9 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
"בעידן הנוכחי החברה צריכה להיות חדשנית, אחרת היא לא תצליח לשרוד" - ראיון מיוחד

בני בורשטיין מוביל את פעילות חטיבת חדשנות מוצר בTotto, לרבות התרחבות המותג לפעילות גלובלית מתוך מטרה לעמוד בחזית התעשייה. בני נולד בבוגוטה, קולומביה, הוא בוגר לימודי הנדסת תעשיה ומערכות מאוניברסיטת דרום קליפורניה, ולאחר סיום התואר עבד בחברת ייעוץ הפצה המיישמת DC's לתאגידים רב לאומיים בארה"ב. בימים אלו הוא מבקר בישראל לטובת בחינת שיתופי פעולה אפשריים בין Totto ובין יזמים וחברות סטארט-אפ מישראל.

בני בורשטיין מוביל את פעילות חטיבת חדשנות מוצר בTotto, לרבות התרחבות המותג לפעילות גלובלית מתוך מטרה לעמוד בחזית התעשייה. 

בני נולד בבוגוטה, קולומביה וגדל מוקף במשפחה של יזמים, הוא בוגר לימודי הנדסת תעשיה ומערכות מאוניברסיטת דרום קליפורניה, ולאחר סיום התואר עבד בחברת ייעוץ הפצה המיישמת DC's לתאגידים רב לאומיים בארה"ב.

בין סיום התיכון ללימודיו באוניברסיטה, בילה בני שנה בישראל במהלכה התאהב במדינה. לאחרונה הוא ביקר כאן שוב, כדי להשיק בישראל את פעילות Totto Atid, שמטרתה לזהות פיתוחים בתחום ולייצר שיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ ישראליות.

 

 

 

גדלת בעולם היזמי, מה הוביל למעבר אל תחום החדשנות?

במהלך חודשי העבודה הראשונים שלי בחברת Totto, הייתי חלק מצוות שעשה שימוש במתודולוגיה של design thinking כדי לפתור בעיה. מנקודה זו ואילך, הפכתי לחלק מצוות החדשנות והבנתי שיש צורך בחדשנות כדי לחשוב באופן שונה ולפתור בעיות שלא נפתרו עדכה. מהר מאוד למדתי שבעידן הנוכחי החברה צריכה להיות חדשנית, אחרת היא לא תצליח לשרוד.

 

 

מהם המאפיינים הייחודיים של Totto שמאפשרים לך לעשות את המעבר לעולם החדשנות בתחומים כמו - IoT,  Smart bags, 

Fashion Tech ,Wearables?

Totto הוא מותג בינלאומי שמתמחה בתיקים, אביזרים, תיקי גב, ובגדים, המייצר מוצרים מדהימים וזוכה ללקוחות נאמנים. יש לנו מעל 550 חנויות בכל העולם והפצה ביותר מ-40 מדינות. אנחנו חדשניים עם המוצרים שלנו כבר מעל ל-20 שנה, ואנו מספקים פתרונות ייחודיים לצרכנים שלנו. יש לנו צוות חדשנות פנימי שמורכב מ-4 עובדים, בעזרתם טיפחנו תרבות של חדשנות והפכנו את Totto לאחת החברות החדשניות ביותר בקולומביה.

יש לנו תכניות רבות שמהוות השראה ופלטפורמות לביצוע מלמטה למעלה, המאפשרות לנו להנות מהיתרונות הנובעים מהרעיונות הגדולים של העובדים שלנו. אנו מעודדים את העובדים שלנו לקחת מספר שעות בשבוע כדי להתמקד בפרויקטים חדשניים שמשפרים את התהליכים, המוצרים והתרבות של החברה. לדוגמא, יש לנו תחרות הנקראת ,Pioneros במסגרתה צוות של 3 עובדים מנסה להמציא רעיון למוצר חדשני. הרעיונות המנצחים מתגלגלים לייצור, וכך אנו מעבירים מסר של חדשנות לא רק בתיאוריה אלא גם במציאות.

כעת אנחנו מוכנים לקחת את הצעד הבא ולהיכנס לתחומים של IoT ,Wearables, תיקים "חכמים", אופנה "חכמה" וכדומה.

