14 אוקטובר 2013 | יובל מעוז
מי מעביר ליזמים ולאנשי העסקים את הטסט לאוטו?

כרטיס לקלאסיקו ב-12 אלף יורו ולבשל עם חיים כהן - תכירו את שירותי הקונסיירג' שחוסכים לאנשים עסוקים זמן

 

תהיתם פעם איך זה שאתם אף פעם לא פוגשים את הבכירים בחברות המצליחות בדואר או במשרד הרישוי? איך הם מספיקים לשלם את חשבונות הארנונה והחשמל? ומתי הם עוברים בקניון לקנות מתנה לילדים או מעבירים את המכונית טסט? אתם לא פוגשים אותם כי לרוב הם לא עושים את זה. יש מישהו שעושה עבורם את העבודות היומיומיות וחוסך להם זמן.

 

בשנים האחרונות נכנסים שירותי הקונסיירג', שירותי טיפול במטלות היומיום, לשימוש נפוץ יותר בקרב אנשים מתחומים מגוונים, שהמכנה המשותף להם הוא מחסור בזמן - הם עסוקים בעבודתם. סטארט-אפיסטים ואנשי היי-טק, העובדים מסביב לשעון, יכולים להזדהות עם התחושה שהם לא מספיקים דבר מחוץ לעבודה. אותם אנשים עסוקים מעדיפים לשלם לאנשים אחרים בתמורה לביצוע מטלות ובתמורה להרוויח את זמנם. לרוב, הזמן שמתפנה מושקע בחזרה בעבודה.

 

"המטלות המבוקשות ביותר הן המעבר בין חברות תקשורת כמו יס והוט, או חברות הסלולר. נושא שנוא נוסף על לקוחות הוא תביעות מול חברות ביטוח, או טיפול בנושא ביטוח לאומי ופתיחת תיק לעוזרת בית", מספרת לימור רביבו, המנהלת את סוכנות שירותי קונסיירג' Persona.

 

הלקוח הכי עשיר הוא גם זה שעובד הכי קשה

 

איך נראים הלקוחות שמשתמשים בשירותי קונסיירג'? לפי רביבו, הם בני 60-28, בממוצע בני 40, רובם גרים באזור המרכז, ממעמד בינוני ומעלה. הם מגיעים ממקצועות ההיי-טק, הנדל"ן, פיננסים, או אנשי עסקים.

 

"אלה אנשים שחסר להם זמן. הם בעשייה מתמדת. הם עובדים הכי קשה מבין האנשים שאני מכירה. גם אם הם בעלי הון, הם עובדים מאוד קשה. הלקוח הכי עשיר שיש לי, הוא גם זה שעובד הכי קשה. העשייה בוערת בהם ולכן הם לא מוכנים לבזבז זמן על דברים פחות חשובים", מספרת רביבו.

 

"בשבילם לשבת שעה במכון לשטיפת רכב זה לא פינוק, אלא אסון. הם לא מוכנים לשרוף את הזמן הזה".

 

שוק שירותי הקונסיירג', הנפוץ למדי באירופה ובארה"ב, מתחיל לצמוח בארץ. השוק נחלק לחברות הגדולות המספקות שירותים לתיירים או לתושבים מקומיים באמצעות מערכות ממוחשבות, כמו שירותים הניתנים בידי חברות כרטיסי האשראי. לצדם, הוקם סטארט-אפ בשם the fixer, שעוסק במתן שירותי קונסיירג'. לצד אלה, פועלים משרדי הקונסיירג' האישיים, כמו פרסונה של רביבו, המספקים שירותים ממוקדים ואישיים, שמיועדים גם הם ללקוחות מהמעמד הבינוני ומעלה.

 

רביבו, 38, נמצאת בתחום שירותי הקונסיירג' מזה כחמש שנים, לאחר כמה שנים שעבדה בתחום הביטוח. "בגיל 32 למדתי קואוצ'ינג, ובאמצע הקורס נפל לי האסימון שאני עובדת בנוחות וביציבות כלכלית, אבל לא נהנית מהעבודה. למחרת הגשתי מכתב פיטורין וחיפשתי מה אני אוהבת לעשות. אני אוהבת לעבוד עם אנשים. אני אותנטית ואני לא אגיד ללקוח מה שהוא רוצה לשמוע, אלא את מה שיש לי להגיד. לפעמים ללקוחות אמידים, זה חסר. האנשים שסביבם אומרים להם בדרך-כלל את מה שהם רוצים לשמוע, ולי אין את הפילטרים האלה".

