6 אפריל 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - MESH מודיעין

קהילה ישראלית השבוע במודיעין, שם התפתחה בשנים האחרונות קהילת MESH המתגאה במתחם פעיל במיוחד ובפעילות עניפה ליזמי מודיעין והסביבה. משה פורת, יוזם ומקים הקהילה, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

קהילה ישראלית השבוע במודיעין, שם התפתחה בשנים האחרונות קהילת MESH המתגאה במתחם פעיל במיוחד ובפעילות עניפה ליזמי מודיעין והסביבה. משה פורת, יוזם ומקים הקהילה, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

קהילת MESH במודיעין נבנתה במשך יותר משש שנים לפני פתיחת המתחם. הקהילה החלה את דרכה באמצעות אירועים במתכונת "יזמות על הבר", שאורגנו בפאבים ברחבי מודיעין על ידי משה פורת איש הייטק ויזמות תושב מודיעין. מטרת הקהילה היא יצירת אקוסיסטם לבניית ישות טכנולוגית חדשנית בעיר מודיעין.

קהילת מאש כוללת כיום מעל 45 חברות סטארטאפ ונותני שירותים לעולם ההייטק, עם יותר מ- 130 איש העובדים ברמה יומיומית במתחם ועוד כמאה מבקרים מדי יום.

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

מתחם MESH ליזמות טכנולוגית הוקם בינואר 2014 בפארק הטכנולוגי במודיעין (ליגד) בקרבה לתחנת הרכבת פאתי מודיעין. המיקום נבחר בכדי לייצר אקוסיסטם טכנולוגי ליזמים תושבי העיר מודיעין ומרחב השפלה (שוהם, לפיד, כפר אורנים, נילי, חשמונאים, יישובי גזר, רחובות, נס ציונה, ראשל"צ וכו'), ובמטרה ליצור מקומות תעסוקה בהתבסס על טכנולוגיה, תוך שילוב ההון האנושי האדיר הקיים במודיעין וסביבתה.

בהיותה עיר צעירה עם אוכלוסייה צעירה אקדמאית ממעמד סוציואקונומי גבוה מאוד, בשילוב המיקום הגיאוגרפי המעולה ( בין ת"א-י-ם-ב"ש), ובהתחשב בגידול מתמיד, מחויבת מודיעין ביצירת מקומות עבודה איכותיים בעבור תושביה.

 

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

היתרון שלנו כקהילה הוא בעזרה היומיומית שאנחנו מעניקים לכל אחד מהיזמים והסטארטאפים הממוקמים במתחם - שילוב של מאיץ טכנולוגי עם מתחם עבודה משותף בהיקף הנרחב ביותר שקיים לחברות סטארטאפ.

בנוסף לכך, רוב תושבי המתחם הם בשנות ה-40+ לחייהם, ולכן הקהילה מתאפיינת ברמת הבגרות, הניסיון הניהולי המצטבר, המשפחתיות, והחשיבות של יצירת מערכת יחסים של work life balance עם גידול ילדים, אשר מאפשרים לנו להיות רגישים ופתוחים אחד לשני. ככלל, MESH היא כמו הקיבוץ של פעם עם תחושת הקולקטיב לפיה כל אחד הוא חלק מקהילה שבה הוא תורם ונתרם.

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

לסייע ליזמים ולחברות הסיד שלנו לקדם את חברותיהם דווקא באזור שהוא לא ת"א. חשוב לנו לפעול ליצירת שת"פ עם חברות בינלאומיות, יצירת קשרים עם משקיעים, הבאת תכנים ואירועים הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום העסקי – כל זאת כדי לקדם את העיר ואת סביבתה, לשם יצירת ריבוי של חברות טכנולוגיות שישרתו את כולם. מורכב מאוד לקדם יזמות באזורים שמחוץ ל"מדינת ת"א", אבל האג'נדה של שיתוף בין קהילות ויצירת ממשקים טכנולוגיים-חברתיים-חינוכיים בפעילויות השונות שלנו, יוצרת שינוי.

 

 

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

קהילה מדהימה שנוצרה בשנתיים האחרונות היא MadeinJLM שעושים עבודת קודש והוכיחו שדרך התמדה אפשר לייצר בירושלים אקוסיסטם מדהים. כמן כן מקומות כמו SUN – Startup North, OpenValley ברמת ישי, Hubetzion ואחרים שעובדים מאוד מאוד יפה לקדם את היזמות ואת הקהילות השונות בסביבתם.

 


כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

קודם כל, אנחנו מזמינים יזמים טכנולוגיים וחברות פרה סיד/סיד, לבוא להתנסות במתחם שלנו. כל מי שמעוניין בבית שהוא מעבר לחלל עבודה משותף ומחפש קהילה תוססת תומכת יזמות, באווירה חמה ומשפחתית, המציעה אירועים בתחומי היזמות, הכוונה ומנטורינג, חיבורים למשקיעים ולשיתופי פעולה בינלאומיים - מוזמן לבוא ולהתרשם.

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

בדף הפייסבוק  - modiinhub

באתר שלנו - modiinhub.com

ואפשר לשלוח אלינו מייל [email protected] או להתקשר - 08-679-8500    

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.