5 אפריל 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Musketeer

Musketeer היא אפליקציה חינמית שמזעיקה אנשים סביבך בעת מצוקה. השוני של מוסקיטר מאפליקציות אחרות בתחום, בכך שהיא מזעיקה מוסקיטרים (אנשים שהתקינו את האפליקציה) הנמצאים בקרבת המזעיק ויגיעו במהירות ובטווח זמן רלוונטי, הרבה לפני כוחות הביטחון. החזון של מוסקיטר הוא לשפר את תחושת הביטחון של אנשים בכל העולם, באמצעות חיבור בעת מצוקה בין אנשים באותה הסביבה.

מי אנחנו

הרעיון להקים את מוסקיטר עלה במאי 2012 בעקבות אונס מזעזע שהתרחש מחוץ לבר מלא, כאשר איש מהמבלים בבר באותו הזמן לא ידע על המתרחש בקרבת מקום. מכך הבנו כי הראשון שיבוא לסייע בעת מצוקה יכול להיות עובר האורח בסביבה, משום שבמרבית הפעמים אנשי הקשר רחוקים מהזירה מכדי לסייע בזמן רלוונטי, לכן אפליקציה שמזעיקה את אנשי קשר אינה רלוונטית במקרי חרום.

לכן חשבנו כי הפתרון הינו הקמת קהילה או רשת חברתית, שמטרתה לעשות טוב ולעזור לאנשים הזקוקים לעזרה בסביבת המשתמש. מוסקיטר היא אפליקציה חינמית שמזעיקה אנשים סביבך בעת מצוקה. השוני של מוסקיטר מאפליקציות אחרות בתחום, בכך שהיא מזעיקה מוסקיטרים (אנשים שהתקינו את האפליקציה) הנמצאים בקרבת המזעיק ויגיעו במהירות ובטווח זמן רלוונטי, הרבה לפני כוחות הביטחון.

 

 

מוסקיטר היא מיזם חברתי גדול, רשת המבטאת את הטוב שבאדם, הבנויה מאנשים הרוצים לסייע לזולת במקרה מצוקה, ואם הם חלילה בשעת צרה רוצים לקבל עזרה מאנשים טובים כמוהם. החזון של מוסקיטר הוא לשפר את תחושת הביטחון של אנשים בכל העולם, באמצעות חיבור בעת מצוקה בין אנשים באותה הסביבה. כך למשל, באילת יסייעו מוסקיטרים אילתיים, בירושלים הירושלמים, ויהיו מי שיסייעו גם בעת טיול בטבע או במדינה אחרת בעולם. האפליקציה מאפשרת לתרגם את החזון ואת הרצון הטוב של המשתמשים ליכולת מעשית.

"קריאת הקרב" של המוסקיטרים  "כולם בשביל אחד" היא שהעניקה את השם לקהילה.
 

 

מה אנחנו מחדשים

 אנו מחדשים את הדרך בה אנשים יקבלו סיוע. עד היום מדובר היה בעיקר על פנייה דרך מוקד מצוקה, שאז לוקח זמן עד לקבלת הסיוע.

כיום, כמעט בכל תחום הכל נעשה באופן חברתי, באמצעות שימוש בחכמת ההמונים ובכוח שלהם – כיצד לנסוע, היכן לקנות, מוניות בתוך דקות ספורות ועוד. הכל מלבד סיוע בעת מצוקה – בתחום הזה עדיין מתנהלים כמו לפני 50 שנה, ופונים לבקש עזרה ממוקד או מאנשי קשר שאינם בקרבת מקום - אנו במוסקיטר משנים זאת.

מועצות מקומיות אשר רוצות לממש את האחריות על הנעשה במרחב שלהן, מתחברות למוסקיטר ומקבלות קריאות מצוקה מאנשים באזור, כך קורה כיום במועצה אזורית עמק יזרעאל, בחוף הכרמל ובקרוב בתחומים מוניציפליים נוספים בארץ ובחו"ל.

 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

לשנות את ההרגלים וההתנהגות של האנשים, ולגרום להם להאמין כי ניתן לבקש עזרה מאנשים בקרבתם על אף שאינם מכירים אותם אישית.

היום אנחנו נזכרים בצחוק כיצד היינו מנווטים את דרכנו בעיר באמצעות ספר מפות עב כרס, וכיום אנחנו מנווטים בעזרת אפליקציה, כך בעוד שנה ניזכר כיצד היינו מחייגים למוקד במקום לקבל סיוע מידי בלחיצת כפתור מאנשים בקרבת מקום.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

ראשית, הצוות הוא מנצח והחזון הוא ללא עוררין חזק - "לשנות את הביטחון של אנשים בעולם ולהפוך את העולם למקום טוב ובטוח יותר". העולם כולו הופך לחברתי ומבוסס על סיוע המונים. גם תחום הביטחון האישי חייב להיות כך ואנו הראשונים בעולם שעושים זאת.

אנו נתקלים בסיפורים מרגשים של סיוע כמעט בכל שבוע, אם זו הצלה של אנשים שחוו התקף לב, איתור ילד שהלך לאיבוד, אישה שפרצו לביתה כשבעלה היה במילואים ותוך שניות השכנים הגיבו ובאו לסייע - התגובות של המשתמשים מדהימות ומהוות עדות לכך שמדובר במהפכה בתחושת הביטחון האישי.

 

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

עבודה קשה, מזל, תזמון ולמידה מטעויות. לא פחות חשוב הוא קשר הדוק עם משתמשים והקשבה להערות שלהם.

 

 

רצינו לומר תודה

לעשרות אלפי המשתמשים שהצטרפו לקהילה על ידי הורדת האפליקציה ונתנו בנו אמון. אנשים מבקשים סטיקר לרכב "גם אני מוסקיטר" משום שזה אומר משהו על מי שהם - אדם המוכן לסייע ולתרום לחברה. הארץ מתמלאת ברכבים עם המדבקות שלנו וזה כיף לפגוש כאלה בכבישים.

 

 

בעוד שנה מהיום

נהיה במדינות רבות בעולם עם מאות אלפי משתמשים, אנשים יקבלו סיוע מאנשים בקרבתם ללא קשר למקום בו הם נמצאים, אך לא פחות חשוב - אנשים ירגישו בטוחים יותר בכל מקום בו ימצאו מתוך ידיעה על כמה מוסקיטרים נמצאים בקרבתם.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

כי לא בכל יום פוגשים אנשים שהולכים לשנות את העולם. התגובות בכל העולם מדהימות, ביטחון אישי הוא צורך בסיסי של כל אדם בכל מקום, שני בסדר החשיבות אחרי צרכים פיזיולוגים.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

בפייסבוק: Musketeer - מוסקיטר

באתר האינטרנט: www.getmusketeer.com

להורדת האפליקציה

משרדי החברה ממוקמים ברמת ישי (עמק יזרעאל)

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.