13 יולי 2014 | רועי פוברצ'יק
כך תשיגו מיליון עוקבים בטוויטר

כמה שעות השקעת עד היום בשיתוף פוסטים שונים ברשת החברתית? הגיע הזמן להפנים את כלל הזהב שיהפוך אותך לסלב: התוכן היחיד שקיים לטובתך הוא כזה שיצרת בעצמך

 
הנה כמה טיפים שכיחים שמומחי מדיה חברתית ודאי הציעו לכם לאורך שנים כדי לשפר את תוצרי הפופולריות ברשתות החברתיות: תוכן טוב, שימוש בהאשטאגס, כפתור 'עקוב אחריי' ועוד. אין עוררין שכמה מההמלצות הללו עובדות ובגדול, ועדיין שאלת את עצמך לא פעם איך זה שהן לא הפכו אף אחד שאתה מכיר לכוכב גדול.
 
 
כי בואו נשים על זה על האצבע: מה יש במשותף למפורסמים שונים זה מזה כמו ברק אובמה, קנייה ווסט, ואלן דג'נרס? כנראה העובדה שכולם הספיקו לעשות דברים מופלאים. הם בנו קריירות מדהימות, כתבו ספרים מעוררי השפעה או פיתחו מוצר שמיליונים נוהרים אחריו. ובמקרה ממש, כל אלו גם מנהלים חשבון טוויטר פעיל. אפשר לשער שכדי לשמור על האטרקטיביות הגבוהה, הם מיישמים לא פעם שיטות שיווקיות שונות ברשתות חברתיות. אבל זו לא הסיבה שהפכה אותם לדמויות מגה-לוהטות בטוויטר.
 
 
קניה ווסט, למשל, לא צבר כמות מרשימה של עד מיליון עוקבים ביום רק מפני ששיתף תוכן נהדר. הוא תופעת הרשת הזאת, ובכן, משום שהוא קניה פאקינג ווסט.  אותו הדין חל לגבי ליאו ווידריך, אחד ממייסדי "BUFFER". אם היה מסתפק בשיתוף מאמרים נחמדים ולא יותר מאגר תוכן מדהים בעצמו, ספק שהיה הופך למוביל דעה במהירות מסחררת. מאגר התוכן שלו מהווה כיום מוצר נהדר לגולשים רבים ומשווק באמצעות טוויטר. האם אתם מבינים לאן אני חותר עם כל זה?
 
 
 
הסוד הגדול הוא אתה
 
 
כלל הזהב של הטוויטר הוא כזה: אם ברצונך לזכות בגידול עוקבים משמעותי, לך לך אל העולם האמיתי ועשה משמהו משמעותי. תבנה מוצר נהדר, תן הרצאה בלתי נשכחת, כהן כנשיא הבא של מדינת ארה"ב. אתה צריך להיות חלק מתהליך ההתפתחות של מישהו אחר. להיות הזמר ולא הרמקולים, ולהתרכז בחשיבות השיר ולא במערכת ההגברה. מעקב אחר כל רשימות ההמלצה נוסח "איך להגדיל את ההכנסות מרשתות חברתיות" זה נחמד כדי להקפיץ קצת את הצפיות, אבל לעולם תעלה באמצעותן לגדולה אמיתית. רוצה להיות כוכב בטוויטר? קדימה, תפעל בגדול ואז תצייץ בהתאם. אל תסתפק בשיתוף תוכן נהדר.
 
 
 
תיצור, אל "תעביר הלאה"
 
 
 
כבעל פרופיל, הברירה היא תמיד שלך: להוביל או להיות מובל. חלק מן האנשים מחליטים כי האסטרטגיה הטובה להם ביותר תהיה להוות חוליה מקשרת, מעין משאב של ידע, לאחרים בקהילה - וזו החלטה יעילה ורווחת. מצד שני, האם היא תוביל אותך לצמיחה? ממש לא. אם אתה באמת רוצה לעשות את זה בטוויטר, עלייך ליצור דברים מדהימים. זה יהיה תוכן, מוצרים, אקבטיזים. לא משנה זה. רק אל תשכח - לעולם אל תהיה חסיד מספר אחד.  לרוב אולי מבצע את מה שקרה, ולא רק חולק סיפור של אחרים שהוא נהדר על המ שרקרה. ככל שתעשה דברים גדולים יותר, כך תקבל יותר עוקבים יותר מהר. די הגיוני, לא?
 
 
אתה צריך אתה לקחת חלק בעשייה מהפנטת, יהיה התחום אשר תבחר: תוכן, מוצרים, אקטיביזם. בכל מקרה שלא יהיה, זכור תמיד שככל שתחלוק סיפורים שקרו לך, ולא כאלו ששמעת או שקרו לסביבתך, כך תגדל קבוצת החסידים שלך. רוב המאמינים לא מאמינים בכך. הם חושבים כי על ידי כך שינסו להיות מעניינים או מועילים לאחרים, ישתפו תוכן פרקטי או סתם מעניין, הם יקבלו לייק ענק שיהפוך אותם למובילי דעה. אבל הם טועים. מדיה חברתית אמנם תסייע לך להעביר את המסר שלך בעוצמה רחבה, אבל ההישג יהיה אפקטיבי רק אם אתה חתום עליו באופן אישי ולא הגמד הקטן של ענק אחר.
 
 
מדע הפופולריות
 
 
אין גבול לעשייה מדהימה בזכותה ניתן לגעת בקהל שלך: בניית בלוג הדרכה כמומחה, מוצר מנצח, כתיבת ספר חשוב, ואפילו עבודה על עצמך (פוליטיקאי, סלבריטי ואמן, כל אלו דוגמאות טובות למוצרי צריכה שהן האדם ותו לא). עדיין, ניסיתי לעמוד על קשר לוגי כלשהו בין ביצועים ומדד פופולריות בטוויטר, כפי שניתן לראות בפירמידה הבאה שהכנתי כאן.
 
 
 
 
אני רק רוצה להבהיר מראש מה השורה התחתונה כאן: פוטנציאל השימוש בטוויטר ככלי לשיווק אישי הוא רב השפעה. הוא אכן יכול לסייע להגביר את עוצמת את המסר שלך ולעזור לך להגיע למטרתך די מהר. אלא שלא כל משתמשי הטוויטר שווים, וזאת בשל הערך האישי שהם מגלמים עבור הגולשים. אז אל תדווח על החדשות, היה החדשות בעצמך.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.