10 יולי 2016 | ג'ון ראמפטון
20 דרכים בהן העסק שלכם יכול להיות מספר 1 אונליין

האם יש אתר אינטרנט מסוים שבאופן עקבי מקבל דירוגים גבוהים משלכם? זו יכולה להיות חוויה מאוד מתסכלת. נראה כי לא משנה מה תעשו, אתם לא מצליחים לשפר את הדירוגים שלכם. מאמר זה יעניק לכם רשימה שתסייע לכם להגיע למקום הראשון בדירוגים אונליין. אם תמלאו אחר הטיפים ברשימה זו באופן עקבי (ככל הנראה לא תצטרכו למלא אחר כולם), תהיה לכם הזדמנות מדהימה להיות מספר 1 ולעקוף גם את המתחרים החזקים ביותר שלכם.

האם יש אתר אינטרנט מסוים שבאופן עקבי מקבל דירוגים גבוהים משלכם? זו יכולה להיות חוויה מאוד מתסכלת. נראה כי לא משנה מה תעשו, אתם לא מצליחים לשפר את הדירוגים שלכם.

מאמר זה יעניק לכם רשימה שתסייע לכם להגיע למקום הראשון בדירוגים אונליין. אם תמלאו אחר הטיפים ברשימה זו באופן עקבי (ככל הנראה לא תצטרכו למלא אחר כולם), תהיה לכם הזדמנות מדהימה להיות מספר 1 ולעקוף גם את המתחרים החזקים ביותר שלכם. 

 

 

בחרו את המתחרים הנכונים

ייתכן וכותרת טובה יותר למאמר זה היא "20 טיפים להיות מספר 1 ולעקוף את המתחרים הבולטים שלכם". טיפים אלה ככל הנראה לא יאפשרו לכם לעקוף ארגון ענקי, בינלאומי עם תקציב של מיליוני דולרים המוקדש לשיווק. בחרו את התחרות שלכם בחוכמה - כך:

 

1. בחרו מילות מפתח מציאותיות. חפשו בגוגל את מילות המפתח שאתם רוצים שימצאו אתכם לפיהן, ונתחו את ה-SERP  כדי לראות אילו מילות מפתח נשלטות על ידי עסקים קטנים- בינוניים. אם מותגים גדולים לקחו לעצמם מילת מפתח מסוימת, הפסיקו להתלונן על כך ועברו הלאה למילות מפתח אחרות.

 

2. נתחו את דירוג הדומיין של המתחרים שלכם. ברגע שהקדשתם מעט זמן אל ה-SERP , אתם אמורים להיות מסוגלים לזהות את המתחרים העיקריים שלכם (אתרים שבאופן קבוע עוקפים אתכם במספר מילות מפתח שונות). בדקו את העמוד שלהם ורמת הדומיין שלהם, את זה תוכלו לעשות על ידי שימוש ב-MozBar (חינם לחלוטין) - והשוו את הנתונים לאלו שלכם. אם הם בדירוג גבוה מכם משמעותית, עברו הלאה לאתרים אחרים שיהיה קל יותר להתחרות מולם.

 

3. בדקו את ה-SEO בעמוד של המתחרים העיקריים שלכם. עכשיו שאתם יודעים מי עומד מולכם, נתחו את ה-SEO  בעמודים שלהם. האם הם משתמשים במילות מפתח מתויגות בכותרות, בתמונות, בכתובת האתר וכדומה? אם לא, מצאתם דרך לשפר עצמכם לעומת ה-SEO  שלהם.

 

 

היו מעורבים בבניית לינקים תחרותיים

 

1. עשו שימוש בלינקים של המתחרים שלכם. השתמשו בכלי כמו Open Site Explorer כדי לראות איזה אתרים נקשרים למתחרים הבולטים שלכם. כעת נסו להבין כיצד אתם יכולים לקבל עזרה מהקישורים הללו באותם אתרים בדיוק (או אפילו טובים מהם).

 

2. קבלו לינקים חדשים לחלוטין עם HARO. זה נהדר לקבל קישורים זהים למתחרים שלכם, אבל יהיה עליכם לעשות יותר מכך אם ברצונכם לעקוף אותם. קבלו קישורים באיכות טובה ובחינם מאתרים ענקיים כמו Huffington Post, Forbes או אפילו  CNN על ידי כך שתגיבו לשאלות מדיה באתר Help a Reporter- HARO.