 

 

האם תוכל לחלוק עם הקוראים שלנו את התובנות שלך לגבי החזון היזמי של Totto?

החזון היזמי של Totto הוא פשוט: אנחנו רוצים להיות חברה גלובלית, עם נוכחות והכרה במספר רב ביותר של מדינות, תוך כדי שמירה על היותנו הבחירה המועדפת למטייל העירוני שלנו. קהל היעד הצרכני שלנו מאופיין כמטייל בעיר על בסיס יומיומי, וכולל אנשים כמו סטודנטים, שליחים, עובדי משרד, או אנשי עסקים.  אלו הם אנשים שנעדרים מביתם מספר רב של שעות במהלך היום, בזמן שהם חוצים את העיר כחלק מהפעילויות השונות שלהם.

אנחנו רוצים להיות בחזית החדשנות בתעשייה שלנו, ולספק ללקוחותינו פתרונות פרקטיים ופונקציונליים אשר יכולים לסייע להם להפוך את השגרה היומיומית שלהם למהנה יותר. באופן שבו העולם משתנה, גם הפונקציונליות משתנה, ולכן אנו מסתכלים קדימה אל טכנולוגיות חדשניות, כדי שנוכל להמשיך ולתמוך בלקוחות שלנו ולספק להם את המוצרים שהם צריכים ומסתמכים עליהם. 

 

 

כיצד אתה מתרשם מסצנת הסטארט-אפ הישראלית באופן כללי ומזו של תל אביב בפרט?

מהמעט שאני מכיר מהסצנה הסטארט-אפית הישראלית, אני מקבל את הרושם שמדובר באחת הטובות בעולם. בכל פעם שהגעתי לישראל, הרגשתי את התחושה החדשנית בכל מקום. אתה רואה יזמים צעירים עם מוטיבציה ורצון לקחת את הרעיון שלהם ולהפוך אותו למציאות. בנוסף, זה מרשים מאוד ללמוד על המורכבות של החברה בישראל: כל כך הרבה אנשים שונים המוצאים דרכים שונות להיות חדשניים בפורמטים שונים.  

 

 

האם אתה רואה ייחוד באקו-סיסטם הישראלי לעומת מקומות אחרים, כמו האקו-סיסטם במדינות אמריקה הלטינית לדוגמא?

המרחק בין הבשלות של האקו-סיסטם כאן לבין זו של קולומביה הוא גדול מאוד. בקולומביה האקו-סיסטם היזמי רק מתחיל להתעצב. אני רק יכול לקוות שאני אהיה אחד מאותם אנשים שיסייעו לקולומביה לקדם ולפתח את הקהילה החדשנית שלה. 

 

 

התוכל להצביע על הטרנדים הגלובליים המובילים בתחום של loT שאתה בוחן ומהם הדברים הבאים הטובים ביותר שיש להם פוטנציאל לצמיחה והתרחבות ב-2016?

אני חושב שיש לloT הזדמנויות רבות. בתחום העיסוק שלנו, אני מאמין שהרבה מהטרנדים העכשוויים של loT עוד לא הגיעו לתעשייה ולכן אנו מחפשים אחר חלוצים מהתחום, אשר יוכלו לייצר תיקים חכמים ושאר מוצרים חכמים עבור הצרכנים שלנו. לדוגמא, פריטי לבוש שיכולים לעקוב אחר פעילות או לנטר מדדים מסוימים של בריאות הצרכנים, או אפילו חיישנים שיכולים לזהות את המשקל הנכון של תיק ולהתריע לצרכנים כאשר הם סוחבים יותר מדי משקל על גבם. יש לנו כמה דברים מדהימים מתוכננים לשנים הבאות, ואנחנו מאמינים שיכולה להיות להם השפעה של חיי הלקוחות שלנו. למשל, אנו מתכוונים לפתח תיק חכם שיודע מה המשתמש צריך לקחת עמו, כך שאם הוא יוצא מהבית ללא פריט חשוב בתיק הגב שלו, התיק יזכיר לו לא לשכוח את מה שחסר. בנוסף, אנחנו משכללים תיק שפיתחנו - תיק חסין גנבה, שמאפשר לטייל מבלי חשש לאבד את החפצים שבתוכו.

