10 דצמבר 2015 | ניר מי-טל
9 סיבות מעולות מדוע כדאי להתחיל להשקיע בסטארט-אפים ישראליים

כחלק ממהפכת הכלכלה השיתופית שסוחפת את הגלובוס, בשנת 2015 נפתחה בפני כלל האזרחים, האפשרות להשקיע בחברות סטארט-אפ ולהצטרף לקבוצת משקיעים, שעד לא מכבר הייתה סגורה ומצומצמת. בהשקעות מסוג זה יש מידה רבה של סיכון, אך לצד זה יכולים המשקיעים ליהנות מפוטנציאל תשואה גבוהה במיוחד, וממעורבות, על פי מידת רצונם, בחברות אשר עוסקות בתחומי עניין אשר קרובים ללבם.

 Waze, Viber ו-Wix הן רק חלק מסיפורי ההצלחה של תעשיית ההיי-טק הישראלית. בעשור האחרון נמכרו יותר מ-960 סטארט-אפים ישראלים בעסקאות שהכניסו לכיסי המשקיעים יותר מ- 55 מיליארד דולר (IVC, 2014). הצלחת תעשיית ההיי-טק הישראלית סיפקה לישראל מספר כינויים מאוד מחמיאים, ובהם הסטארט-אפ ניישן, בירת האקזיטים של אירופה, אקזיט ניישן ואקזיטוואלי.

 

כחלק ממהפכת הכלכלה השיתופית שסוחפת את הגלובוס, בשנת 2015 נפתחה אפשרות השקעה נוספת בפני כלל האזרחים, אשר עד כה הסתפקו בלהשקיע את כספם בפיקדונות בנקאיים, אגרות חוב, קרנות נאמנות וכיו"ב. מדובר באפשרות להשקיע בחברות סטארט-אפ ולהצטרף לקבוצת משקיעים, שעד לא מכבר הייתה סגורה ומצומצמת. בהשקעות מסוג זה יש סיכון רב, ובמידה ומחליטים להתחיל בכך, יש לעשות את שיעורי הבית ולהקפיד על מספר כללי בסיס ובהם הקצאת רק חלק מההון הפנוי המיועד להשקעה, פיזור סיכונים וכיו"ב. לצד הסיכון הגבוה יכולים המשקיעים ליהנות מפוטנציאל תשואה גבוהה במיוחד, וממעורבות, על פי מידת רצונם, בחברות אשר עוסקות בתחומי עניין אשר קרובים לליבם. 

 

למי שעדיין מתלבט, להלן 9 סיבות מעולות מדוע כדאי להשקיע בסטארט-אפים ישראליים:

 

 

1. ישראל היא בירת האקזיטים של אירופה - מגזין WIRED הבריטי, הכתיר את ישראל כ"בירת האקזיטים" של אירופה, בזכות מכירות והנפקות של חברות טכנולוגיה ישראליות בשווי של- 15 מיליארד דולר ב-2014,  ועם צפי להצלחה דומה גם ב- 2015.

 

2. הנפקות בנאסד"ק - ישראל ממוקמת במקום השני (אחרי סין) מבחינת מספר החברות הרשומות למסחר בבורסת נאסד"ק, עם 80 חברות ישראליות הרשומות למסחר, המהוות יחד 20% מכל החברות הזרות הרשומות ובעלות שווי שוק כולל של 58 מיליארד דולר (Sponser, May 2015).

 

3. תל אביב היא אחת מערי הסטארט-אפ המובילות בעולם - תל אביב מדורגת במקום החמישי העולמי והראשונה מחוץ לארה"ב בדירוג ערי הסטארט-אפ הטובות בעולם. על פי המחקר ההשוואתי העולמי של חברת  Startup Compass, תל אביב מדורגת במקום החמישי בעולם בזכות התוצרים הגבוהים, הניסיון, התרבות היזמית ובעיקר הכישרון.

 

4. צפיפות הסטארט-אפים הגבוהה באירופה - תל אביב מאופיינת בצפיפות הסטארט-אפים הגבוהה באירופה: בין 0.85-1.15 סטארט-אפים לכל 1,000 תושבים (Startup compass, 2015).

 

5. העיר שמושכת הכי הרבה השקעות זרות - סצנת הסטארט-אפים התל אביבית מושכת יותר השקעות זרות באופן משמעותי (כ- 38% מעל הממוצע האירופאי) מכל מקום אחר באירופה (Startup compass, 2015).

 

6. אקזיטים, אקזיטים - במהלך העשור האחרון (2005-2014), נרכשו 961 חברות ישראליות בשווי ממוצע של כ-60 מיליון דולר לאקזיט (IVC, 2014).

 

7. תשואה יוצאת דופן על ההשקעה (ROE) - בשנת 2014 הגיעה התשואה הממוצעת על ההשקעה בסטארט-אפים לפי 6.22, המשמעות היא שבממוצע כל דולר שהושקע החזיר מעל ל-6 דולר (IVC, 2014).

 

8. חדשנות בקנה מידה עולמי - על פח דוח התחרותיות העולמי 2014-15 של הפורום הכלכלי העולמי, ישראל מדורגת במקום ה-3 בקטגוריית החדשנות, המתבססת על עסקים חדשניים הנהנים מנוכחות של כמה ממוסדות המחקר המובילים בעולם, סביבה פיננסית חיובית עבור סטארט-אפים, ומדיניות רכש ממשלתית.

 

9. משקיעי הון סיכון עולמיים מביעים אמון - בסקרי אמון שערכה חברת Deloitte העולמית בקרב משקיעי הון סיכון, בין השנים 2012-2015, מדורגת ישראל במקום השני לאחר ארה"ב, ברמת הביטחון של המשקיעים הזרים ביחס להשקעות ברחבי העולם.

 

 

פלטפורמת השקעות ההמונים, דוגמת אקזיטוואלי, מאפשרת למשקיעים החדשים להשקיע במגוון חברות, בדרך להיות חלק מסיפור ההצלחה של הStart-Up Nation. להשקעה עם אקזיטוואלי יתרונות רבים, ביניהם: אפשרות להשקיע סכומים נמוכים וליצור תיק השקעות מגוון; פשטות וביטחון של חוזה השקעה סטנדרטי; שקיפות ומערכת לניהול הקשר עם החברה גם לאחר הגיוס; מניות נזילות הניתנות למכירה; מיטב הכלים לביצוע השקעה מושכלת בלחיצת כפתור.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.