19 יוני 2016 | ג'ייסון דה-מר
5 דרכים לקבלת סיקור תקשורתי כסטארטאפ

כסטארטאפ אחד הקשיים הגדולים ביותר שאתם הולכים לחוות הוא בניית מוניטין ראשוני. עם אפס לקוחות, אפס הכרת מותג ומעט מאוד במונחים של הון שאיתו אתם יכולים להגדיל את הדימוי שלכם, יהיה עליכם להסתמך על אפשרויות, אלטרנטיביות וטקטיקות לא יקרות כדי להעניק לעצמכם את התמיכה הנחוצה להתקדמות.

כסטארטאפ אחד הקשיים הגדולים ביותר שאתם הולכים לחוות הוא בניית מוניטין ראשוני. עם אפס לקוחות, אפס הכרת מותג ומעט מאוד במונחים של הון שאיתו אתם יכולים להגדיל את הדימוי שלכם, יהיה עליכם להסתמך על אפשרויות, אלטרנטיביות וטקטיקות לא יקרות כדי להעניק לעצמכם את התמיכה הנחוצה להתקדמות.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות סיקור תקשורתי של הסטארטאפ שלכם, אבל לעתים קרובות קל לומר זאת מאשר לעשות זאת.

 

 

היתרונות בסיקור תקשורתי

סיקור העסק שלכם, או אפילו רק האזכור שלו, במאמרים חדשותיים בפרופיל גבוה או פרסומים אחרים, יכולים להוות יתרון מאסיבי עבור המותג שלכם:

 

- ויזואליות המותג ומוניטין. בראש ובראשונה, המותג שלכם יזוהה על ידי טווח רחב יותר של אנשים ואתם תתחילו להיות מוכרים כשחקנים חשובים יותר או כמובילי דעה, במיוחד אם מסקרים אתכם באופן עקבי לאורך זמן.

- רכישת משתמשים. עצם ציון שם המותג יכול להוביל יותר אנשים לאתר שלכם ולחשבונות המדיה החברתית שלכם, ובכך לכונן את אסטרטגיית רכישת משתמשים שלכם.

- עניין משקיעים ושותפים. בשלבים המוקדמים, ייתכן וגם תצליחו לקבל את תשומת לבם של שותפים, ספקים ומשקיעים עבור הסטאראטאפ שלכם - מבלי שיהיה עליכם לצוד אותם בעצמכם.

- כישרון וגיוס. סטארטאפים מוצלחים תלויים בצוות מוצלח. חשיפה תקשורתית שלכם יכולה לסייע לכם באופן טבעי להשיג כישרונות לעסק שלכם.

 

 

כיצד לקבל חשיפה תקשורתית

השתמשו בטקטיקות אלה כדי להשיג יותר חשיפה תקשורתית עבור הסטארטאפ שלכם: 

 

1. הוציאו הודעה לתקשורת

זוהי הדרך המהירה, ויש שיאמרו הקלה, ביותר לקבל חשיפה תקשורתית למותג שלכם. המפתח הראשון (והאתגר הגדול ביותר) הוא למצוא אירוע חדשותי עבור הסטארטאפ שלכם. אם אתם ממש בתחילת הדרך, זה יכול להיות משהו על ההשקה שלכם. אם לא, אתם יכולים לכתוב על סבב גיוס מימון שקרה לאחרונה, נקודת מפתח משמעותית שעברתם או אירוע גדול שמתרחש בקרוב בחברה שלכם. 

באמצעות פלטפורמה כמו PR Web או PR Newswire אתם תוכלו להוציא את ההודעה לעיתונות לאלפי פלטפורמות חדשותיות פוטנציאליות במקביל, ואולי חלק מהם יפרסמו את ההודעה. הודעות לעיתונות לא יעשו הרבה (אם בכלל) ל-SEO  שלכם אבל יכולה להיות להם השפעה חיובית על תוצאות חיפוש מותג שלכם, ובניהול מוניטין אונליין.

