4 ינואר 2016 | אייל בנבנישתי
עשרת הדברות לאופטימיזציה בדפי נחיתה

שיפור יחסי ההמרה שלכם או יחסי המכירות למבקרים באתר, יביאו לגידול דרמטי בנפח המכירות. המפתח להצלחה הוא דף הנחיתה, או העמוד הספציפי בו לקוחות פוטנציאלים מבקרים לאחר לחיצה על מודעה שלכם. הנה עשרה טיפים לאופטימזציית דף הנחיתה שלכם במטרה להביא לגידול ביחסי ההמרה.

אם רק תוכלו לגרום לעוד אנשים לבקר בדף הנחיתה שלכם לבטח זה יביא לגידול במכירות, הלא כן?

אך למעשה, זוהי רק ההתחלה. ברגע שמישהו נכנס לדף הנחיתה שלכם, אתם צריכים להמיר אותו מלקוח פוטנציאלי ללקוח בפועל.

שיפור יחסי ההמרה שלכם או יחסי המכירות למבקרים באתר, יביאו לגידול דרמטי בנפח המכירות. המפתח להצלחה הוא דף הנחיתה, או העמוד הספציפי בו לקוחות פוטנציאלים מבקרים לאחר לחיצה על מודעה שלכם.

 

הנה עשרה טיפים לאופטימזציית דף הנחיתה שלכם במטרה להביא לגידול ביחסי ההמרה:

 

 

1. שפרו את חפיפה בין המודעה לדף הנחיתה

חפיפה בין סִיגְנוּן תוכן המודעה המתפרסמת לתוכן הקופי בדף הנחיתה, היא הכרחית לקמפיין טוב. למה? גולשים שמונעים לפעולה דרך מילות המפתח ששתלת בתוך המודעה יונעו לפעולה גם בתוך עמוד הנחיתה. החפיפה מתייחסת למידה בה החוויה הכוללת תואמת את ציפיות הלקוח הפוטנציאלי. תוודאו שמה שאתם מציעים בדף הנחיתה תואם לחלוטין למה שאנשים מצפים למצוא לאחר לחיצה על מודעה שלכם. 



 שמרו על עקביות על ידי שימוש במילות מפתח בתוך דפי הנחיתה

 

בעלי עסקים רבים משתמשים בדף הבית שלהם כדף הנחיתה שלהם, אך זוהי טעות גדולה. דף הבית שלכם משמש כמעין הקדמה כללית לחברה שלכם, בעוד שדף הנחיתה צריך להתמקד באופן הדוק בהתאמה למודעה ולמקור הכניסה לאתר. לדוגמא, בפרסום במנועי חיפוש, למודעות שמכוונות למילות מפתח מרובות צריכים להיות דפי נחיתה שונים שנמצאים בחפיפה עם מילות המפתח שחופשו, ועם המודעה. 

 

אתם אפילו יכולים לסווג את הכניסות לאתרכם על פי נתונים דמוגרפיים – גברים לעומת נשים, סטודנטים לעומת אנשי מקצוע צעירים – על ידי שליחת כל אחד מהם לדף נחיתה נפרד. ככל שתוכלו להתעמק יותר במי הם האנשים שלוחצים על המודעות שלכם, וככל שתבינו טוב יותר כל כח שוק בנפרד, כך תגדל ההמרה בצורה מתמדת בדפי הנחיתה השונים שלכם.

 

 

2. תמקדו את הכותרת שלכם

הכותרת הנה האלמנט החשוב ביותר בכל דף הנחיתה. היא מבטיחה למבקר שהוא נמצא במקום הנכון, היא משפרת את הנכונות להישאר ומעודדת את המבקר באתר להמשיך לקרוא. אל תדאגו - לא תסגרו מכירה על ידי הכותרת בלבד, אך כן תצטרכו לנסח מחדש את ההצעה או פרט חשוב נוסף מהמודעה. נסו דרכים שונות על מנת לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם להקשיב לכם.

 

 

3. שפרו את ההצעה העסקית

הצעה עסקית מעניינית היא דבר חיוני לשם הגדלת יחסי ההמרה אם לא הבחירה החשובה ביותר לקמפיין שלך. לקוחות עושים השוואת הצעות לפני שהם מבצעים רכישה, לכן הצעה שהיא – "שוברת שוק" כנראה תבליט אותך בסקר שוק. נסה להחליף את ההצעה הנוכחית שלך או הוסיף הצעה משנית. לדוגמא, פגישת ייעוץ חינם הוא הצעה הגיונית לרואה חשבון. תוכלו גם להציע דו"ח ללא תשלום בנוסף או במקום הייעוץ החינמי. אם ההצעה הנוכחית שלך דורשת תשלום, נסה לשפר את העסקה עם בונוס אחד או יותר.

