18 מאי 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - A3I

A3I הינו מאיץ יחיד מסוגו והראשון בעולם ליזמות בתחום טכנולוגיה מסייעת. המאיץ מטפח מיזמים פורצי דרך, טכנולוגיים ועסקיים אשר בכוחם לשפר משמעותית את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. A3I הוקם כשותפות של בית איזי שפירא ו-Presentense, המציעים שילוב של ניסיון עשיר בהרצת מאיצים טכנולוגיים וחברתיים עם גישה לידע נרחב בפיתוח של טכנולוגיה מסייעת והטמעתה.

השבוע בקהילה ישראלית - A3I, מאיץ ראשון מסוגו ליזמות בתחום הטכנולוגיה המסייעת. המאיץ הוקם בשותפות של בית איזי שפירא ו-Presentense ישראל, ומאגד סביבו קהילה של בעלי ידע וניסיון בפיתוח טכנולוגיה מסייעת ובהטמעתה.

 

 

הקהילה שלנו

A3I הינו מאיץ יחיד מסוגו והראשון בעולם ליזמות בתחום טכנולוגיה מסייעת. המאיץ מטפח מיזמים פורצי דרך, טכנולוגיים ועסקיים אשר בכוחם לשפר משמעותית את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. המיזמים המתקבלים למאיץ זוכים להכשרה מקצועית וליווי של אנשי מקצוע, מנטורים ויועצים עסקיים, הזדמנות ייחודית לפיילוטים והטמעה של הטכנולוגיה במסגרות המובילות ברחבי הארץ.

הייחוד של המאיץ נעוץ בחיבור הישיר למגוון הגורמים המרכיבים את האקוסיסטם הישראלי בתחום של טכנולוגיה מסייעת. זה כולל את קרנות השקעה חברתיות ומשקיעים פרטיים, מסלולי השקעה ומענקים של המדען הראשי וביטוח לאומי, מובילי דעת קהל בישראל, הארגונים היציגים בתחום המוגבלויות, חברות טכנולוגיה ומשווקים, כנסים ותחרויות בינלאומיות ועוד רבים.

אנשים עם מוגבלויות מהווים כחמישית מאוכלוסיית העולם - מעבר לפוטנציאל העסקי הרב הטמון בכך טמונה גם הזדמנות להשפעה חברתית חשובה. 

 

 

 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

A3I הוקם כשותפות של בית איזי שפירא ו-Presentense, המציעים שילוב של ניסיון עשיר בהרצת מאיצים טכנולוגיים וחברתיים עם גישה לידע נרחב בפיתוח של טכנולוגיה מסייעת והטמעתה. המאיץ מתקיים בהשתתפות קרן משפחת רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג'לס התומכים בשילוב וביוזמות חברתיות.

מתוך הבנה כי בכוחה של הטכנולוגיה לשנות חיים של אנשים ובמיוחד של אנשים עם מוגבלויות. לאור הניסיון הרב של בית איזי שפירא, המשמש כיועץ לאו"ם בשדה המוגבלויות, אנו יודעים היום כי הטכנולוגיה איננה nice to have בעולמם של אנשים עם מוגבלויות, אלא must have, היות והיא מאפשרת לאנשים עם מוגבלות עצמאות, שילוב מירבי בחברה ושיפור משמעותי באיכות חייהם. הטכנולוגיה מאפשרת להם לתקשר, לאכול, ללמוד, לנוע, לבטא רצונות וצרכים ולמעשה מבטיחה את מימוש זכויותיהם ואת מירב ההזדמנויות לצמיחה ופיתוח.

העבודה עם אנשי המקצוע וקהלי היעד מדגישה את הפער בין ההתקדמות הטכנולוגית  ובין צרכים בסיסיים של אנשים הנותרים ללא מענה ראוי. במאיץ A3I אנו מעוניינים להצמיח ולתמוך במיזמים חדשניים אשר בכוחם לחולל מהפכה ולהיטיב את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות בארץ ובעולם.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

הודות לניסיון בהטמעה של טכנולוגיות חדשות ולהיכרות המעמיקה שלנו עם המוצרים הקיימים היום, אפשר לאפיין את הייחודיות של A3I בקשר הישיר לשטח, לקהלי היעד השונים ולמובילי דעת קהל בתחום המוגבלויות. לצד סמינרים מקצועיים, ליווי אישי של מנטורים והרצאות תוכן ממוקדות, אנו מעניקים ליזמים במאיץ ליווי וייעוץ מקצועי בתהליך הפיתוח והיישום, וכן כל יזם מקבל גישה בלתי אמצעית לידע ומומחים בבית איזי שפירא. כמו כן, אנו מסייעים בהטמעת הטכנולוגיה בקרב קהלי יעד רלוונטיים לטובת ביצוע פיילוטים, בדגש על בתי חולים ומכוני שיקום מובילים, ארגונים וחברות מקצועיות בתחום המוגבלויות וטכנולוגיה מסייעת.