 

 

2. פנו לעיתונאים אינדיבידואלים

לחלופין, אתם יכולים לזהות עיתונאים אינדיבידואלים ולעבוד עמם, כדי לגרום לסטארטאפ שלכם להופיע בסיפור תקשורתי. זה יכול לעבוד אם אתם מחפשים אחר קטע מעמיק יותר, כמו ראיון או אם אתם רוצים איש קשר עמו אתם תוכלו לעבוד בכל ההודעות העתידיות של החברה שלכם.

החלק הקשה כאן הוא למצוא עיתונאי שמסכים. לכן, התחילו במחקר של פרסומים משמעותיים בתעשיה שלכם וגשו לחברי צוות אינדיבידואלים (לרוב ניתן למצוא את פרטי הקשר שלהם באתר האינטרנט של המפרסם או בלינקדין). חברות PR לעתים מתמחות בכינון יחסים עם עיתונאים בדיוק בשביל צרכים כאלה. אם אתם עובדים בסגנון ה"עשה זאת בעצמך", הנה הנחיות כיצד לזהות ולמכור את הסיפור שלכם לעיתונאים.

 

 

3. "חטיפת" סיפורים קיימים

זהו מהלך עם סיכון אבל הוא יכול לסייע לכם לכונן יותר תשומת לב עבור המותג שלכם. יש כמה דרכים שונות ל-newsjack של סיפור קיים, אבל לכולן אותו עיקרון: לנצל את הפופולריות של סיפור קיים לטובת יתרונות עבורכם. לדוגמא, אתם יכולים לעשות סקירה של הדעות של הסטארטאפ שלכם בעניין אירוע חדשותי קיים, או לקפוץ על ההזדמנות בכך שתנקטו עמדה בעד או נגד פעולה של חברה גדולה שמקבלת סיקור תקשורתי. סוג מהלך כזה יכול לגרום לכך שיסקרו אתכם בעיתונאות בסיפורי המשך חדשותיים.

 

 

4. היו מעורבים באירועים מקומיים

היו קשובים לאירועים מקומיים שאתם בטוחים שיגררו תשומת לב של המדיה, והפכו את הסטארטאפ שלכם למעורב באופן יזום. לדוגמא, אתם יכולים לבקש להיות דוברים באירוע או בכנס של התעשיה, או אתם יכולים לנדב את הצוות שלכם לאירוע צדקה.

אם אתם רוצים סיכוי נוסף לקבלת תשומת לב, הקפידו שהצוות שלכם ממתג את צבעי החברה ושקלו לצאת בהודעה פורמלית, כמו בהודעה לתקשורת, כדי ליידע לגבי נוכחותכם. אתם יכולים אפילו לארח אירועים מקומיים משל עצמכם כדי למשוך עוד יותר מיקוד ותשומת לב עבור המותג שלכם.

 

 

5. היו בולטים במדיה חברתית על ידי קמפיין שיווק תוכן חזק

עיתונאים מודרניים ופרסומי מדיה רבים פונים למדיה חברתית כמקור להשראה, ולכן אם אתם יכולים לבלוט שם, תהיה לכם סבירות גבוהה יותר להיות מפורסמים באופן כלשהו. פרסמו תוכן באופן רגיל כחלק מאסטרטגית שיווק תוכן חזקה והתקשרו עם משפיעים ואחרים בתעשיה שלכם כדי לבנות קהל עוקבים נאמן. משם, כמעט כל הודעה שתוציאו (או תוכן שתפרסמו) יקבל יותר ויזואליות.

 

 

עם אסטרטגיות אלה, ככל הנראה תצליחו לגרום לסטארטאפ שלכם להופיע בחדשות- גם אם לא הייתה לכם חשיפה קודמת. ככל שתצברו פופלריות ומוניטין כך יהיה לכם קל יותר להיכנס לפרסומים בפרופיל גבוה. הקפידו לשמור על המותג שלכם ויזואלי ומעורב והמשיכו לדחוק את הגבולות כדי להכניס את עצמכם למעגלים גבוהים יותר ויותר. זה שווה את ההשקעה.

תגובות

1. איתן ארבל | 13 ספטמבר 2016

מאמר חשוב וטוב. כל הכבוד!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.