6 מרץ 2016 | גראנט קארדון
כיצד להשאיר אחריכם מורשת

כולנו משאירים אחרינו מורשת, בחלקה חיובית ובחלקה שלילית. חלק מהאנשים נשכחים במהרה ואחרים ממשיכים לחיות, המורשת שלהם בעלת השפעה כה גדולה, עד שהיא מצליחה לשנות חיי אנשים זמן רב אחרי שהם הלכו. לאחרונה כתבתי בפייסבוק שהמורשת שלי לא תהיה כסף או הצלחה, אלא היא תהיה הצלחתם של אחרים בזכות משהו שאמרתי או כתבתי. בתור יזמים, איזה סוג של מורשת תרצו להשאיר אחריכם?

בשבוע האחרון חמי נפטר. הוא לחם במלחמת העולם השניה והיה צלף. נשאתי הספד בהלוויה וזה גרם לי להתחיל לחשוב על מורשת- ומה תהיה מורשת העתידית שלי. מה אנשים יגידו בהלוויה שלי? ומה אנשים יגידו עלי בעוד 200 או 300 שנים?

 

כולנו משאירים אחרינו מורשת, בחלקה חיובית ובחלקה שלילית. חלק מהאנשים נשכחים במהרה ואחרים ממשיכים לחיות, המורשת שלהם בעלת השפעה כה גדולה, עד שהיא מצליחה לשנות חיי אנשים זמן רב אחרי שהם הלכו. לאחרונה כתבתי בפייסבוק שהמורשת שלי לא תהיה כסף או הצלחה, אלא היא תהיה הצלחתם של אחרים בזכות משהו שאמרתי או כתבתי. 

בתור יזמים, איזה סוג של מורשת תרצו להשאיר אחריכם?

 

 

עליכם להתייחס לשלושת דברים הללו כדי להבטיח שהמורשת שלכם תישאר:

 

 

1. היה אתה טוב יותר

עוד בעודי בן 16 אני זוכר שאמרתי לאמי "אם אי פעם אצליח בגדול אני הולך לעזור לאנשים". בחיי קראתי ספרים רבים והקשבתי למספר רב של סמינרים, במטרה להגיע לפוטנציאל מלא ולהפוך לאדם שיכול לתת בחזרה. כיום אני עדיין עובד על השיפור העצמי שלי. שלוש פעמים בשנה אני משריין זמן כדי לעבוד על החינוך המתמשך שלי.

השקעה בעצמי מעולם לא אכזבה אותי וסייעה לי להגיע לפוטנציאל המלא שלי. הרבה השתנה במהלך הקריירה שלי, אבל דבר אחד שתמיד התעניינתי בו הוא השיפור העצמי שלי. אני זוכר שקראתי לפני שנים כתבים של Andrew Carnegie, Clement Stone, Napolean Hill, Og Mandino, Zig Zigler, Earl Nightingale,  ועוד רבים אחרים. ספגתי בעצמי את מה שהם כתבו ואמרו והם שיפרו אותי. כל אחד מהכותבים הללו השאיר מורשת חיובית עבור העולם.

אם אתם יכולים לעשות דבר אחד לשיפור עצמי, עשו זאת. להפוך להיות אתה טוב יותר הוא הצעד הראשון בלהשאיר מורשת אחריך. 

 

 

2. היה הדבר האמיתי

אני עוסק הרבה בדיבור בפני קהל. אני לא רוצה לייעץ לאנשים מעל הבמה בזמן שאני נכשל בעסק שלי או בבית. התחייבתי בפני עצמי לחיים של שיפור אישי, כדי שאוכל להיות הדבר האמיתי.

כיצד תוכלו להבחין בין המתחזה לבין מי שהוא הדבר האמיתי? אני נוכחתי לדעת שהאנשים האמיתיים – יש להם עסק או מספר עסקים עם שכירים. הם משלמים מסים, שוכרים אנשים ומנהלים עסק. יש להם מוצרים ממשיים וטכנולוגיות שניתנות למדידה ולא רק מהוות השראה.

אם תסתכלו מאחורי הקלעים של מי שטוען שיש לו "רוטב סודי", ייתכן ותמצאו שחייהם מתפרקים. מעולם לא רציתי להיות אותו הגורו שלא עשה את מה עליו הטיף. אני לא רוצה להיות אדם אחד על הבמה ואדם אחר בבית. אני רוצה להיות הדבר האמיתי. כדי להשאיר מאחורי מורשת עוצמתית, אני לא רוצה להיות מתחזה.

 

 

3. להמשיך ולערום את ערימת בולי לעץ

זה בלתי אפשרי שיהיה יותר מדי עצים המזינים את האש. גם אתם וגם העסק שלכם לא יכולים להיות פעילים מדי, או בעלי הצלחה גדולה מדי. אל תדאגו מכך שתהיה לכם סמכות גדולה מדי, שיכתבו או ידברו עליכם יותר מדי, שיסקרו אתכם יותר מדי, או שאתם עובדים יותר מדי. עם כל אש, עליכם להמשיך להוסיף עוד ועוד בולי עץ כדי לשמור על החום ועל ההילה. היו אובססיסיבים לגבי הדרך בה תשמרו על האש בוערת. אם לא, היא תהפוך לגחלים. 

המשיכו לזרוק עצים אל האש, עד שתתחילו מדורה או שתשרפו את המקום. אל תנוחו ותקחו דברים בקלות ולעולם אל תפסיקו. על האש שלכם להיות מוזנת באופן מתמיד ומשמעות הדבר היא יותר ויותר דלק - בחיים האישיים ובעסק כאחד - יותר פעולות. זהו מיתוס להאמין שאנשים מצליחים יכולים להתרווח.

מישהו אמר לי פעם - "ברור שעשית מספיק כסף כדי לחיות בצורה נוחה, מדוע אתה ממשיך לדחוף?" - תשובתי לכך היא שאני רוצה להשאיר מורשת אחרי וטביעת רגל חיובית בעולם. אנונימיות הורגת. יש די והותר רעיונות מבוססים ומוצרים טובים שם בחוץ, אבל רובם לא יודעים כיצד להשיג את תשומת הלב ולכן הם נעלמים. להשאיר מורשת אחריך, הוא האופן בו יזכרו אותך ולא האופן בו ישכחו אותך.

 

 

אם אתם עובדים תמיד כדי לשפר את עצמכם, להיות אותנטיים, ליישם את מה שאתם מדברים עליו, ולהוציא לפועל דברים מאסיביים על ידי הוספת עצים לאש מבלי לעצור – אתם בדרככם לבנות מורשת ששווה לזכור. הצלחה היא חובתכם, התחייבותכם ואחריותכם!

היו מדהימים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.