מה עדיף, פיתוח מוצרים "בבית" או "בחוץ"? - רובנו ניצבנו בפני השאלה הזו יותר מפעם אחת. לשאלה זו אין "פתרון בית ספר" ויש לבחון כל פרויקט לגופו. אבל בכל מקרה, חשוב שלנגד עינינו יעמדו אסטרטגיית החברה וצרכיה בהווה ובעתיד, והעיקר - לא לבסס את ההחלטה רק על כוח ההרגל ועל החשש משינוי, או "כי כך אנו עושים תמיד".
מה עדיף, פיתוח מוצרים "בבית" או "בחוץ"? - רובנו ניצבנו בפני השאלה הזו יותר מפעם אחת. בעולם שבו התחרותיות רק גוברת, מופעל כיום לחץ תמידי על גופי הפיתוח להביא לשווקים עוד ועוד מוצרים חדשניים, בלוח זמנים קצר ובתקציבים שאפתניים יותר מאי פעם בעבר.
לשאלה זו אין "פתרון בית ספר" ויש לבחון כל פרויקט לגופו. אבל בכל מקרה, חשוב שלנגד עינינו יעמדו אסטרטגיית החברה וצרכיה בהווה ובעתיד, והעיקר - לא לבסס את ההחלטה רק על כוח ההרגל ועל החשש משינוי, או "כי כך אנו עושים תמיד".
ייצור במיקור חוץ (outsourcing), השתרש כאלטרנטיבה מובילה במגוון רחב של תחומים, וכיום חברות רבות מבססות את אסטרטגיית התפעול שלהן על יצרנים שפועלים עבורן מאחורי הקלעים.
ככל שמדובר בפיתוח מוצרים במיקור חוץ, מספר החברות הנעזרות בשירותי פיתוח חיצוניים באופן קבוע בארץ ובעולם הולך וגדל, ונראה כי מגמה זו תמשיך להתעצם בשנים הבאות.
ניהול קפדני ומקצועי ובחירה מושכלת בשותף המתאים ביותר למשימה, יבטיחו השלמה מוצלחת של פרויקט פיתוח מורכב בקבלנות משנה – כל זאת תוך שמירה על יעדי התקציב, עמידה בלוחות הזמנים ובדרישות האיכות.
מהם היתרונות המרכזיים בפיתוח מוצרים במיקור חוץ?
לאחר שהחלטנו לבצע פיתוח של פרויקט מסוים במיקור חוץ, ולאחר שנבחר השותף המתאים ביותר, נשאלת השאלה – כיצד מנהלים את התהליך?
שלושת המפתחות לניהול אפקטיבי ומוצלח של מערכת היחסים עם הקבלן ושל תהליך הפיתוח ב- outsourcing הם:
תקשורת, תקשורת, תקשורת.
מדובר במערכת יחסים עם שותף לכל דבר, הדורשת הפחתת מפלס החשדנות ובניה של יחסי אמון לטווח ארוך. תיאום ציפיות מתמשך לכל אורך חיי הפרויקט ותקשורת פתוחה בין הצדדים יבטיחו את הצלחתו.
סמנכ"ל ומנהל תחום מוצרים רפואיים בארן מחקר ופיתוח