמו גם חברות בתחום הדיגיטל והתוכן דוגמת באזזפיד ואוקולוס VR (שנרכשה על ידי פייסבוק במעל ל-2 מיליארד דולר).

 

בנוסף, בעיר פועלות כבר מעל ל-50 קרנות הון-סיכון וגופי השקעה שונים המחפשות להשקיע בסטארט-אפים בשלבים שונים; וזאת, בנוסף לעשרות אנג'לים ומשקיעים פרטיים אחרים, מספר אקסלרטורים ושלוש אוניברסיטאות מהמובילות בארה"ב (UCLA, USC ו-CAL TECH) המייצאות לשוק המקומי מאות מהנדסים ובוגרי מדעי המחשב בשנה.

 

אל כל אלו מצטרפים, כמובן, חברות צמיחה כמו Dollar Shave Club (שנרכשה בידי יוניליוור במיליארד דולר) ו-The Honest Company אשר פועלות בעיר, לצד התאגידים והמותגים הוותיקים ומוכרים יותר – דוגמת דיסני, NBC Universal, Fox, Forever21 וכן סוכנויות השחקנים WME ו-CAA המחזיקות גם הן בקרנות הון-סיכון הפועלות מטעמן.

 

בחודשים האחרונים פועלת בעיר Splash Ventures, תכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים – אותה מובילים דן גולד, יאיר ורדי ואנוכי. גולד ו-ורדי, המחזיקים בניסיון עתיר שנים בעבודה עם תעשיית הסטארט-אפים בלוס אנג'לס, יובילו את האסטרטגיה והפיתוח העסקי בלוס אנג'לס, יחד עם ניהול תכנית ההאצה בפועל.

 

בחודש שעבר ארגנו בספלאש תכנית מקוצרת ל-8 סטארט-אפים ישראלים בעיר, במסגרתם פגשו משקיעים, מנהלי תאגידים ויזמים – וזכו להיכרות עם האקו-סיסטם בלוס אנג'לס.

 

והנה עוד כמה סיבות בגינן כדאי לכם להגיע דווקא ללוס אנג'לס:

 

בגלל הרלוונטיות: אין ספק שבסיליקון ואלי וגם בניו יורק ישנן סצנות סטארט-אפים פורחת, אבל יש הרבה מאד מיזמים שלוס אנג'לס יכולה להיות רלוונטית יותר עבורם. מדובר בתעשייה הסטארט-אפים הפורחת ביותר כיום בארצות הברית, עם עלויות מחייה נמוכות יחסית (20-40% פחות מסיליקון ואלי וניו יורק) ומזג אוויר שתואם יותר את האקלים הישראלי.



בגלל הקהילה: בלוס אנג'לס נמצאת הקהילה הישראלית הגדולה ביותר מחוץ למדינת ישראל, ותעשיית בידור ומדיה (הוליווד) שצומחת, מתפתחת ומחפשת חדשנות – ומהווה קרקע פורה למיזמים מתאימים לנסות את המוצר שלהם ולהשיג לקוחות. וגם תעשיית המימון וכמות המשקיעים גדלים בהתאם.

 

בגלל אנשי המפתח: בחודש שעבר קיימנו משלחת של 8 סטארט-אפים ישראלים מבטיחים, שרואים בשוק בלוס אנג'לס פוטנציאלי מהותי. הם פגשו שותפים-מנהלים בקרנות ההון-סיכון הפעילות ביותר בעיר (Upfront Ventures, Double M Ventures, EMBARK, CrossCut ואחרות); שותפים בקרנות ההון-סיכון השייכות להוליווד ותעשיית המדיה - דוגמת Sound Ventures (קרן ההשקעות של אשטון קוצ'ר וגיא עוזרי) ו-Machine Shop (קרן ההשקעות של להקת הרוק לינקין פארק); מנהלי חדשנות וצוותי השקעה של תאגידים, תכניות האצה וחדשנות; וכמובן – יזמים ישראלים הנמצאים בלוס אנג'לס ופועלים משם.

 

 

שותפי Splash

 

 

חשוב לציין כי אנחנו עובדים בעיקר עם סטארט-אפים בשלבים מוקדמים (Early stage). פחות מעניינת אותנו התעשייה או הסקטור, ויותר מעניין אותנו השלב בו הם נמצאים – אנו מחפשים חברות לפני גיוס Seed או Round A משמעותי, ובעיקר כאלו שיש להם מוצר עובד. קרי, "משהו להראות" לשוק האמריקני, שאפשר סביבו לייצר עבודת מיתוג, שיווק, Costumer Development ו/או פיתוח עסקי נכונות – כדי לסייע ליזמים לקדם את המיזם שלהם בארצות הברית.



המהות מבחינתנו היא לסייע ליזמים שרואים את עצמם, בשלב כזה או אחר, עוברים עם הסטארט-אפ שלהם לארצות הברית. הדבר נכון גם לפעילויות דומות שפעילות כיום עבור יזמים ישראלים בחו"ל (דוגמת UpWest Labs ו-ICONYC Labs) – בכולן, הנרטיב המהותי ביותר הוא למצוא יזמים שרואים את עצמם פועלים באופן קבוע מארצות הברית, בטווח הבינוני-ארוך, לטובת הסטארט-אפ עצמו.

תגובות

1. ארז | 7 מרץ 2017

בדיוק מה שצריך


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.