 
הקונסיירג' מטפל עבור הלקוח במטלות רבות, כמו מציאת איש מחשבים לתיקונים, תופרת, מעצבים גרפיים ומתורגמנים למצגות דחופות, אך המטלות יכולות להיות גם מתחומי הפנאי והנוחות, כמו רישום לשיעורי קונג פו ופילאטיס, בחירת מורה לאנגלית לילדים ואפילו מציאת מנקה בריכות.

 

בקרב לקוחות שרובם מגיעים מהעולם העסקי, ניתן היה להניח שיצליחו לארגן את ההתנהלות הפיננסית  שלהם בעצמם, אך גם בתחום הזה הם נעזרים בשירותי קונסיירג'. כך למשל, מספרת רביבו, כי היא מסייעת ללקוחות בסידור חשבוניות לפני שליחה לרואה-חשבון, בהפקדת צ'קים, ואף במציאת חברה לסליקה, אם הם פותחים עסק חדש.

 

עלות השימוש בשירותים היא כ-140-85 שקל עבור שעת עוזר אישי, ו-180-100 עבור שעת איש שטח. בנוסף קיימת עלות עבור שליחויות, ועמלה על כרטיסים לאירועים.

 

לארגן יום הולדת עם חיים כהן בהתראה של יום

 

את יכולה לספר על בקשות מעניינות מלקוחות?

 

"לקוח התקשר אלי יום לפני יום ההולדת ה-12 של הבת שלו, ואמר שהחלום שלה הוא לבשל עם השף חיים כהן. התקשרתי לחיים כהן ולמחרת הילדה הגיעה למסעדה שלו ביפו-תל-אביב, השתתפה בתדרוך היומי, בישלה עם כהן במשך שעתיים ואז המשפחה הגיעה והם ערכו ארוחה שהיא השתתפה בהכנתה".

 

"דוגמא נוספת היא חופשה לכל המשפחה שארגנתי במיקונוס. הם לא רצו לעבור דרך שדה התעופה, אז הזמנתי מטוס פרטי. במיקונוס חיכה להם בית עם טבח ועוזרים. דאגתי שכל הדברים בחופשה יהיה מסודרים, אבל אז באמצע החופשה אחד הילדים לא הרגיש טוב והיה צריך לפנות אותו לבית-חולים. הבעיה היא המיקום של האי. תוך שעה הצלחתי להרים מסוק לאוויר ולפנות את הילד לבית-חולים".

 

טורניר שש בש

טורניר שש-בש בבית לקוח

 

כרטיס לקלאסיקו ב-12 אלף יורו

 

לקוחות שנעזרים בשירותי הקונסיירג' משתמשים בשירותים גם בתחומים שלרוב נותרים בתחומי המשפחה, כמו טיפול במתנות יומהולדת וארגון חופשות משפחתיות: "קורה שלקוח מתקשר ואומר, לאשתי יש יומהולדת ושכחתי לקנות מתנה, ואני מטפלת בזה".

 

רביבו מציידת את לקוחותיה לקראת חופשות ברשימת שירותים שברצונם לקבל, החל מבדיקה שכל התעודות והאישורים נמצאים (כמו רשיון רכב ובדיקת דרכונים) ועד הקפאת עיתונים ופנסיון לבעלי חיים. בנוסף לשירותים השוטפים, הלקוחות זוכים גם להצעות לבילויים מעניינים ולכרטיסים להופעות גדולות שמתקיימות בארץ:

 

"בהופעה של ברברה סטרייסנד בארץ בחרתי שורות ב-VIP ושריינתי ללקוחות שלי כרטיסים. זה גם עלה להם פחות מהמחיר המקובל. בהופעה של מדונה השגנו גם כרטיסים טובים וגם שכרנו קורקינטים שיקחו את הלקוחות מהחנייה שהיתה מרוחקת מההופעה, עד לאזור הישיבה".

 

"אירוע נוסף שיצא לי לארגן קרה שלושה ימים לפני בר-מצווה של אחד הלקוחות. הילד נזכר שהוא רוצה לנסוע לקלאסיקו של ספרד, למשחק בין ברצלונה לריאל מדריד. בימים האלה נדיר למצוא כרטיסים והמחיר שלהם כמובן מרקיע שחקים. באמצעות קשרים עם סוכן שיש לו משרדים בניו-יורק ובברצלונה שילמנו הרבה כסף כדי שימצאו כרטיס. בסוף הצלחנו לקנות כרטיסים בתא באצטדיון של בית השקעות גדול. הכרטיס עלה 12 אלף יורו".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.