 

3. עסק מקומי: קבלו לינקים ואזכורים מקומיים. אם אתם מנסים לקבל דירוג עבור חיפוש מקומי, אין דרך טובה יותר מלקבל אזכורים (אזכורים ללא קישורים של העסק או המותג שלכם) וקישורים מקומיים. הקפידו לרשום את האתר שלכם ב-Google My Business ואתרי דירוג מקומיים כמו  Yelp ו- Yahoo Local. עקבו אחרי לינקים של ארגונים עסקיים מקומיים באופן אקטיבי, או לשכת המסחר, והציעו רעיונות עבור סיפורים מעניינים למדיה המקומית. 

 

 

 

צרו תוכן מדהים

 

1. כתבו תוכן ארוך יותר מהמתחרים שלכם. 85% מהתוכן שנמצא שם בחוץ כולל פחות מ-1,000 מלים. אולם אנו יודעים שככל שהתוכן ארוך יותר (במיוחד 1200 מילים ומעלה),  הוא זוכה לדירוגים גבוהים יותר. אם המתחרים שלכם כותבים תוכן קצר, נסו אתם לכתוב תוכן ארוך ומעמיק יותר ושימו לעצמכם למטרה את אותן מילות מפתח. הנה מדריך האונליין שלי שיכול לסייע לכם בתהליך זה.

 

2. כתבו תוכן טוב יותר מזה של המתחרים שלכם. הביטו בתוכן שכרגע מקבל דירוג גבוה משלכם וחשבו כיצד אתם יכולים לעשות זאת טוב יותר. האם התוכן האחר עושה שימוש בדקדוק פחות טוב? האם רמת הקריאה מתאימה לקהל? הבינו מה הם עושים באופן פחות טוב ושפרו זאת.

 

3. לכו אחר הזנב הארוך. אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל דירוג עבור ביטויי long tailהיא להוסיף תוכן ארוך ומעמיק יותר באופן עקבי לאתר שלכם. כאשר אתם עושים עבודה מצוינת ומכסים את כל הזויות של נושא מסוים, אתם באופן טבעי משתמשים בביטויי long tail הקשורים סמנטית. לעזרה נוספת, תוכלו למצוא ביטויים כאלו באמצעות HitTail.

 

4. כתבו תוכן "ירוק-עד" שיכול לשמש כמשאב. הוסיפו בעקביות תוכן שיכול לשמש כמשאב עבור הקוראים שלכם, בלוגרים אחרים, ועיתונאים (השניים האחרונים הם חשובים במיוחד כדי לקבל קישורים). כיצד להעלות פוסטים, פוסטים של רשימות, רשימות משאבים הטובים ביותר, הנחיות והכוונה מעמיקים הם כולם אפשרויות טובות. אם יש לכם ידע מבפנים בתחום שלכם, זה עוד יותר טוב מאחר וזה יקשה על המתחרים שלכם להעתיק או לשכתב את התוכן שלכם.

 

 

הפכו את ה-on-site SEO שלכם למושלם

 

1. וודאו שהאתר שלכם מותאם עבור ניידים. כיום יותר ויותר חיפושי גוגל נעשים במכשירים ניידים מאשר במחשב הנייח, ובמידה והאתר שלכם לא מותאם אתם עלולים לאבד עסקים רבים. עשו שימוש ב-Mobile-Friendly Test של גוגל כדי לראות האם האתר שלכם ידידותי לניידים ולזהות צעדים ספציפיים שאתם יכולים לנקוט בהם כדי לשפר את חווית השימוש באתר שלכם.

 

2. הפכו את ה-on-page SEO שלכם לאופטימלי. התייחסתי לכך למעלה, אבל לא ניתן להדגיש מספיק את החשיבות של נקודה זו. השתמשו במילות המפתח שלכם במיקומים אסטרטגיים בעמוד שלכם. חשוב ביותר: מקמו מילות מפתח בעלות ערך בכותרת שלכם, בכתובת URL, בתגי כותרות (ובמיוחד H1 tag), ב- alt image tags ולכל אורך התוכן שלכם.

 

3. עשו שימוש בסימוני סכמות נתונים (Schema) רלוונטיים. סימוני סכמה מסייעים למנועי החיפוש לפרש את המידע המצוי באתר שלכם. יש המון סוגים לבחור מהם, כמו: מתכון, אירוע, אישיות, עסק מקומי, מוצר, ביקורת, ועוד. עבור מידע נוסף בנושא זה ראו את הפריימר של WordStream.

