11 מרץ 2016 | עליסה מרטין
"רעיון טוב, ככל שיהיה, ואפילו יישום טוב שלו לא תמיד מספיקים. יועץ טוב או שותף נכון יכולים להשפיע מאוד על הצלחת המיזם" קרן זווית עם קרן בראון צמיר

קרן בראון צמיר, מייסדת ומנכ"ל של בית התוכנה לפיתוח אפליקציות ותלת מימד OneCode. כלכלנית ועו"ד, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מעורבת במספר רב של סטארט אפים כיועצת ומלווה, החל משלב הרעיון, בדיקת התכנות - POC ועד לפיתוח - כאשר את הפיתוחים מבצע בית התוכנה שבבעלותה – OneCode.

קרן בראון צמיר, מייסדת ומנכ"ל של בית התוכנה לפיתוח אפליקציות ותלת מימד OneCode. כלכלנית ועו"ד, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מעורבת במספר רב של סטארט אפים כיועצת ומלווה, החל משלב הרעיון, בדיקת התכנות - POC ועד לפיתוח - כאשר את הפיתוחים מבצע בית התוכנה שבבעלותה – OneCode.

בעשור האחרון שימשה כמנהלת חברות בהייטק הישראלי, כמנכ"ל חברת הסליקה פלאקארד וחברת דוקטור-מערכת לניהול מרפאות. את תחילת דרכה בניהול חברות היי טק עשתה בחברתE-Learning בשם אינטרלקט.

לפני שהצטרפה לתחום ההיי טק, עסקה בניהול חברות בתחום החינוך, ובליווי ובהבראת חברות, החל מתכנית עסקית, גיוס הון, הקמת חברה, גיוס עובדים, הכנת תקציב ועוד.

 

 

נעים להכיר

שמי קרן בראון צמיר, מייסדת ומנכ"ל של בית התוכנה לפיתוח אפליקציות ותלת מימד  OneCode נשואה לרונן צמיר, שהוא גם בן זוגי לעבודה, וגם ה- CTO של החברה. אם ל- 2 בנים, מתגוררת בחולון.

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי

הכשרתי כעו"ד (ותואר שני במשפטים)  שלמרות שזהו לא תחום העיסוק, הוא מוסיף דרך הסתכלות חשובה בכל תהליך עסקי.

 

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה

הנסיבות...

הייתי עצמאית מגיל צעיר, עוד כסטודנטית פתחתי את החברה הראשונה שלי שפיתחה תכניות לפיתוח חשיבה לוגית לקרן קרב. אחרי הלידה הראשונה, כשחזרתי למעגל העבודה, התחלתי לעבוד כמנכ"ל בחברת סטארט אפ שפיתחה תכניות לימוד נגישות דרך האינטרנט. כך שמחד עולם התוכן היה מוכר, והחידוש היה הפלטפורמה – האינטרנט. משם נסללה הדרך לעולם הטכנולוגיה והחדשנות, ואין כנראה דרך חזרה...

 

 

יום העבודה הטיפוסי שלי

תמיד הייתי מאנשי הלילה, מאלה שקמים בבוקר מאוחר, וכל מאוחר הוא מוקדם מדי. מתחילה את היום לאט, עם כוס קפה, הולכת ברגל למשרד, מוודאת שהכל במסלול המתוכנן, ומתחילות הפגישות שלי עם לקוחות קיימים וחדשים, עם יזמים צעירים בעלי רעיונות מגוונים מתחומים רבים.

מנצלת לא מעט את היותי בעלת החברה שעובדת עם בן הזוג רונן, כך שיכולה להתחלק ולהשקיע אחר הצהריים עם הילדים.

בערב שוב נפתח המחשב רונן ואני משלימים פערים, סוגרים דברים ומכינים את יום המחר, עד השעות הקטנות של הלילה.

 

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי

OneCode זה חלום של רונן ושלי, חלום של עבודה משותפת, של להקים משהו שהוא שלנו, שאנחנו מובילים, ברוחנו ובדמותנו. לשנינו תמיד היה חשוב במקומות העבודה היחס האישי, המקום של העובד והעבודה, ליצור, להתקדם, להיות מוערך. הרעיון לחברה משלנו קרם עור וגידים והפך למציאות ב-2013, החלטנו לקחת סיכון משותף ולקפוץ למים העמוקים, והיתר היסטוריה.

 

 

ואם הייתי יכול לעשות דברים מחדש

הייתי פותחת את OneCode כמה שנים קודם, לפני 2013...

 

 

לדעתי ההישג הכי גדול שלי עד היום

הוא אמון הלקוחות, הקשר האישי והחברי איתם והנאמנות שלהם.

העבודה שלנו מאוד אישית וצמודה. הצלחה שלהם (גיוס מוצלח, הצלחת המוצר, וכמובן EXIT) היא הצלחה שלנו, והדבר ניכר בקשר העמוק עם הלקוחות ובאמון שאנו זוכים לו מצדם.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה - השאיפה הבאה שלי

יש לנו תכניות עתידיות ל OneCode,  החל מלהרחיב את הפעילות הבינלאומית שלנו ועד לפתח מוצר שהוא שלנו... יותר מזה איני יכולה לחשוף כאן עכשיו.

