10 דצמבר 2015 | ג'ייסון דה-מר
5 המקומות המובילים בהם תוכלו להכיר משקיעים

גיוס הון ראשוני לסטאראפ, יכול להיות ממש פשוט – בתנאי שיש לך רעיון טוב, ואתה מכיר את המשקיע הנכון. אם אתה מתכנן להיות יזם, או שהנך כבר בשלבים מוקדמים של פיתוח עסקי, אז סימן שרעיון טוב כבר יש לך (או שאתה בדרך להוכיח לשאר העולם שהרעיון שלך טוב). הבעיה הגדולה אם כן, היא לפגוש את המשקיע הנכון.

 

גיוס הון ראשוני לסטאראפ, יכול להיות ממש פשוט – בתנאי שיש לך רעיון טוב, ואתה מכיר את המשקיע הנכון. אם אתה מתכנן להיות יזם, או שהנך כבר בשלבים מוקדמים של פיתוח עסקי, אז סימן שרעיון טוב כבר יש לך (או שאתה בדרך להוכיח לשאר העולם שהרעיון שלך טוב). הבעיה הגדולה אם כן, היא לפגוש את המשקיע הנכון.

 

 

אנשים מסוימים יאמינו שפגישות מעין אלו הן יד הגורל, או ניצול של קשרים קיימים, אך האמת היא שחלק הארי של המשקיעים החלו את דרכם לבדם בניסיון לפגוש את המשקיע הנכון.

כמו כל דבר בחיים, בסופו של דבר יש צורך להיות במקום הנכון, בזמן הנכון. מכיוון שכמעט בלתי אפשרי לתכנן מפגש מקרי שכזה (היות ולכל משקיע יש לו"ז שונה), ניתן לפחות להגדיל את הסיכויים שהזדמנות כזאת תקרה בדרכך על ידי איתור של המקומות הנכונים להיות בהם.

 

 

 

אם כך, אלו הם חמשת המקומות הנפוצים בהם משקיעים פוגשים יזמים:

 

 

1.    אירועי נטוורקינג

אירועי נטוורקינג מתוכננים מתוך מחשבה לעזור לאנשים לפגוש אחרים, ואם ישנם משקיעים באזורך, המחפשים להשקיע בסטארטאפים, אתה יכול להיות בטוח שהם ייקחו חלק במפגשים אלו.

הנוכחות במפגשים אלו דורשת הסתגלות מסוימת, בעיקר אם אתם לא רגילים לאירועי רשת "פורמאליים", אך לאחר זמן קצר כבר תוכל להרגיש את הלך הרוח של הדברים, ואז לא לא תהיה לך שום בעיה לזהות אילו אנשים בחדר יכולים לקדם אותך לעבר המטרות שלך.

בנוסף לכך, מפגשים אילו מספקים הזדמנות מצוינת לפגוש כל מיני אנשים נוספים שיכולים לקדם אותך ואת הרעיון, ממנטורים ועד שותפים וכל מה שביניהם.

 

 

2.    תחרויות והאקתונים

רוב הערים הגדולות מסבסדות מידי פעם תחרויות שמקבצות במקום אחד מתכנתים, יזמים, אנשי שיווק ומגוון אנשי עסקים. חלקם עובדים על הקמת סטארטאפ מאפס, ואילו אחרים עובדים על מתן פתרונות רוחביים וקולקטיבים.

בכל מצב, אירועים אלו הם מגנט לכשרונות ולרעיונות חדשים, מה שמוביל כמובן לנוכחות של משקיעים בסביבה. מומלץ להירשם לאירועים אלו כמשתתף, או לכל הפחות להיות שם ולהתחיל לפגוש אנשים חדשים.