 

 

באופן ספציפי לטובת הקוראים הישראלים שלנו - כיצד אתה רואה את האקו-סיסטם הישראלי משתלב בכל זה?

מאחר והאקו-סיסטם הישראלי הוא אחד מהטובים בעולם, אנו מאמינים שבאמצעות שילוב הידע שלנו על התעשייה, המותג העוצמתי שלנו, וערוצי ההפצה הרחבים שלנו, ביחד עם חלק מהשחקנים באקו-סיסטם הישראלי, נוכל ליצור מוצרים מדהימים שיכולים לקדם את התעשייה. בנוסף, אנו רוצים ללמוד על התעשייה המקומית ולקחת את הידע הזה בחזרה איתנו למטה של Totto בבוגוטה, כדי לסייע ליצור חדשנות גם אצלנו בבית. אנו רוצים לחבר את רשת החדשנות של אמריקה הלטינית עם זו של ישראל.

 

 

אילו סוגים של שיתוף פעולה חדשני ויזמי היית רוצה לראות בשנים הקרובות בין Totto לבין האקו-סיסטם הטכנולוגי בישראל?

יש לנו ראש מאוד פתוח בכל מה שקשור לשיתופי פעולה. אנחנו מאמינים שכל חברה, אוניברסיטה, או אינדיבידואל יכולים לתרום בדרכים שונות ולהוסיף ערך. אם נזהה סיטואציות של win-win בשיתוף עם כל אחד באקו-סיסטם הטכנולוגי, אנחנו נחתור לעבוד יחד עם הגורמים הללו. אנחנו מחפשים בעיקר ליצור פתרונות ייחודיים עבור הצרכנים שלנו, באמצעות אימוץ הן של טכנולוגיות קיימות והן של טכנולוגיות חדשות למוצרים שלנו.  סטארט-אפים רבים מחפשים הון, ידע עסקי, מקום לבחון את הרעיונות שלהם, רשתות הפצה, ידע על השוק, ושותף שיכול לסייע להם לקדם את העסק שלהם. Tottoיכולה לספק את כל היתרונות הללו לחברות שונות ולהיות שותפה להן. אנחנו מאמינים שיכולים להיות יתרונות הדדיים למציאת השותף הנכון עבורנו.

 

 

אילו עצות תוכל לתת ליזמים ישראליים שמבקשים להיות מעורבים באקו-סיסטם היזמי במדינות אמריקה הלטינית?

הייתי מציע שהם יבינו כל שוק לגופו. מניסיוננו, כל מדינה באמריקה הלטינית היא מאוד שונה ולכן התנהלות על פי אסטרטגיה אוניברסלית לכולן יכולה להוביל לכישלון.  חשוב לחקור את השווקים, להשיג מספר פרטנרים מקומיים שמבינים את השוק, ולהקפיד שכל צעד נעשה כאשר יש לכם בראש את טובת הצרכן המקומי.

 

 

באקו-סיסטם הישראלי נהוג ל"פרגן". לאיזה חברות או יזמים, בישראל או בחו"ל, היית רוצה לפרגן? 

בהתייחס לסטארט-אפים, אני חושב שחברות כמו NUA Robotics ,Vayyar ,MUV Interactive עושות דברים ממש מדהימים ובוחנות את הגבולות בתחומים שלהן. בהתייחס להשקעות, חברות כמו Tyco וקוקה קולה הרשימו אותי עם המודל שלהן והאופן בו הן שילבו את פעילותן בשוק הישראלי. 

 

 

בימים אלו מקדמת חברת Totto ביחד עם שותפותיה, את תחרות The Urban Traveler. התחרות מיועדת לסטארטאפים העוסקים במיזמים חדשניים, הן בתחומי הטכנולוגיה והן בתחומי עיצוב מוצר וחווית משתמש עבור הנוסע האורבני.

הזוכה בתחרות יוטס לספרד כאורח כבוד של Totto, בכדי ללמוד ישירות במטה החברה על בניית מוצר לשוק הגלובלי.

לפרטים נוספים והרשמה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.