3 מרץ 2016 | אמיר שיינר
פיתוח מוצרים "בבית" או "בחוץ"? – זאת השאלה...

מה עדיף, פיתוח מוצרים "בבית" או "בחוץ"? - רובנו ניצבנו בפני השאלה הזו יותר מפעם אחת. לשאלה זו אין "פתרון בית ספר" ויש לבחון כל פרויקט לגופו. אבל בכל מקרה, חשוב שלנגד עינינו יעמדו אסטרטגיית החברה וצרכיה בהווה ובעתיד, והעיקר - לא לבסס את ההחלטה רק על כוח ההרגל ועל החשש משינוי, או "כי כך אנו עושים תמיד".

מה עדיף, פיתוח מוצרים "בבית" או "בחוץ"? - רובנו ניצבנו בפני השאלה הזו יותר מפעם אחת. בעולם שבו התחרותיות רק גוברת, מופעל כיום לחץ תמידי על גופי הפיתוח להביא לשווקים עוד ועוד מוצרים חדשניים, בלוח זמנים קצר ובתקציבים שאפתניים יותר מאי פעם בעבר.

 

לשאלה זו אין "פתרון בית ספר" ויש לבחון כל פרויקט לגופו. אבל בכל מקרה, חשוב שלנגד עינינו יעמדו אסטרטגיית החברה וצרכיה בהווה ובעתיד, והעיקר - לא לבסס את ההחלטה רק על כוח ההרגל ועל החשש משינוי, או "כי כך אנו עושים תמיד".

 

 

ייצור במיקור חוץ (outsourcing), השתרש כאלטרנטיבה מובילה במגוון רחב של תחומים, וכיום חברות רבות מבססות את אסטרטגיית התפעול שלהן על יצרנים שפועלים עבורן מאחורי הקלעים.

 

ככל שמדובר בפיתוח מוצרים במיקור חוץ, מספר החברות הנעזרות בשירותי פיתוח חיצוניים באופן קבוע בארץ ובעולם הולך וגדל, ונראה כי מגמה זו תמשיך להתעצם בשנים הבאות.

ניהול קפדני ומקצועי ובחירה מושכלת בשותף המתאים ביותר למשימה, יבטיחו השלמה מוצלחת של פרויקט פיתוח מורכב בקבלנות משנה – כל זאת תוך שמירה על יעדי התקציב, עמידה בלוחות הזמנים ובדרישות האיכות. 

 

 

 

מהם היתרונות המרכזיים בפיתוח מוצרים במיקור חוץ?

 

 

  • · "טובים השניים מן-האחד אשר יש-להם שכר טוב בעמלם" (קהלת פרק ד') – אמרה זו נכונה במיוחד ככל שהדבר נוגע לפיתוח של מוצר חדשני. צוות פיתוח יצירתי עם ניסיון תעשייתי נרחב, יסייע לזהות את הקונספטים הנכונים ולרתום אליהם את הטכנולוגיות המתאימות.
  • · במקרים רבים לוח הזמנים מכתיב הקמה של צוות פרויקט מנוסה כמעט מהיום למחר, ולא כל חברה מסוגלת להתמודד עם גיוס והכשרה מקיפים בלוח זמנים קצר. שימוש בחברת פיתוח חיצונית נותן במקרים אלו מענה מידי, יעיל ומקצועי. 
  • · ניהול לוח הזמנים והעלויות של הפרויקט על ידי חברה חיצונית המספקת שרותי פיתוח, משחרר משאבי ניהול מהלקוח, תורם לצמצום סיכונים ומסייע להפחתה משמעותית בהוצאות הפיתוח.
  • · תרומה לחדשנות – לעיתים קרובות, הרעיונות המבריקים והפתרונות הטובים ביותר מתקבלים מחבר'ה שמגיעים מרקע או תחום עיסוק שונה מזה של הלקוח. אנשי הפיתוח של חברת שירותי פיתוח גדולה ומקצועית, חשופים תדיר למגוון אדיר של בעיות בתחומים שונים ומסוגלים ליישם פתרונות מתחום לתחום.
  • · שמירה על סודיות ופטנטים – כל פטנט שנוצר עקב פעילותו של קבלן המשנה וכתוצאה מכך, הוא רכושו של הלקוח, ויש להקפיד על כלל חשוב זה בבחירת השותף. בניגוד לתפיסה המקובלת, שמירה על סודיות ועל רציפות המידע טובה יותר בעבודה עם גוף פיתוח חיצוני רציני ומקצועי, מאשר עם עובדים שכירים, שהיום הם כאן ואולי מחר כבר יהיו במקום אחר.

 

 

לאחר שהחלטנו לבצע פיתוח של פרויקט מסוים במיקור חוץ, ולאחר שנבחר השותף המתאים ביותר, נשאלת השאלה – כיצד מנהלים את התהליך?

שלושת המפתחות לניהול אפקטיבי ומוצלח של מערכת היחסים עם הקבלן ושל תהליך הפיתוח ב- outsourcing הם:

תקשורת, תקשורת, תקשורת.

מדובר במערכת יחסים עם שותף לכל דבר, הדורשת הפחתת מפלס החשדנות ובניה של יחסי אמון לטווח ארוך. תיאום ציפיות מתמשך לכל אורך חיי הפרויקט ותקשורת פתוחה בין הצדדים יבטיחו את הצלחתו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.