 

 

קדמו את האתר והתוכן שלכם

 

1. פוסטים אורחים. זו יכולה להיות דרך טובה לקבל קישורים באיכות גבוהה לאתר שלכם. עם זאת, זו לא צריכה להיות הדרך היחידה בה אתם נוקטים כדי להשיג לינקים. העלו בלוגים של אורחים באתר במיקום בו הקהל שלכם נמצא. זוהי דרך נהדרת להפנות תנועה לאתר שלכם ולבנות את המוניטין שלכם אונליין.

 

2. שתפו את התוכן שלכם במדיה חברתית. אנחנו יודעים שגוגל לא מתייחס ללינקים של מדיה חברתית, לשיתופים וטוויטים חוזרים כפקטורים של דירוג. אך עם זאת, היתרונות הלא ישירים של מדיה חברתית הם ברורים. ככל שתשתפו יותר תוכן, כך יהיו יותר אנשים שיראו זאת. ככל שיותר אנשים יראו את התוכן כך ישתפו יותר לינקים שלכם. קהל גדול שמוכן ורוצה לראות ולשתף את התוכן שלכם הוא בעל ערך עצום ואם המתחרים שלכם מתמקדים בעיקר ב-SEO זה יכול להעניק לכם יתרון רציני.

 

3. חקרו כיצד המתחרים שלכם עושים שימוש במדיה חברתית. מצאו באילו פלטפורמות של מדיה חברתית המתחרה שלכם משתמש והעריכו את הביצועים שלהם. האם המתחרה נעדר באופן בולט מפלטפורמה בה קהל היעד שלהם (ושלכם) נמצא? האם המתחרה לא מנצל את הנישה של האש טאג (#) הפופולרי בטוויטר או אינסטרגם? האם יש להם עמודים ופרופילים בפלטפורמות מסוימות אבל הם לא מתקשרים שם באופן מתמיד? הבינו מה הם לא עושים מספיק טוב ועשו שימוש במידע זה עבורכם- אחרת זה יהיה בזבוז וכך גם העבודה שלכם.

 

 

בנו קהילה

כאשר אתם מסוגלים לבנות קהילה - ולא רק קהל - אתם לא בהכרח חייבים לעקוף את המתחרים שלכם בדירוג עבור כל מילת מפתח. כאשר אתם הופכים להיות מנהיגים שמכבדים אותם ומאמינים בהם בתחום שלכם, הקוראים והמשתמשים שלכם ירצו לקנות מכם באופן טבעי. גם אם אינכם מספר 1 בדירוג.

 

1. בנו קהילה באתר שלכם. אולי הדירוגים שלכם לא יהיו אלה שיבחינו אתכם מהמתחרים שלכם אבל ההתעסקות והעניין האמיתי של הקוראים שלכם בכם יעשו זאת. תגובות לכל הערות הבלוג היא דרך אחת לבנות את הקהילה שלכם. לספק פורום באתר היא דרך אחרת (ודרך מצוינת לדירוג של ביטויי long tail).

 

2. בנו קהילה במדיה החברתית שלכם. צרו קבוצת פייסבוק או לינקדאין בה אתם יכולים לקיים אינטראקציה עם הקהילה שלכם על בסיס יומיומי, בנושאים שהם הרלוונטיים ביותר עבור הקוראים שלכם. סוגים אלה של אינטראקציות אחד על אחד יסייעו לכם ויבססו אתכם במהירות כישות אמינה בנישה שלכם.  

 

3. תקשרו באופן שגרתי באמצעות מיילים. שלחו מיילים באופן שגרתי כדי לשמר קשר מתמיד ולשמור את העסק שלכם בראש סדר העדיפויות. הקפידו שלפחות 80% מהתקשורת שלכם היא לא כדי לקדם מוצר, או שאתם עלולים להרחיק מכם את הקהילה שלכם.  

 

4. ענו לכל המיילים. כאשר מבקרי האתר והמנויים שלכם כותבים לכם מייל, תמיד תמיד תגיבו. אין לכם מושג כמה זה חשוב לאנשים ובאמת גורם לתחושה של קהילה שאתם מנסים ליצור באתר שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.