26 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
"אני מרגיש בר מזל להיות בתפקיד בו אני מסייע לעסקים ישראליים להצליח הן בישראל והן ברחבי העולם." קרן זווית עם הראל יפהר, מנהל פעילות AWS

קרן זווית עם הראל יפהר, מנהל פעילות Amazon Web Services) AWS) בישראל. הראל נולד וגדל בישראל, אך צבר ניסיון מרובה שנים בעבודה בגופים בינלאומיים רבים, לרבות מגורים באירופה, דרום אמריקה ואפריקה.

הראל יפהר, מנהל פעילות AWSה(Amazon Web Services) בישראל. הראל נולד וגדל בישראל, אך צבר ניסיון מרובה שנים בעבודה בגופים בינלאומיים רבים, לרבות מגורים באירופה, דרום אמריקה ואפריקה.

 

 

נעים מאוד

אני הראל יפהר, מנהל פעילות AWSה(Amazon Web Services) בישראל. 

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי 

לטעמי מדובר בתקופה בה עבדתי בלאגוס, ניגריה. עשיתי relocation לשם עם משפחתי מטעם  חברה רב-לאומית, כדי לסייע לפתור אתגרי תקשורת ולספק פתרונות טכנולוגיים ללקוחות בניגריה. זו הייתה אחת החוויות הכי מעניינות ומאתגרות בחיי, וכזאת שגורמת לי לחייך ולהיות גאה כשאני מסתכל לאחור על אותם ימים.

 

 

מה שפתח לי דלתות לתעשייה

שנות השירות הצבאי שלי בהחלט פתחו לי את הדלת לתעשיית ההיי-טק. הייתי אחראי על הטמעת טכנולוגיות פורצות דרך, מתקדמות וחדשניות. תמיד נהניתי להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה. גם בתפקידי הנוכחי ב-AWS אני הכי נהנה מכך שאני מסייע לחברות ישראליות לנצל את היתרונות הטכנולוגיים החדשים ביותר בענן.

 

 

יום עבודה טיפוסי שלי נראה כך: 

יום עבודה טיפוסי שלי כרוך באינטראקציה רבה עם לקוחות. אני מתחיל את יום העבודה שלי מוקדם. זה יכול להתחיל בפגישה עם סטארט-אפ בתל אביב או עם לקוח בחיפה. בכל מקרה, תפקידי לעזור ללקוחות ישראליים לפתור את אתגרי ה-IT  שלהם  ולאפשר להם למקד את הזמן, המאמצים והמשאבים בעסקי הליבה שלהם. הלקוחות שאני עובד איתם הם בין המלהיבים ביותר בישראל; החל מסטארט-אפים מצליחים כמו Gett ו-Magisto, עד לארגונים מבוססים כמו בנק הפועלים, תדיראן טלקום וקומברס. 

אני גם נפגש לעתים קרובות עם שותפים עסקיים כדי לדבר על פרויקטים אצל לקוחות, או כדי לקיים סיעור מוחות למציאת הפתרון הטוב ביותר למענה על אתגר של לקוח.ואני גם משתדל למצוא זמן במהלך היום כדי להגיע למשרדי AWS, מפני שמאוד חשוב לי להישאר קרוב לצוות שלי. 

 

 

הדברים שנסבים לי גאווה בקריירה שבניתי 

למען האמת, אני מרגיש תחושת גאווה בכל יום בתפקיד שלי ב- AWS, כי מדי יום אני מסייע ללקוחות לפתור את הבעיות העסקיות שלהם. אני מרגיש בר מזל להיות בתפקיד בו אני מסייע לעסקים ישראליים להצליח הן בישראל והן ברחבי העולם. כישראלי, זה נותן לי תחושה גדולה של גאווה. 

 

 

אם הייתי יכול לעשות דברים מחדש

אני יודע שזה נשמע קלישאה, אבל אין לי כל חרטה. אני מרגיש מאוד בר מזל שיש לי משפחה שאני אוהב, ותפקיד שנותן לי השראה בכל יום. אם היה עלי לעשות זאת שוב, לא הייתי משנה דבר. 

