7 מרץ 2016 | אדם קאלינן
6 מאפייני אישיות מושלמים עבור יזמות

ישנם אנשים מסוימים, כמו אילון מאסק וסטיב ג'ובס, שנראה כי הגיעו לעולם עבור דבר אחד: לבנות מיזמים משני כללי משחק, המציבים אתגר על הסטטוס-קוו. אין שאלה בכך שהם, ועוד מספר מועט שמתפקדים ברמה דומה, ייחודיים מאוד. אנחנו יודעים שיזמות אינה מתאימה לכולם, אבל יש מספר מאפייני אישיות שאם יש לכם אותם, תוכלו לעלות על השביל המוביל להשגת חלומותיכם.

ישנם אנשים מסוימים, כמו אילון מאסק וסטיב ג'ובס, שנראה כי הגיעו לעולם עבור דבר אחד: לבנות מיזמים משני כללי משחק, המציבים אתגר על הסטטוס-קוו. אין שאלה בכך שהם, ועוד מספר מועט שמתפקדים ברמה דומה, ייחודיים מאוד.

 

למרות שליזם היומיומי אולי אין חיווט מוחי בדומה למאסק או ג'ובס, אין זה אומר כי הוא לא יכול להיות בעל עסק מצליח.

 

 

אנחנו יודעים שיזמות אינה מתאימה לכולם, אבל יש מספר מאפייני אישיות שאם יש לכם אותם, תוכלו לעלות על השביל המוביל להשגת חלומותיכם:

 

  

1. להפוך רעיונות אבסטרקטיים ללינאריים

נראה כי לכולם יש רעיון שהם חושבים שהוא הדבר הגדול הבא, ואולם מעט מאוד מאנשים אלו נוקטים צעדים בכדי להוציא את הרעיון לפועל. מי שעושה זאת לעתים קרובות מסתובב סביב הזנב של עצמו, בעוד שהרעיונות שלו מתים מוות איטי וכואב. הבעיה היא שעליכם להיות מסוגלים לקחת את הרעיונות שלכם ולדמיין באופן ויזואלי את התהליך כולו, מיצירה דרך מכירות ומעבר, כדי שתוכלו לקבל הזדמנות אמיתית להוציא אותו לפועל באופן אפקטיבי.

 

 

2.  אל תתבוססו בכישלון, אבל למדו ממנו

אם אתם מסוג האנשים שמפחדים מהכישלון, יזמות אינה עבורכם. המציאות היא שאתם הולכים להיכשל פעמים רבות, אבל יהיה עליכם להיות מסוגלים להסתכל על כישלונות אלה כחוויות למידה ללא רגשות, כדי שתוכלו להיות מסוגלים לתקן אותם, להוציא אותם לפועל ולהתקדם הלאה.

 

 

 

3. דברו פחות ועשו יותר

כפי שציינתי קודם, לכולם יש רעיונות אבל מעט מאוד אנשים באמת מוציאים אותם לפועל, גם אם יש להם את היכולת ליצור שבילים לינאריים עם רעיונות אבסטרקטיים. מדהים עד כמה שומעים על הרעיון מקולגות שלא מתקדמים לשום מקום. יזמים מצליחים מדברים פחות ועושים יותר.

 

 

4. תפקדו טוב יותר תחת הלחץ

סטארטאפים הם מטחנה. אם אתם מאותם האנשים שלא מתפקדים היטב תחת לחץ כאשר העלויות הן הגבוהות ביותר, אתם בטוח תיכשלו. עליכם להרגיש בנוח להיות כמעט ללא שליטה, מאחר ואין ספר הוראות לסטארטאפ - רוב מה שאתם הולכים לעשות נלמד לאורך הדרך ולא יהיה חלק מהתכנית. ואולם, אם אתם מאלה המעטים שהביצוע שלהם דווקא משתפר תחת נסיבות מלחיצות, אתם תתאימו מאוד לחיי הסטארטאפ.

 

 

5. הרגישו נוח לקחת סיכונים גדולים

סטארטאפים מלאים בסיכונים. המציאות היא שאתם לא הולכים להרוויח הרבה לתקופה יחסית ממושכת. כמובן, ישנם דרכים להוסיף לזה, כמו לשמור על תפקידכם כשכירים בתאגיד בעודכם בשלב מוקדם של הסטארטאפ או בשלב של לפני ההכנסה, אבל בשלב מסוים יהיה עליכם לקפוץ מצוק ההכנסה ולעבוד בחינם.

ברור כי התכנית היא שאתם תיקחו את הסיכון לטובת הכנסה טובה יותר לאורך הדרך, אבל אם לא נוח לכם להתרחק מהמשכורת והמשרה הנוחות שלכם, עליכם לדעת כי יזמות אינה עבורכם.

 

 

6. תהנו מפאזלים ותצטיינו בהם

להתחיל ולהצמיח עסק חדש הוא בדיוק כמו פאזל ענק. צריכה להיות לכם מנטליות שכל אחת מההחלטות הנוגעות לעסק שלכם (בין אם טכנולוגיה, ניהול, מכירות וכד'), הן חלק מפאזל מורכב במיוחד, בו התוצאות מושפעות מאוד מההחלטות שאתם מקבלים לגבי האופן בו תרצו שחלקי הפאזל יתאימו יחדיו.

אם אתם מאותם אנשים שנהנים מאוד מסיטואציות מורכבות ומסובכות, היכולים לקחת צעד אחורה כדי לההתבונן בהן ללא רגשות בעודכם מחפשים אחר השלכות לא מתוכננות - אתם תאהבו להיות יזמים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.