 

 

4. בחנו את התוכן הכתוב

התרכזו ביתרונות של המוצר או השירות שלכם. זהו את צרכי הלקוח הפוטנציאלי והסבירו בבהירות כיצד החברה שלכם יכולה לספק צורך זה. הימנעו מהדחף לפרט לגבי מאפיינים או תוספים של המוצר, ובמקום זאת התמקדו בניסיון לפתור את הבעיה או החשש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

לא קיימת נוסחת קסם לכתיבת התוכן המושלם. השתמשו בניסוי וטעיה על מנת לבדוק מה עובד טוב יותר. בחנו טקסטים פשוטים כמו גם סרטונים. נסו להשתמש בתוכן קצר וארוך לסירוגין. במקרים רבים תוכן קצר הוא עדיף להצעות ללא סיכון או בעלות סיכון נמוך, בעוד שלמכירת מוצרים נדרש תוכן ארוך יותר ככל שההצעה העסקית מורכבת יותר.אך הקווים המנחים האלה אינם חקוקים בסלע. השתמשו בלשון שמטיבה עם הגולש ובמילים כגון: "אנו מעניקים", "אנו נותנים", "קבל הצעת מחיר".

 

 

5. צמצמו הסחות דעת

רוב האנשים סורקים אתרים יותר מאשר קוראים אותם בפירוט, ויותר מידי הסחות דעת יכולות לגרום להם ליציאה מהאתר. נקו את הבלגן על מנת להטיב עם העין, ובכך הגבירו את ההמרה. סלקו מאתרכם אפשרויות מבלבלות, כמו למשל, תפריט ניווט ראשי שמהווה קישור לכל המוצרים או השירותים שלכם, והובילו את הלקוחות הפוטנציאליים באופן מסודר דרך תהליך ההמרה למכירה. ספקו הוראות והכוונה ברורה לפעולה הסופית, השתמשו בתבניות וכפתורים ברורים וכמה שפחות נקודות החלטה.

 

 

6. בחנו את ההנעה לפעולה (CTA)

ההנעה לפעולה היא הדרך בה אתם מבקשים למכור. היא צריכה להסביר ללקוחות מה לעשות בדיוק על מנת לנהל עסקים אתכם. כמו התוכן הכללי, בחירת ההנעה לפעולה הטובה ביותר דורשת מעט ניסוי וטעיה. נסו להפוך את זה לגדול וברור יותר. נסו ניסוחים שונים. הניסיונות השונים לבסוף יבהירו לכם מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם.

 

 

7. הוסיפו הוכחות חברתיות

הוכחות חברתיות מבטיחות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם שאנשים אחרים כמוהם מעריכם את השירות או המוצר שלכם. הוכחות חברתיות כוללות המלצות, ביקורות, חקר-מקרה וסיפורי הצלחה. נסו לאסוף מספיק הוכחות חברתיות, על מנת שכל אחד מתוך אוכלוסיות היעד שלכם יוכל להזדהות עם לפחות אחד מהמבקרים או עם לפחות עם אחד מסיפורי ההצלחה.

 

 

8. הציגו קשרים עסקים ושיתופי פעולה

העצמת מותג ושיפור תחושת הגולש כי הוא הגיע לידיים טובות חשובה לא פחות מהתדמית שלכם. שיפור האמינות שלכם יתרום לידיעה בקרב לקוחותיכם כי העסק שלכם הינו בטוח והגון. התחילו בעריכת רשימה שלכל היצרנים, הספקים והמפיצים הגדולים שעובדים אתכם בשיתוף פעולה, הציגו את הלוגואים שלהם בגאווה גדולה לצד האותיות הקטנות. התחושה שהם יעבירו יקרה מפז.

 

 

הציגו את העסקים המשתפים פעולה עמכם על מנת לשפר את אמינותכם

 

אם אתם חברים באיגוד עסקים ממשלתי, או כל ארגון מקצועי אחר, הציגו גם לכך אישורים באתרכם. אם הופעתם בתקשורת, הזכירו בקצרה את השבחים אודותיכם.

 

 

9. הוסיפו ערבות לאחריות

ערבות לאחריות מתייחסת ללקיחת סיכון שהמון לקוחות מרגישים בעת הזמנה בתשלום של מוצר או שירות. אחריות להחזר כספי מלא לתקופה של חודשים או שנים, היא הדרך הטובה ביותר להתייחס לסיכונים הללו, אך היא אינה מעשית לכל מוצר או שירות. כל תעודת אחריות עדיפה על לא כלום.   

 

 

10. הציגו סיבה לפעול במידי

לבסוף, מצאו סיבה להניע את לקוחותיכם לפעול במידי. אם אתם מציעים עסקה מוגבלת בזמן, מכירה לשלושה ימים בלבד או הצעות אחרות הכוללות תאריך יעד, הימנעו מלהסתיר את זה באותיות הקטנות. עשו את זה בלתי אפשרי לפספוס, על ידי כך שתכללו את המידע בכותרת, או במיקום בולט אחר. השהיית הפעולה הורסת את ההמרה ולכן ככל שתצרו דחיפות גבוהה יותר לפעול, כך יגדלו גם יחסי ההמרה.   

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.