דוגמא עדכנית ומצוינת של קידום בוגרינו באמצעות הרשתות שלנו, הוא הפרויקט החברתי 'הכל בראש' של Google ובית איזי שפירא, שמטרתו לאפשר לאנשים עם מוגבלות מוטורית בידיים גישה מלאה לסמארטפון ולטאבלט. הפרויקט נולד מפנייתה של Google ישראל לליווי מקצועי של בית איזי שפירא, על מנת שיסייע לה בהנגשת טכנולוגיה לאנשים עם מוגבלות. החיבור הוביל למתן מענק על סך מיליון דולר לרכישה והפצה של הטכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית Sesame Enable, בוגרת המחזור הראשון של המאיץ. 

אמנם סיימנו רק שני מחזורים, אבל כבר ניתן לראות הצלחות רבות בקרב בוגרי המאיץ. ביניהן זכייה בפרס מיליון דולר של וריזון, קבלת מענקים מהמדען הראשי במסלול לחדשנות טכנולוגית בתחום המוגבלויות, זכייה בתחרויות ומענקים מקרנות בינלאומיות שונות המקדמות עסקים בעלי אימפקט חברתי, 3 חברות שגייסו השקעות סיד ועוד.

 

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

דימוי רווח ומוכר של מדינת ישראל בחוגים רבים הוא של Start up Nation. מעטים יודעים שענף נוסף בו ישראל נחשבת למעצמה הינו תחום הטכנולוגיה המסייעת ובפרט פיתוחים ושירותים חדשניים לאנשים עם מוגבלויות ולגיל השלישי. בית איזי שפירא הינו גוף מוביל בתחום השואף לשתף ולהפיץ את הידע והניסיון הנצבר ברחבי העולם, קהילת היזמות שלנו היא אחת הדרכים לעשות כן. אנו מעוניינים להשקיע בפיתוח הקהילה, לתרום לה ככל שנוכל כי אנו מאמינים שרק קהילה חזקה ובינלאומית תוכל להוביל לשינוי חברתי אמיתי ובר קיימא.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

אנחנו מפרגנים לכל הקהילות שמעודדות יזמותחברתית בעלת השפעה. ובפרט, ארגון PresenTense Israel שהינו שותף במאיץ, מקדם יזמות בפריפריה חברתית, מתוך תפיסה שחדשנות מאפשרת להצמיח ולחזק כלכלה מקומיות, להעשיר את חיי הקהילה ולסייע בפתרון סוגיות מרכזיות בחברה הישראלית.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

הטכנולוגיה המסייעת תופסת תאוצה בשנים האחרונות והופכת להיות התחום החם הבא. בין פיתוחים לאנשים עם מוגבלויות או לגיל שלישי, החברות המובילות בעולם כבר הבינו שעיצוב חכם ואוניברסאלי הוא נכון לכלל האוכלוסייה. רבים מאיתנו עושים שימוש כבר היום במוצרים מסייעים וכולנו עלולים להזדקק בעתיד לאי-אילו פתרונות שיאפשרו לנו לשמור על עצמאות תפקודית. הקהילה שלנו מאגדת את אנשי המקצוע המובילים בארץ וכן מציעה חיבורים לארגונים וחברות מובילות בעולם ונשמח להפיץ את הידע והניסיון הנצבר.

 

 

 

ככה שומרים איתנו על קשר:

אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו או לעקוב בפייסבוק אחר התפתחויות, אירועים והצלחות של בוגרים.

המחזור השלישי של המאיץ A3Iנפתח בימים אלו – הרשמה בקישור הבא. אנו עורכים בית פתוח למתעניינים הערב 18.5 בבית איזי שפירא שברעננה, פרטים באתר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.