 

 

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום

ניתן לומר שאחד הדברים שאני גאה בו ביותר הוא הצוות שלי. אני גאה בעובדה שהייתי מנטור לחברים בצוות, ועזרתי להם להשיג את מטרותיהם. כמה מחברי הצוות שלי התקדמו לאחרונה לתפקידים המכסים את כל אזור EMEA. לדוגמא, אחד העובדים אימץ את מה שלמד בסצנת הסטארט-אפים הישראליים המשגשגת, והוא מקדם ב- AWS פיתוח עסקי לסטארט-אפים ברחבי EMEA.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה - השאיפה הבאה שלי

ובכן, הצוות שלי גדל מיום ליום, כך שהשאיפה הבאה שלי היא להמשיך לגייס ולפתח אנשים מצטיינים לתוך תפקידי החלום שלהם ב- AWS. אנחנו מחפשים לגייס בישראל אפילו כישרונות גדולים עוד יותר.

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו: 

חזון, התמדה, והיכולת להישאר רעב 

 

 

העצה הכי טובה שאני קיבלתי כיזם מתחיל

אל תפחד להיכשל. אתה לומד רק מהתנסויות ומכישלונות. אם תלמד ותנסה שוב, אתה תצליח. 

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת כיום ליזמים 

תחשבו בגדול כבר מהיום הראשון, ואל תגבילו עצמכם לטווח הקצר. ראינו הרבה מאוד סטארט-אפים ישראליים שגדלו במהירות.

חשוב לתכנן, לבנות ולפרוס את היישום שלכם באופן שיאפשר לכם להרחיב ולצמצם את השימוש במשאבים בדרך מהירה, גמישה וחסכונית. עדיף להיות כמו סטארט-אפים ישראליים רבים שהבינו כי קהל המטרה שלהם הוא גלובלי, והם זקוקים לגישה הגלובלית אל לקוחות קיימים - ובמיוחד אל לקוחות עתידיים, עם הגידול בהיקפי פעילותם. 

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליץ להם להימנע

השגיאה הגדולה ביותר שמישהו יכול לעשות בעסק, היא לאבד מיקוד ביכולות הליבה שלו. אני רואה לעתים קרובות שלקוחות מבזבזים הרבה זמן, מאמץ ומשאבים על פעילויות תשתית מייגעות וחסרות בידול, בעוד שהיה עליהם להתמקד ביכולות הליבה שלהם. לדוגמא, רשת מלונות צריכה להתמקד באספקת הנוחות הרבה ביותר לאורחיה, ולא לדאוג לתשתית ה- IT שלה. על ידי העברת תשתית ה- IT אל הענן, מנהלים בעסקים יכולים להקדיש הרבה יותר מזמנם ללקוחותיהם ולחדשנות, ולא ל-  IT שלהם.זו הסיבה לכך שכל כך הרבה יזמים וסטארט-אפים בוחרים ב-AWS כספק שירותי הענן שלהם. יש להם גישה למערך מלא של שירותים ויכולות, מהם הם יכולים ליהנות במודל של תשלום לפי שימוש.

 

 

קצת פרגון למתחרים שלי

ב-AWS איננו מדברים על תחרות או על תחרות נתפסת, אבל מה שאני יכול לומר הוא, שיש לי כבוד רב לכל חברה שמקשיבה ללקוחותיה ויודעת איך לשים אותם במקום הראשון. אולי כבר שמעתם את זה, אבל באמזון משימתנו להיות החברה הממוקדת ביותר בלקוחות על פני כדור הארץ. אני מאמין בלדרג את הלקוח במקום הראשון, ואני באמת מעריך חברות אחרות שעושות את אותו דבר.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה...

כשאיני עובד, תמצאו אותי מבלה עם רעייתי ושלושת ילדי. הם בהחלט שומרים על האיזון שלי.

 

 

פינת ההימורים – תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול

ישנם מספר תחומים שלדעתי יעשו זאת השנה בגדול, או אפילו בגדול מאוד.

התחום הראשון הוא Big Data וניתוח של נתונים בענן כדי לסייע לעסקים לקבל החלטות טובות יותר. התחום שני יכול להיות קשור ל- Big Data ו- Analytics, והוא האינטרנט של הדברים - IoT. יותר ויותר מלקוחותינו שואלים איך אנחנו יכולים לעזור להם לבנות יישומי IoT, כי לאסוף, לנתח ולפעול על נתונים המופקים על ידי התקנים מחוברים, בלי צורך לנהל שום תשתית.

 

 

אפל/אנדרואיד?

אפשר לומר שאני נייטרלי ביחס למערכות הפעלה, בדיוק כמו AWS...

 

 

ההומפייג' שלי

http://aws.amazon.com

 

 

דברו אלי

[email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.