16 דצמבר 2015 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - EISP יוצאי 8200

​תוכנית היזמות של יוצאי 8200 - EISP, היא אחת מתוכניות ההאצה (אקסלרטורים) הראשונות בישראל. החזון שלנו הוא לקדם יזמים וסטארט-אפים ישראלים נמצאים בשלבים מוקדמים, ​תוך שימוש בידע, בהון-האנושי וברשת הקשרים של בוגרי 8200.

השבוע בקהילה ישראלית, מהיחידה המובחרת היישר אל עולם היזמות - EISP 8200, אחת הקהילות הוותיקות, הפעילות והמוערכות, והראשונה להפעיל תוכנית האצה בישראל. 

 

 

הקהילה שלנו

​תוכנית היזמות של יוצאי 8200 - EISP, היא אחת מתוכניות ההאצה (אקסלרטורים) הראשונות בישראל. החזון שלנו הוא לקדם יזמים וסטארט-אפים ישראלים נמצאים בשלבים מוקדמים, ​תוך שימוש בידע, בהון-האנושי וברשת הקשרים של בוגרי 8200.

 

התוכנית הוקמה ב-2011 מתוך חזון לקדם יזמות ​וסטארט-אפים בישראל. אין לנו רווח כספי מהפעלתה, אין אותיות קטנות ואין "בין השורות" - החזון שלנו הוא לקדם את תעשיית הסטארט-אפים והכלכלה הישראלית, ולרתום את האיכויות של בוגרי 8200 לטובת כך.

 

עד כה סיימו את התוכנית 95 סטארט-אפים, כאשר 75% מהם עדיין פעילים, תוך שהם גייסו מעל ל-250 מיליון דולר ומעסיקים כ-400 עובדים בישראל ובעולם. 4 חברות בוגרות התוכנית שלנו גם עשו "אקזיט" ונמכרו לחברות אחרות.

 

חשוב לציין שהתוכנית עצמה פתוחה ליזמים ישראלים בכלל, ולא רק לבוגרי 8200. 

 

 

 

 

 

​הייחוד בקהילה שלנו

 

שלושה דברים מייחדים אותנו:

1. התוכנית שלנו פועלת ללא מטרות רווח - אנו לא לוקחים אחוזים ו/או בעלות על הקניין הרוחני של הסטארט-אפים שמשתתפים בתוכנית, וזאת כיוון שאנו מפעילים את התוכנית לטובת הסטארט-אפים ולא לטובת רווח אישי. 

2. אנו מאפשרים לסטארט-אפים שלנו גישה לרשת בוגרי 8200, הכוללת אלפי בוגרים - משקיעים, יזמים ואנשי מקצוע, המסייעים פרו-בונו ליזמים. 

3. אנו שמים דגש חזק מאד על האיכויות האישיות של היזמים שאנו מלווים ועל הפוטנציאל האישי שלהם, ולא רק על המיזם. יש לנו גם סדנה מיוחדת שמתייחסת, בין היתר, לנושא הזה.​

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

 

​אנו גאים מאד לקחת חלק בתעשיית היזמות והחדשנות בישראל.

מדובר בתעשייה המורכבת מכמות אדירה של אנשים מצוינים ומוכשרים, שרואים לא רק את טובתם האישית לפניהם, אלא גם את טובת העניין - קידום ותמיכה ברוח היזמות הישראלית, בעידוד חדשנות ובפיתוח הכלכלה. אנו מהווים רק חלק קטן מתעשייה שלמה, של אלפי סטארט-אפים, מאות משקיעים וגופי האצה וחדשנות, ולא מעט גופי תמך ונותני שירותים - ומרגישים ברי מזל לעבוד עם כולם ולקחת חלק.​

 

​קהילה מפרגנת לקהילה

 

יש לא מעט קהילות ותוכניות שעושות עבודה טובה, ואנו שמחים על כך מאד. אולם, נראה לנו נכון לפרגן קודם כל לחברים מבית: התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 היא תוכנית לקידום מיזמים חברתיים-טכנולוגיים, הפועלת גם כן מטעם ארגון הבוגרים. מדובר ב"אחות הקטנה" (והמוצלחת יותר) של התוכנית שלנו - ואנו מאד גאים בפעילות שלנו, בפורטפוליו החברות שלה, ובנרטיב שהיא מובילה.​

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

 

אנו מקיימים פעילות ענפה ומתמשכת למען קהילת היזמים בישראל, ועורכים אירועי תוכן, נטוורקינג ומפגשים לאיתור שותפים באופן תדיר. יש לנו את אחת הקהילות הפעילות הגדולות ביותר בישראל, במובן הזה (מעל ל-2 אירועים מדי חודש), ונשמח מאד להמשיך ולהגדיל אותה. ניתן לעקוב אחר האירועים שלנו בפייסבוק ובקבוצת המיט-אפ. ​

 

 

שמרו על קשר

 

ניתן ליצור אתנו קשר ב- [email protected] לכל דבר ועניין.​

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.