14 אוקטובר 2013 | מערכת StartIsrael
הנה הכסף: סימני התאוששות בהשקעות הון סיכון

כ-225 מיליון דולר הושקעו בחברות היי-טק מגובות הון סיכון

 

דו"ח שפורסם היום מצביע על מגמת התאוששות בהשקעות הון סיכון. פירמת רואי החשבון PwC Israel מדווחת במסגרת דו"ח ה-MoneyTree כי כ-225 מיליון דולר הושקעו בחברות היי-טק המגובות הון סיכון - חברות בהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון סיכון, במהלך הרבעון השלישי של 2013. הדו"ח של PwC מצטרף לדו"ח נוסף המצביע על מגמה דומה שפורסם בידי חברת IVC, שהראה כי ברבעון השלישי של 2013 גייסו חברות ישראליות 660 מיליון דולר מכלל גופי ההשקעות. 

 

היקף ההשקעות ברבעון השלישי, 225 מיליון דולר, משקף גידול של 29% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו 174 מיליון דולר, וגידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו 171 מיליון דולר. הדו"ח הוצג בכנס ה-DLDהמתקיים בימים אלה בתל-אביב.

 

דו"ח ה-MoneyTreeשל  Israel PwCנערך באופן רבעוני, כשברבעון הנוכחי השתתפו בדו"ח 29 קרנות הון סיכון. הדו"ח מודד השקעות של קרנות הון סיכון מקצועיות בחברות היי-טק פרטיות הפועלות בישראל.  

 

עוד עולה מן הנתונים כי 42 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השלישי של שנת 2013, לעומת 43 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-52 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 5.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 4 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

 

רובי סולימן, שותף, ראש מגזר משותף היי-טק PwC Israel, ציין כי "לאחרונה, מספר קרנות ישראליות הודיעו על הצלחות בגיוס קרנות חדשות ובשילוב עם אקזיטים מרשימים השנה, היענות השוק האמריקאי להנפקות חברות טכנולוגיות והתענינות רבה בכך מצד חברות ישראליות רבות, ניתן לדבר בזהירות על תחילתה של מגמה".

 

"ניתן לראות כי 58% מההשקעות מופנות לחברות בשלבי ההתרחבות, בעיקר חברות בשלבים של הרחבה עולמית של מכירות. יש לומר שזהו המקום הטבעי להשקעה של קרנות הון הסיכון – חברות הזקוקות למימון משמעותי לצמיחה, ביצוע רכישות ושיווק ומכירות בעולם".

 

"כמו כן, 43% מההשקעות הן ראשונות (לעומת השקעות המשך). ברבעון עם השקעות גבוהות יש בכך להעיד על יציאה מ'הגנה' על הפורטפוליו  ל'התקפה' והשקעה משמעותית ברכישת פורטפוליו חדש". 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.