15 יוני 2016 | אמיר גולן
סטארט-אפים בוחרים שותף טכנולוגי – 6 טיפים ועוד אחד

הדרך לתהילה ארוכה ומורכבת ותלויה לא פעם בהרבה מאד גורמים חיצוניים שעוזרים לסטארט-אפ לקרום עור וגידים ודוחפים אותו קדימה להצלחה. ברשימת 'הגורמים-החיצוניים-המאפשרים' תמצאו כמובן קרנות הון סיכון ואנ'גלים, חממות טכנולוגיות ואקסלרטורים, אנשי פיננסים חיצוניים, ספקי שירותי שיווק ויח"צ ואחרים. אבל הייתם מעלים על דעתכם כי אחת הידידות הטובות ביותר של הסטארט-אפ היא חברת פיתוח העומדת לשירותו בכל משימה?

בואו נודה על האמת. כל פעם שאנו קוראים בעיתון על סטארט-אפ חדש, או פוגשים בארוחת יום שישי אצל חברים חבר'ה צעירים שבדיוק השתחררו מהצבא ויש להם רעיון חדש לסטארט-אפ – אנחנו רואים לנגד עינינו כיצד אבק הכוכבים נשפך בכמויות על ראשי הסטארט-אפיסטים הצעירים.

אבל הדרך לתהילה ארוכה ומורכבת ותלויה לא פעם בהרבה מאד גורמים חיצוניים שעוזרים לסטארט-אפ לקרום עור וגידים ודוחפים אותו קדימה להצלחה.

 

 

ברשימת 'הגורמים-החיצוניים-המאפשרים' תמצאו כמובן קרנות הון סיכון ואנ'גלים, חממות טכנולוגיות או אקסלרטורים, אנשי פיננסים חיצוניים, ספקי שירותי שיווק או יח"צ ואחרים. אבל האם הייתם מעלים על דעתכם כי אחת הידידות הטובות ביותר של הסטארט-אפ היא חברת פיתוח העומדת לשירותו בכל משימה - בין אם מורכבת ובליבת העסק המתהווה או פשוטה ובשוליים - אבל בלעדיה לא ניתן יהיה להמשיך. 

 

אם אתם יוצאים עכשיו לדרך עם רעיון טכנולוגי חדש ו/או נמצאים כבר בדרך זמן מה אבל זקוקים לתמיכה, יעוץ, סיוע טכנולוגי מכל סוג שהוא. אם אתם משקיעים יום וליל בפיתוח הרעיון שלכם אבל זקוקים למפתחים שיעבדו על פיתוחים שאינם בליבת העשייה שלכם  – שימו לב לשורת הטיפים הבאה – כיצד לבחור את חברת התוכנה המתאימה לכם?

 

 

1. חברת פיתוח שתעמיד לרשותכם שורה של מפתחים מנוסים, מוכשרים, בעלי התמחויות מגוונות והיכרות עם שפות פיתוח ופלטפורמות שונות, היודעים להציע פתרונות לצרכים שונים. מפתחים מעודכנים המכירים את הטכנולוגיות החדישות ביותר ומצד שני, אם במקרה אתם נזקקים לשימוש בטכנולוגיה ותיקה יותר – גם מפתחים מנוסים בטכנולוגיות מיושנות.  

 

2. חברת פיתוח שתציע לכם מפתחים עם ניסיון מגוון, החל במפתחים זוטרים וכלה במנהלי צוותים, מנהלי פרויקטים ועד שירותי CTO. חפשו גם חברה שתעמיד לטובתכם מנהלי גיוס ומשאבי אנוש מנוסים שיסייעו לגייס כוח אדם ולהקים צוות עובדים משלכם, בעת הצורך. 

 

3. חפשו חברה המעסיקה עובדים בעלי ניסיון עשיר ומגוון בעבודה עם סטארט-אפים וגם בעבודה עם חברות מבוססות. לניסיון שלהם בעבודה יש ערך עצום עבורכם. 

 

4. התחברו לחברה שיודעת לפגוש אתכם בכל נקודת זמן בה אתם נמצאים – החל מיעוץ בבחירת הטכנולוגיה למשל, דרך סיוע בהגדרת הארכיטקטורה, שירותי UI ו- UX ועד שירותי פיתוח מלאים.  

 

5. בחרו בחברת פיתוח שיכולה להצטרף לרוד-שואו בפני משקיעים, להגן על הרעיון שלכם, להוכיח היתכנות טכנולוגית  ולהשיב על כל השאלות המכשילות. 

 

6. מודל מפל המים מת. הקפידו לעבוד עם חברה שאימצה גישת עבודה רזה, אג'ילית, ויכולה לתגבר או לצמצם את כוח האדם, במהירות, בהתאם לצרכים המשתנים, עובדת בספרינטים  ובמקביל או יוצאת להפוגה אם צריך. חברה כזאת תשחרר גרסה ראשונה במהירות הבזק וכך תקצר משמעותית  Time to Market, היא גם תאפשר לכם לבחון את המוצר בזמן אמת, בכל נקודת זמן שתבחרו וכך גם לחסוך הרבה מאד כסף.  

 

 

ומה לא מומלץ לעשות?

אני לא ממליץ להפוך את ספק הפיתוח שלכם לשותף בסטארט-אפ ולהמיר את התשלום באחוזי בעלות על  הסטארט-אפ. לחברת פיתוח אין את אורך הרוח הנדרש שיש ליזמים, יחד עם זה כדי לרתום את החברה ניתן לבנות מודל תשלום משולב הכולל עלות מופחתת ואחוז מסוים בסטארט-אפ. זה בהחלט יכול לעבוד טוב, לתועלת שני הצדדים. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.