 

 

 

 

3.    ארגונים קהילתיים

רוב המשקיעים הפעילים, עוסקים רבות בתרומה בחזרה לקהילה, בדרכים אחרות בנוסף למימון סטארטאפים. לרוב הם לוקחים חלק באירועים, ובעלי השפעה רבה בועדות מקומיות, ארגונים קהילתיים, ואירועים חברתיים, מכיוון שחשוב להם לשמר את הרושם שנוצר סביבם.

לא משנה מהי הסיבה, התנדבות באירועים ובעמותות תספק הזדמנות מצוינת לפגוש משקיעים. אפילו אם לא תפגשו בהם פנים מול פנים, תמיד תוכלו לפגוש מישהו שמכיר אותם.

 

 

4.    לינקדאין, ופלטפורמות נוספות ברשת

לינקדאין היא ללא ספק פלטפורמת הנטוורקינג הטובה בשוק, משום שהיא פונה לקהל הרחב ביותר. יכול מאוד להיות שכבר השתמשתם בלינקדאין כדי למצוא עבודה, להעסיק עובד חדש, או סתם ליצור קשרים חדשים שיהיו שימושיים בעתיד – אם כך מה מונע מכם להשתמש בלינקדאין כדי למצוא משקיע פוטנציאלי? חיפושים נכונים יכולים להציג בפניכם קבוצה של משקיעים חדשים, שתוכלו לפנות אליהם בזמנכם החופשי.

בנוסף, קחו בחשבון את העובדה שקיימות פלטפורמות נוספות עם קהל לקוחות יותר ספציפי, למשל AngelList, שעוזרת לקשר בין סטארטאפים ויזמים לבין משקיעים ועובדים.

 

 

5.    מכרים משותפים

האמת, בואו נודה בזה, אופציה זו היא יותר שיטה מאשר נוכחות פיזית, אבל זו עדיין אחת הדרכים היעילות ביותר לפגוש משקיעים חדשים.

חלק מהמשקיעים נוהגים להימנע מאור הזרקורים, ולכן יהיה קשה לפגוש אותם באופן אישי. פגישה אשר אורגנה על ידי מכר משותף היא לפעמים הדרך היחידה לארגן היכרות. לכן חשוב להיות עסוקים ביצירת קשרים ללא הפסקה, כך שגם אם פספסת את המשקיעים שאתה רוצה לפגוש באחד מהאירועים שהוזכרו לעיל, לא ייקח הרבה זמן עד שתכיר מישהו שמכיר אותם אישית.

בכל מקרה, היכרות שנעשית דרך מכר משותף זו הדרך הטובה ביותר ליצור איתם קשר. אילו אנשים יכולים להציג אותך למשקיע? זה יכול להיות חבר מהעבודה, שכן, מלצר או אפילו זר מוחלט – אי אפשר לדעת. לכן, מומלץ להשתמש בכל האסטרטגיות שהוזכרו לעיל על מנת לפגוש כמה שיותר אנשים, ולטפח את הרשת שלך.

 

 

אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח לפגוש משקיעים בצורה רצינית למרות שהתייצבת בכל ארבעת המקומות הנכונים, וניצלת כבר את כל הקשרים עם המכרים המשותפים, ישנן שתי בעיות פוטנציאליות:

אפשרות ראשונה - יכול להיות שהרעיון שלך עוד לא בשל מספיק, או לא מפותח, ולכן משקיע ינסה להתחמק ממך. הפתרון לבעיה זו הוא לעבוד טוב יותר על הרעיון, מלמטה למעלה.

אפשרות שניה - אם הרעיון מפותח ויציב, יכול להיות שהמשקיעים בסביבתך פשוט לא מעוניינים להשקיע עכשיו. הפתרון יהיה לחפש אלטרנטיבות נוספות לגיוס הון, כדוגמת גיוס המונים או הלוואות לסטארטאפים.

 

 

בכל אופן, תמיד ישנה הזדמנות לאלו המחפשים, ולכן אל תרימו ידיים כשאתם מתמודדים עם אתגר בפעם הראשונה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.