6 יוני 2016 | ג'ון ראמפטון
8 דרכים להאט את הקצב ולהוריד את הלחץ מהחיים העמוסים שלכם

אני בחור עסוק בדיוק כמוכם, מנסה להספיק כמה שניתן עד מחר. בעוד שזה נראה כי לא ניתן להיות פחות לחוצים, זה אכן אפשרי. אני מצאתי שזה הכרחי עבורנו לקחת את הזמן, להאט את הקצב ולהנות בעודכם מפחיתים את הלחצים מהחיים העמוסים שלכם. ניתן לעשות כל זאת באמצעות 8 הדרכים הבאות.

כל. יום. כך זה מרגיש כשאתם חווים עומס בעבודה, חייבים להוציא את הילדים מהגן, לגזום את הדשא, להכניס את האוטו למוסך, וללכת למסיבת יום ההולדת של החבר הכי טוב, כי תמיד יש משהו שיש לעשותו וכל כך מעט זמן.

 

 

אני בחור עסוק בדיוק כמוכם, מנסה להספיק כמה שניתן עד מחר. בעוד שזה נראה כי לא ניתן להיות פחות לחוצים, זה אכן אפשרי. אני מצאתי שזה הכרחי עבורנו לקחת את הזמן, להאט את הקצב ולהנות בעודכם מפחיתים את הלחצים מהחיים העמוסים שלכם.

ניתן לעשות כל זאת באמצעות 8 הדרכים הבאות:

 

 

1. עשו דבר אחד בכל פעם

 Humayun Khan אמר זאת בעבר - "מולטיטאסקינג זה גרוע". מסתבר, שקאהן לא הביע דעה אישית. יש מחקר שמגבה אותו.

חוקרים בסטנפורד ביקשו מסטודנטים להשלים שלושה ניסויים הכוללים החלפת של שלוש מטלות, מעבר על מידע לא רלוונטי, ושימוש בזיכרון שלהם, תחת ההנחה שאנשים שהם מולטיטאסקינג יוכלו לגבור על אלה שלא.

החוקרים מצאו שאנשי המולטיטאסקינג היו גרועים בכל שלושת הניסויים. אך אפילו גרוע מזה, החוקרים מצאו שכאשר אנשים שעושים מולטיטאסקינג באופן תכוף ניסו להתמקד במטלה אחת, הם השתמשו במוח שלהם בצורה פחות יעילה מאשר אלה שאינם עושים מולטיטאסקינג בתכיפות. 

במקום להלחיץ את עצמכם ולנסות לבצע מספר מטלות במקביל, התמקדו בדבר אחד בכל פעם ותעברו הלאה לפריט הבא ברשימה שלכם כאשר הצלחתם לסיים את המטלה.

 

 

2. הכפילו את ההערכה לגבי כמה זמן כל דבר ייקח לכם

כמה פעמים הערכתם לא נכון את הזמן שלוקח לכם להשלים מטלה? אם אתם כמו מרביתנו, זה קורה לעתים קרובות. כאשר אתם מפשטים ומחסירים את הזמן שלוקח לכם לעשות משהו אתם מוסיפים לחץ מיותר לחייכם. כדי למנוע זאת, הכפילו את הזמן שייקח לכם להשלים מטלה, הן בבית והן במשרד.

לדוגמא, אם אתם מתככנים שייקח לכם 30 דק לערוך מאמר שכתבתם, האריכו זאת לשעה, כך שאתם לא רצים לעמוד בדד-ליין ומגבירים את הלחץ שלכם ללא הועיל. לא רק שזה יסייע לכם לראות טעויות, אלא אתם גם לא תתרוצצו באופן לא בריא להשלים את העבודה. אם אתם מתכננים לצבוע מחדש את המטבח שלכם בשבת, תכננו להשלים את הפרויקט ביום ראשון. שוב, זה מונע טעויות ואת הצורך להיות בלחץ היסטרי.  

 

 

3. הפסיקו לאחר

לפעמים זה לא בשליטתכם. מה אם הרכב שלכם לא מניע או שיש תאונה בכביש המהיר? אבל, אם אתם מעניקים לעצמכם יתרון התחלתי בכך שאתם מתעוררים ועוזבים את הבית מוקדם יותר, אתם נמנעים מהעומס בכביש ומהפקקים של הבוקר ובכך גם מפחיתים את הלחץ שהם גורמים.

אם אתם באמת רוצים להפסיק לאחר, הכינו לילה קודם את ארוחת הצהריים שלכם או את הבגדים שאתם מתכננים ללבוש. במחקר שנערך, נשאלו 10 מיליארדרים לגבי המנהגים שלהם וכולם ענו שהם בוחרים את הבגדים שלהם לילה קודם לכן. האם ייתכן שיש קורלציה בין הכנה מוקדמת לבין עושר?

 

 

4. צאו להליכה קצרה ונשמו אוויר צח

Marc Chernoff אומר: "כאשר הדברים באמת הופכים מלחיצים, קחו 5-10 דקות לצאת להליכה ולהרגיע עצמכם", הוא מוסיף "הליכה קצרה עושה פלאים. היא מעניקה לכם משהו חדש להביט בו וגורמת לגוף לזוז".

נמצא גם שאוויר צח טוב עבור עיכול, משפר את מצב הרוח, מחזק את המערכת החיסונית, משפר את לחץ הדם וקצב הלב, ומעניק לנו אנרגיה.

 

 

5. סעו בדרך הארוכה עם הנוף

במקום לנסוע בדרך המהירה ביותר מנקודה א' לנקודה ב', מדוע לא לקחת את הדרך הארוכה יותר? אתם יכולים לעשות זאת על ידי כך שתנהגו בדרך הארוכה אבל עם הנוף לאורך החוף, כאשר אתם נוסעים לעבודה. אתם יכולים לנסוע באוטובוס, לעמוד בתור הארוך יותר, או אפילו לעצור ולהתפעל מהשקיעה, או לעשות קניות.

במלים אחרות, אל תרוצו. תלכו. ותהנו מההליכה. 

 

 

6. תהנו מהשקט

כפי שכתב Andy Puddicombe ב-The Huffington Post: "שקט משמעו דברים שונים עבור אנשים שונים. השעות המוקדמות של הבוקר, השלווה של הכפר, הרגעים המעטים לאחר שאתם מכבים את המנוע של האוטו, או אפילו הפשטות של חדר נקי ומסודר. עשו כמיטב יכולתכם לחפש את סוג הזה של השקט לפחות פעם ביום. מגיע לכם".

 

 

7. פשוט לנשום

כן. זה באמת כזה פשוט. נשימות יכולות להפחית כל דבר החל מחרדה, סטרס ולחץ דם. אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם נושמים נכון ועושים זאת באופן "אופטימלי מבחינה פסיכולוגית עבור הגוף שלכם", בדקו את המדריך הזה שמסביר כיצד לנשום נכון.

 

 

8. אזנו בין חיים ועבודה 

יותר מדי עבודה יכולה להיות יותר מרק מלחיצה, היא יכולה להשפיע על הבריאות הכללית שלכם. אבל כיצד ניתן לאזן בין חיים ועבודה? הנה ההצעות של Richard Lazazzera:

 

-          הכינו עצמכם לשבוע הקרוב

-          צאו לחופשה

-          תחגגו כל חג

-          תתנתקו מדי פעם

-          הגדירו שעות עבודה ספציפיות

-          יישמו את עקרון Pareto הידוע גם ככלל ה-80/20

-          תהפכו את מה שניתן לאוטומטי

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.