27 יולי 2016 | ג'ון ראמפטון
חמש דרכים שיהפכו את החברה שלכם לטובה יותר ויותר אחראית מבחינה חברתית

רק משום שהחברה שלכם מצליחה, לא אומר שאתם מרוצים ושבעי רצון. אחרי הכל, יש יותר מאשר להיות בעל עסק מצליח. צריך גם לעשות שינוי חיובי בעזרת ההצלחה שזכיתם לה. להיות אחראי מבחינה חברתית יכול להיות בעל יתרון בכל המובנים. ואתם יכולים לחוות זאת בעצמכם, באמצעות חמש המתודות הבאות שיכולות להפוך את העסק שלכם לארגון אחראי מבחינה חברתית.

רק משום שהחברה שלכם מצליחה, לא אומר שאתם מרוצים ושבעי רצון. אחרי הכל, יש יותר מאשר להיות בעל עסק מצליח. צריך גם לעשות שינוי חיובי בעזרת ההצלחה שזכיתם לה.

זה גם טוב בשורה התחתונה.

 

לפי Nielsen נכון לשנת 2014, "55% מצרכנים אונליין גלובליים ב-60 מדינות אומרים שהם מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים ושירותים מחברות שמחויבות להשפעה חברתית וסביבתית חיובית".

בנוסף, להיות אחראי מבחינה חברתית יכול לסייע לכם לקבל מימון, להגביר ביצועי עובדים, להוביל לחדשנות, שיתופי פעולה, ואפילו להפחית עלויות.

 

 

בקצרה, להיות אחראי מבחינה חברתית יכול להיות בעל יתרון בכל המובנים. ואתם יכולים לחוות זאת בעצמכם, באמצעות חמש המתודות הבאות שיכולות להפוך את העסק שלכם לארגון אחראי מבחינה חברתית.

 

 

1. רעיונות במימון המונים

216 מנהלים מרשימת  Fortune רואיינו על ידי Weber Shandwick and KRC Research found, ונמצא כי ש-44% מתוך 200 חברות עשו שימוש במימון המונים כדי לאסוף רעיונות לתכנית אחריות חברתית של החברה. בנוסף, 95% החברות שבחרו בגישה זו מצאו אותה בעלת ערך.

ליין הנסלי, סמנכ"ל Odyssey Teams,  אומר שעליכם לשאול את העובדים "מה הם היו רוצים שהחברה תקח על עצמה כדי לתת חזרה לקהילה" ואז "לעשות שימוש ברעיונות אלה כדי ליצור תרבות אחריות חברתית בחברה שהיא יותר מכלילה, דמוקרטית ומשתפת".

כדי לנהל רעיונות אלה, עשו שימוש בכלים כמו: SpigitCrowdicityBrightideaIdeasMine.

 

 

2. ניידו מספיק משאבים כדי להשיג מטרה מוגדרת

אני מוצא באופן אישי שחברות הופכות מצליחות כאשר הן מזהות בעיות שיש לאנשים, מפנות את המשאבים המתאימים לפתרון בעיות אלה ודוחפות חזק כדי שהמוצר שלהן יגיע לידיהם של אלו שזקוקים לו. עשיית טוב חברתית לא צריכה להיות רק עבור ארגון. עליכם לזהות מה עובד עבורכם ועבור הקהילה שלכם.

בחברה שלי שמנו לעצמנו כיעד להקים את קרן - Open to Hope. יש לנו מספר אנשים בצוות שאיבדו מישהו בחייהם. התחלנו בכך שניתחנו מה אנשים השרויים בצער צריכים, בנינו כלי שיכול לסייע להם לקבל בדיוק את העזרה לה הם זקוקים וכעת אנו מספרים על כך לכולם. כיום זו אחת מהמטרות הרחבות של החברה שלנו. 

 

 

 

3. שכרו אנשים לא אנוכיים

למדתי שאנשים שמתעניינים בטובת הכלל על פני המשכורת שלהם הם העובדים הטובים ביותר. הם עובדים קשה יותר וטובים בכל המובנים לחברי הצוות שלהם. מצאתי גם שככל שאנו משתתפים בלעשות טוב מבחינה חברתית, כך עלויות המחזור שלנו נמוכות יותר.

הסיבה לכך?

42% מאנשי המקצוע שהשתתפו בסקר בשנת 2013 דיווחו כי "השתתפות הארגון בפעילויות התנדבותיות השפיעה על החלטתם לעבוד בו".

 

 

4. הפכו מעורבות חיצונית משולבת למציאות

McKinsey & Company טוענים כי אחריות חברתית ארגונית מסורתית היא "כישלון לספק, הן עבור חברות והן עבור החברה". במקום זאת, על החברות להתמקד במעורבות חיצונית. אלו הם "המאמצים של החברה לנהל את היחסים שלה עם העולם החיצוני" וזה כולל "לא רק פילנתרופיה, תכניות קהילתיות ולובינג פוליטי, אלא גם אספקטים של עיצוב מוצר, מדיניות גיוס, והוצאה לפועל של המוצרים". 

 

כדי להפוך זאת למציאות, יישמו כללים אלה בחברה שלכם:

 

- הגדירו מה אתם תורמים בכך שתהיו "מפורשים לגבי האופן בו תמלאו את המטרה שתביא יתרון עבור החברה"

- הקפידו שיהיה לכם "מידע מפורט של ההעדפות ומשאבים של בעלי מניות" כדי שתוכלו לפתח מטרות ואסטרטגיות

- עקבו אחר "שלושת הכלים הבסיסיים של ניהול מצוין: יצירת יכולות, כינון תהליכים, ומדידת תוצאות"

- תנו לעובדים שלכם כישורים למעורבות חיצונית באמצעות רכישת ניסיון במהלך העבודה והדרכה פורמלית

- שלבו מעורבות חיצונית לתהליכים עסקיים בכל הרמות על מנת למנוע קונפליקטים

- הקפידו ל"הציב מטרות, למדוד התקדמות ולקשור תמריצים להשגתם"

- הקפידו לקשור קשרים עם בעלי מניות בהקדם ולעתים קרובות ולבנות אמון איתם

 

 

5. כוננו פרסים ובונוסים של צדקה

אחריות חברתית אינה מטלה יומיומית עבור עובדים במרבית הארגונים אלא אם כן מנהלים דרג ג' נכנסים והופכים זאת לחלק מהאחריות של הצוותים שלהם.

אני אוהב ליצור מערכת תגמולים מבוססת צוות סביב ביצועים. ככל שיותר עובדים עסוקים בזה, כך זה מסייע לצדקה. ככל שיש יותר צוותים מעורבים, התרומה הכוללת גדלה. דוגמא לכך היא תכנית בה העובדים מפנים אלינו אנשים שמעניקים תרומות נדיבות או משלימים שעות של התנדבות.

 

כולנו יחד בעניין זה. בואו נראה איזה שינוי לטובה אנו יכולים לעשות בחודשים הקרובים!

תגובות

1. משרד רואי חשבון בירושלים | 28 יולי 2016

מרתק

כתבה מעניינית ומחכימה.
תודה רבה!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.