14 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארטאפיסטים? ככה תגדילו את כמות המשתמשים שלכם

אחד הדברים הכי מאתגרים בשלב בו הסטארטאפ כבר מתפקד ויש לכם מוצר שאתם רוצים להניע אותו קדימה ולהפיץ אותו, הוא לגייס משתמשים. כל סטארטאפ רוצה בשלב הזה להתחיל לאסוף לידים, להרחיב את מאגר הנתונים (Database), להגדיל את רשימות התפוצה שלכם ולבנות קהילה נאמנה (Engaged), כל זאת מבלי שתצטרכו להשקיע משאבים שאין לכם.

אחד הדברים הכי מאתגרים בשלב בו הסטארטאפ כבר מתפקד ויש לכם מוצר שאתם רוצים להניע אותו קדימה ולהפיץ אותו, הוא לגייס משתמשים. כל סטארטאפ רוצה בשלב הזה להתחיל לאסוף לידים, להרחיב את מאגר הנתונים (Database), להגדיל את רשימות התפוצה שלכם ולבנות קהילה נאמנה (Engaged), כל זאת מבלי שתצטרכו להשקיע משאבים שאין לכם.

 

אז איך לבנות קהילות משתמשים ולשווק להם? הנה 5 עצות חשובות:

 

 

1. טפסי הרשמה ופופ-אפים עם קריאה לפעולה 

 

ברגע שכבר בניתם אתר מושקע ומעוצב, הגיע הזמן שתאספו דרכו נרשמים. האתר שלכם הוא המקום שכמעט כל מי שמתעניין בכם מגיע אליו- הטמיעו פופ-אפ מעוצב שהוא טופס הרשמה לאיסוף לידים בדף הבית, בבלוג, במחירון או בכל נקודה רלוונטית להשארת פרטים או להרשמה - כך תוכלו לצרף קהל נמענים רחב לרשימות שלכם ולבנות רשימת תפוצה מרשימה, אליה תוכלו לדוור את התכנים שלכם. 

 

 

2. עבודה עם דפי נחיתה 

 

דרך מצוינת להגדלת כמות הלקוחות, המשתמשים והנרשמים היא באמצעות דפי נחיתה. דפי בית הם מצוינים לדברים מסוימים ויש להם מטרות משלהם, אבל את הקמפיינים שלכם ברשת, בגוגל או בפייסבוק כדאי לכם לקשר לדפי נחיתה שאתם בונים. דף נחיתה ניתן לבנות תוך מספר דקות בלבד והוא הכלי היעיל ביותר להמיר גולשים ללידים ולמשתמשים. אתם יכולים גם לעשות בו שימוש לבניית רשימת התפוצה שלכם ולצירוף נמענים, על ידי הטמעת טופס הרשמה בדף הנחיתה עצמו עם קריאה לפעולה אטרקטיבית, שתשיג לכם עוד Engagements.  

 

 

3. שיווק בניוזלטר 

 

המחקרים מצביעים על כך שהניוזלטר הוא ערוץ השיווק הרווחי, הנוח והיעיל ביותר מבחינת עלות-תועלת (Marketingcharts, Emarketer). באמצעות שליחת ניוזלטר, אתם יכולים ליצור חיבור עם המשתמשים שלכם ולחזק את הקהילה. בניוזלטר, תוכלו לספר על עדכוני גרסה שאתם מעלים, על צעדים חדשים שאתם נוקטים, על מבצעים והנחות, התפתחויות מרכזיות ועל השירות שאתם נותנים. אתם רוצים לייצר התלהבות ונאמנות למוצר או האפליקציה שלכם וזאת בדיוק הדרך. האפשרויות שיש לכם לשיווק באמצעות ניוזלטר הן בלתי נגמרות, בהתאם למוצר אותו אתם משווקים וכאמור מדובר בשיווק זול (גם מבחינת זמן ההשקעה שלכם בו) ויעיל. 

 

 

4. אוטורספונדרים  

 

הדבר אולי החשוב ביותר הוא מערכת היחסים שאתם בונים עם המשתמשים שלכם מ-Day 1. באמצעות האוטורספונדרים, שהם אימיילים אוטומטיים הנשלחים בהתבסס על פעולת משתמש (למשל, כאשר המשתמש נרשם לשירות שלכם, או כשהוא חוגג יום הולדת), אתם בונים קשר ארוך טווח עם המשתמשים שלכם. אתם יכולים לשלוח דיוורים פרסונליים ליוזרים שלכם, בהתאם לתאריכים מסוימים שאתם קובעים מראש או בהתאם לפעולות מסוימות שעושים באפליקציה או במוצר שלכם. יש לכם אפליקציית גיימינג ממכרת? שלחו מייל למשתמש שלכם בכל פעם שהוא עובר שלב- דברו איתו ותתקשרו איתו. המיילים האלו יכולים להיות אבני דרך מרכזיות בקשר הנבנה בין המוצר לבין המשתמש. 

 

 

5. סקרי שביעות רצון ודעת קהל

 

המידע הכי חשוב שאנחנו יכולים לקבל על המוצר שלנו הוא מה המשתמשים שלו חושבים עליו. באמצעות מערכת סקרים שתישלח לתיבת הדואר של היוזרים שלכם, אתם יכולים לקבל מידע יקר ערך לגבי העדפות המשתמשים, להבין מה עובד להם יותר ומה פחות ולקבל טיפים על המוצר שלכם. מערכת הסקרים גם נותנת למשתמשים את ההרגשה שהם מעורבים במוצר שלכם, שיש להם השפעה וכך היא מחזקת עוד יותר את הקהילה האוהדת שאתם בונים.

 

 

 

זקוקים לעזרה נוספת בבניית User Engagement ובהגדלת קהל המשתמשים במוצר שלכם? תוכלו להיעזר באקטיב טרייל. בפרט אם אתם סטארטאפ בתחילת דרכו, כדאי לכם לבדוק את תכנית Startup Booster שניתנת חינם למשך חצי שנה ומטרתה לקדם סטרטאפים בתחילת דרכם לייצר קהילות משמעותיות.

תגובות

1. רונן סלע | 21 פברואר 2016

אחלה מאמר

עצות טובות , אני התחלתי לא מזמן עם העניין הזה של טפסי הרשמה קופצים באתר וזה מביא לי מלא נרשמים חדשים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.