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו:

 

1. לחלום בגדול ולהאמין בעצמו. עם זאת לדעת להתנהל בזהירות ובאחריות. 

2. רעיון טוב, ככל שיהיה, ואפילו יישום טוב שלו לא תמיד מספיקים. יועץ טוב או שותף נכון יכולים להשפיע מאוד על הצלחת המיזם. ולכן חשוב ליזם למצוא איש אמון מקצועי שילווה אותו, להקשיב לו וליישם בשיתוף פעולה את ההמלצות. 

3. לא לחשוב שהוא יודע יותר טוב מהמשתמשים העתידיים שלו מה הם צריכים (זה שמור רק לסטיב ג'ובס). חשוב לבחון כל העת ולדעת לשנות כיוון אם צריך, גם אם זה מכרסם ברעיון המקורי.

 

 

העצה הכי טובה שאני קיבלתי כיזמת מתחילה:

לא לקפוץ מעל הפופיק (צניעות בהתנהגות והתלהבות בעשייה)... כאם לשני בנים שעזבה משרה נחשקת בהיי טק, ולקחה איתה את בן זוגה מתפקיד נחשק לא פחות - נזהרנו וגדלנו במתינות מעובד לעובד, עד למצבנו היום (בית תוכנה בוטיק עם עשרה עובדים).

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכולה לתת כיום ליזמים:

אל תלכו לפתח ישר מוצר מוגמר.

התחילו בבדיקת הבידול של הרעיון ובבדיקת השאלה האם הוא עונה על צורך אמיתי.  אם עברתם את שתי המשוכות הללו- המשיכו לבדיקת היתכנות טכנולוגית POC  ועם זה צאו לחפש משקיעים.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליצה להם להימנע: 

אל תהססו להציג את הרעיון שלכם ואל תתחבאו מאחורי NDA דרקוני. הסיכוי שמישהו יגנוב לכם את הרעיון קטן בהרבה מהסיכוי שתקבלו עצות טובות מהשוק, ואף תצליחו לגייס כסף לממש את אותו רעיון.

 

 

קצת פרגון למתחרים שלי

אני מעריכה מאוד את סטודיו wild בניהול ליאון דוד - יצירתי ומקצועי, וממחיש כמה ממשק משתמש טוב הופך אפליקציה טובה לאפליקציה מצוינת.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה...

בשביל הנשמה יש - משפחה, טבע, קריאה (וכמה שיותר), וריקודי עם.

כשהעבודה תובענית ומאתגרת, ההישג החשוב ביותר הוא לתת את אותה האנרגיה, ההתלהבות והריכוז גם במשפחה. וזה לא תמיד פשוט, במיוחד כשמיטשטשים הגבולות ועובדים עם בן הזוג.

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול

הצלחת סטארט אפים של נשים ושל המגזר החרדי.

אחד הדברים הבולטים ביותר שאני נתקלת בהם הוא שינוי פרופיל היזם הסטנדרטי. אם בעבר היה נהוג לפגוש יזם, גבר בשנות ה-30 לחייו, שמתגורר במרכז, כיום- אנחנו נתקלים בשתי  מגמות עיקריות:כניסה של נשים לתחום היזמות, החל מעובדות שכירות שבאות להגשים חלום או רעיון, ועד לבעלות מקצועות חופשיים שמפתחות אפליקציות חדשניות בתחום מומחיותן ; וכניסה של המגזר החרדי, הן בתחום היזמות (בעיקר עם היציאה שלהם לשוק העבודה והחשיפה לעולם החילוני)  והן בתחום ההשקעה (ניכרת מגמה של נטישה של אפיקי השקעה מסורתיים כמו נדל"ן לטובת השקעות ישירות בסטארט אפים). מפתיע לראות את ההבנה והחדשנות, בתחומים שהם בפסגת הטכנולוגיה, במגזר זה.

כבר היום כ-40% מהסטארט אפים שאנחנו מלווים ומפתחים עבורם הם משני מגזרים אלה (נשים וחרדים), ואני צופה שהמגמה רק תגדל.  

ובנימה אישית- תענוג ללוות את היזמים מהסוג החדש: הם לוקחים את עצמם מאוד ברצינות, נטולי אגו, קשובים, פחות ביקורתיים וחשדנים, ובעיקר נותנים אמון באנשי המקצוע שהם בוחרים שילוו אותם, מבלי לוותר על המיקוד והמימוש של הרעיון עצמו.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

אנדרואיד כמובן, אל תגבילו אותי :-) מערכת שמעודדת אנשים ליצור עבורה, שמחדשת וצומחת.

 

 

ההומפייג' שלי:

google.co.il כמובן (לוח פגישות – משם הכל מתחיל)

 

דברו אליי:

לינקדין-

keren-brown-tsamir

 

מייל- 

[email protected]

 

 

 

קרן בראון צמיר העבירה הרצאה בנושא עידן המסחר האלקטרוני החדש- עולמות תלת מימד, בכנס  GoEcommerce בנובמבר 2015. על תובנותיה בעקבות הרצאה זו תוכלו לקרוא כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.