קרדיט צלם: אורי חבושי
11 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
מהן המגמות אליהן כדאי לשים לב על פי מיקרוסופט ונצ'רס ישראל

בשבוע שעבר (חמישי 4.2.16) התקיים אירוע אירוע ה- Demo Day של המחזור השביעי של אקסלרטור מיקרוסופט ונצ'רס בישראל. 13 חברות סיימו את המחזור השביעי של תכנית ההאצה המבוקשת כשהן כבר רושמות הצלחות יפות. לכן מעניין לבחון את התחומים השונים בהם עסקו 13 המיזמים בוגרי המחזור השביעי, כדוגמא למגמות בתחום היזמות והחדשנות אותן מסמנת מיקרוסופט כמובילות בעולם החדשנות והיזמות.

 

בשבוע שעבר (חמישי 4.2.16) התקיים אירוע אירוע ה- Demo Day של המחזור השביעי של אקסלרטור מיקרוסופט ונצ'רס בישראל.

13 החברות שסיימו את המחזור השביעי של תכנית ההאצה המבוקשת, הציגו את מיזמיהן בפני קהל גדול מקומי ובינלאומי, ברובו משקיעים ואנשי תקשורת. את שלב הפיצ'ים הנחה מי שגם ניהל את המחזור – הראשון בניהולו - נבות וולק, המנכ"ל החדש של האקסלרטור שהחליף בתפקידו את חנן לביא.

לדברי וולק (בתמונה הראשית מימין יחד עם היזמים בוגרי התכנית):

"למחזור הנוכחי נבחרו חברות בשלב מעט בוגר יותר במחזור החיים, בעלות מוצר בסיסי  ולקוחות ראשונים. ההשתתפות באקסלרטור נועדה לסייע להן לממש את הפוטנציאל, להאיץ את קצב הגידול, את מצבת הלקוחות והפריסה העולמית בעזרת הלקוחות והשותפים של מייקרוסופט. אני גאה בהתקדמות ובהישגים של החברות שהשתתפו ומצפה כבר למחזור הבא".

 

 

13 החברות שהשתתפו במחזור השביעי נבחרו מתוך כ-350 חברות מישראל ומ-27 מדינות נוספות אשר הגישו מועמדותן, וביניהן חברות מארה"ב, בריטניה, סינגפור, ספרד, הודו, פקיסטן, גרמניה, שוויץ, דנמרק, מקסיקו, צרפת, טורקיה וסין.

 

מיום פתיחת המחזור הנוכחי ועד סיומו הצליחו כבר 7 מתוך 13 החברות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של כ-9 מיליון דולר. ההצלחות היפות הללו מצטרפות להישגים שנרשמו כבר בששת המחזורים הקודמים, כאשר כ-83% מכלל החברות שהשתתפו בעבר (70 חברות) גייסו עד כה הון בסך כולל של 136 מיליוני דולרים (2.1 מיליון דולר בממוצע), וכן שלוש חברות מבוגרות התכנית כבר עשו אקזיט. בכך עומדים אחוזי גיוס ההון באקסלטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל על הגבוהים בעולם.

 

עם הצלחות מרשימות וביקוש גובר בזירה הבינלאומית כמו גם המקומית, הגדירה מיקרוסופט את המחזור ה-7 כמסמן את תחילת תפיסת ה-Scalerator (כאבולוציה של ה-Accelerator), המאופיינת במעבר מחשיבה בקנה מידה מקומי לחשיבה של דומיננטיות כלל-עולמית. תכנית ה-Scalerator נועדה לקחת סטארטאפים לשלב הבא במחזור חייהם ולהכשירם לשוק העולמי, ועל כוללת את כל ההיבטים הדרושים לבניית חברה חזקה ויציבה: החל מהדרכה וקואצ'ינג למנכ"ל, דרך פיתוח תרבות ארגונית וגיוס צוות, גיוס לקוחות מואץ ועד בניית מותג ופיתוח תכנית שיווק. מעמדה הבלתי מעורער של מיקרוסופט כאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, הוא שמאפשר לה מתן של ערך מוסף משמעותי במקומות אלו.

 

 

לכן מעניין לבחון את התחומים השונים בהם עסקו 13 המיזמים בוגרי המחזור השביעי, כדוגמא למגמות בתחום היזמות והחדשנות אותן מסמנת מיקרוסופט כמובילות בעולם החדשנות והיזמות:

 

 

האינטרנט של הדברים (IoT)

Axoniz פיתחו פלטפורמת שרת בענן ל-IoT אשר מאפשרת לחברות בתחום להתמקד בייעודן המרכזי פיתוח המוצר והאפליקציה ולהגיע לשוק במהירות האפשרית תוך חיסכון אדיר במשאבי כוח אדם וכסף.

Deepsense עוסקים בחיזוי תקלות במכונות תעשיתיות באמצעות אלגוריתמי למידה חישובית עמוקה המאפשרים ניתוח מדויק ויעיל של ביג-דאטה של מכונות (IoT Industrial).

Ownbackup מציעים פתרון גיבוי-שיחזור ענן-לענן (cloud-to-cloud) היחיד המתאים לאנטרפייז.

SecuriThings מפתחים פלטפורמות אבטחה לספקי שירות בעולם האינטרנט של הדברים, שמתבססת על ניתוח התנהגות על מנת לזהות איומי סייבר על מכשירים מחוברים ולהגן מפניהם.

 

 

E-commerce

המיזם של Pixoneye עוסק בניתוח תמונת צרכן בראייה ממוחשבת בעולם נייד.

 Arbitrip משלבים בין עולם האלגו טריידינג לעולם ה-Travel כדי להפחית את הוצאות הנסיעות לארגונים.

 Missbeez היא אפליקציה להזמנת שירותים בתחום הטיפוח עד הבית או עד המשרד בשעות גמישות.

Servicefriend מפתחת את ה- ITRה-(interactive text response) ההיברידי הראשון המשלב AI ומאפשר לעסקים למקסם את הערך בתקשורת עם לקוחות, על גבי messaging באפליקציה המועדפת עליהם.

 

 

רחפנים

 Precepto מפתחת פתרונות להטסה אוטונומית של רחפנים על ידי שימוש בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת.

 

 

Agritech

 Farmdog עוסקת בפיתוח פתרונות לחקלאות מדויקת עבור חקלאים קטנים ובינוניים.

 

 

Smart advertising

 ClusterTV היא פלטפורמת אונליין גלובלית לפרסום בטלוויזיה, הראשונה להציע מיקוד התנהגותי לקהל מטרה בטלוויזיה. הפלטפורמה מאפשרת יצירה, מעקב וניהול אחר קמפיינים טלויזיוניים, ושילובם עם קמפיינים מקבילים בעולם הדיגיטל והרשתות החברתיות.

 

 

mHealth

Diacardio היא חברת תוכנה זוכת פרסים, המשנה באופן מהפכני את דרך פענוח בדיקת "אולטרסאונד של הלב". החברה פיתחה שיטה ואלגוריתמים ייחודיים, המפענחים באופן מהיר, מדויק ואוטומטי לחלוטין, פרמטרים עיקריים של תפקוד הלב. לחברה אישורי FDA ו-CE ומכירות ראשוניות החלו בהצלחה. 

 

IT

TESTIM ממציאה מחדש את בדיקות ה web באמצעות שירות ענן ייעודי לאפליקציות web מודרניות, המאפשר שיפור דרמטי בזמן הפיתוח בעזרת ממשק פשוט לתפעול ואמינות חסרת תקדים.

 

 

 

חושבים שיש לכם את המיזם הגדול הבא? עברתם את שלב פיתוח המוצר הראשוני וכעת אתם מעוניינים להתמקד בתהליכי פיתוח עסקי וצמיחה? ההרשמה למחזור השמיני של אקסלרטור מיקרוסופט ונצ'רס כבר נפתחה.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.