14 ספטמבר 2016 | ג'ייסון דה-מר
6 אסטרטגיות אונליין שכל יזם צריך

האינטרנט שינה באופן מהותי את הדרך בה אנו בונים ומקדמים עסקים: יש לנו הרבה יותר גישה ליותר משאבים ויותר פוטנציאלי מבעבר. אם כן, מדוע כל כך הרבה יזמים מזניחים הזדמנויות נפלאות אלה על ידי ויתור על שיווק או דחייתן כהוצאה לא הכרחית? אני רואה זאת כך: יש מספר אסטרטגיות שיווק אונליין שאתם צריכים, כלומר הסטארטאפ שלכם לא יוכל להתפתח ללא אסטרטגיות אלה.

האינטרנט שינה באופן מהותי את הדרך בה אנו בונים ומקדמים עסקים: יש לנו הרבה יותר גישה ליותר משאבים פוטנציאליים מבעבר. אם כן, מדוע כל כך הרבה יזמים מזניחים הזדמנויות נפלאות אלה על ידי ויתור על שיווק או דחייתן כהוצאה לא הכרחית?

אני רואה זאת כך: יש מספר אסטרטגיות שיווק אונליין שאתם צריכים והסטארטאפ שלכם לא יוכל להתפתח בלעדיהן

 

קריטריונים ל"צריכים"

למה אני מתכוון כשאני אומר "צריכים"? אחרי הכל, האם שיווק הוא לא אופציונלי? האם לא ניתן לבנות עסק גם ללא נוכחות אונליין? טכנית כן, אבל אתם תפספסו פוטנציאל עצום אם תעשו זאת.

כל האסטרטגיות שאני מציג כ"הכרחיות" כוללות את המאפיינים הבאים:

- ציפייה. אנשים מצפים מכם לדברים מסוימים ואם לא יהיו לכם אותם, ייתכן ופחות יעריכו את החברה שלכם. 

- נגישות. אף אחת מהאסטרטגיות האלה לא מסובכת או קשה במיוחד. ייתכן ויהיה עליכם ללמוד קצת, אבל ברמה מסוימת, אלו הן אסטרטגית נגישות.

- בר-השגה. אתם לא תצטרכו להוציא הרבה כסף על אסטרטגיות אלה, ולכן קל לעשות בהן שימוש גם בסטארטאפים עם תקציב קטן.

- בעל ערך. אסטרטגיות אלה מציעות החזרים פוטנציאליים גבוהים, ולכן העלות עבורכם, אם תזניחו אותן, יכולה להיות משמעותית.

- רגישות לזמן. ככל שתשקיעו יותר זמן באסטרטגית אלה כך הן יהפכו לעוצמתיות יותר. ככל שתקדימו להיות מעורבים כך ההחזר יכול להיות גדול יותר.

 

השילוב של פקטורים אלה הוא שהופך את העבודה שלכם בתחומים אלה להכרחית. אלו הן האסטרטגיות שאני חושב שהן "הכרחיות":

 

 

1. מיתוג אישי

עסקים מצליחים יכולים לייצר המון מומנטום בעזרת היזמים המצליחים שמובילים אותם. מתגו את עצמכם לפני שאתם ממתגים את החברה שלכם ובכך תקבלו את ההזדמנות למנף דימוי אישי אמין יותר כדי לקדם את המותג שלכם.

זה יעניק יותר עוצמה לפגישות ולנטוורקינג עם אחרים, יותר יותר שיתופי פעולה ופנים לארגון חסר פנים. וניתן לעשות זאת בחינם, מפרספקטיבה פיננסית, למרות שיהיה עליכם להשקיע זמן מה בכך. 

 

 

2. שיווק תוכן

שיווק תוכן יכול להתקיים בצורות שונות והדבר תלוי באופן בו אתם בונים את האסטרטגיה שלכם. השיווק יכול להשיג מספר מטרות שונות. לדוגמא, אתם יכולים להשתמש ב-white papers, ebooks ותוכן אחר כדי לגרום להורדות, רישומים והמרות, או שאתם יכולים להשתמש בבלוג כדי לגרום ליותר תנועה פנימה לאתר שלכם.

אתם אפילו יכולים להשתמש בתוכן כסוג של עזרה ופתרון בעיות, או שילוב של אפליקציות אלה. שיווק תוכן הוא מאוד ורסטילי ושימושי, ואם הוא בעל ערך, הלקוחות שלכם יצפו מכם לכך.

 

 

3. אופטימיזציה של מנועי חיפוש - SEO

SEO הוא התהליך שבו אתם הופכים את האתר שלכם לוויזואלי יותר במנועי חיפוש, וכך אתם מקבלים יותר תנועה מאנשים המחפשים אחר המוצרים או השירותים שיש לכם להציע. הרבה מדירוג החיפוש האורגני שלכם מגיע מהמבנה הטכני של האתר שלכם ואסטרטגיית התפתחות התוכן המתמשך שלכם. 

לכן, SEO הוא לא השקעה נוספת אם אתם מייצרים תוכן חדש באופן רגיל - ובהחלט שווה את ההשקעה הנוספת ולו בשל כך שזה מבטיח שהאתר שלכם מאונדקס כמו שצריך.

 

 

4. מיטוב ההמרה

מרבית מאסטרטגיות אלה, מטרתן לגרום ליותר אנשים להגיע לאתר שלכם. אבל מה אנשים אלה יעשו ברגע שהם שם? מיטוב המרה מסייע להבטיח שתקבלו יותר ערך מכל מבקר ומבקר באתר על ידי מיקסום דירוג ההמרה שלכם.

לפעמים, זה אומר לכלול יותר הזדמנויות המרה, ולעתים אחרות, משמעות הדבר שיפור אלה הקיימים.

 

 

5. שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית הוא לא סכמה של "כך תתעשרו מהר" שייתכן והבטיחו לכם, אבל יש פוטנציאל משמעותי בבנייה וטיפוח של קהל מדיה חברתית. שוב, תוכן משחק פה תפקיד חשוב וככל הנראה זהו הפקטור שגורם לקהל להיכנס מלכתחילה. כאן אתם עומדים להרוויח ויזואליות מותג גדולה עוד יותר, מוניטין גדול עוד יותר והרבה יותר תנועה פנימה עם הלינקים המאוגדים שלכם.

 

 

6. שיווק אימייל

לשיווק אימייל יש פוטנציאל מדהים עבור ROI כי הוא כמעט ולא עולה דבר לביצוע. התחילו לאסוף מנויים מקהל הלקוחות הקיים שלכם, מעוקבים במדיה חברתית ומהזדמנויות חדשות אחרות. משם, אפילו ניוזלטר פשוט יכול לעודד תנועה משמעותית לאתר שלכם, לכונן יותר התעסקות עם המותג שלכם ולשמור על המותג שלכם בראש סדר העדיפויות של הלקוחות שלכם. 

 

כפי שאולי שמתם לב מתיאורים אלה, יש עוד יתרון אחד משמעותי לכל אחת מהאסטרטגיות: הן כולן עובדות יחדיו. בעוד שניתן לחתור אחר כל אחת באופן אינדיבידואלי, כל אחת מתחברת ומזינה את האחרות במובן מסוים. אם תחתרו להשיג את כולן, ותשלימו את המאמצים שלכם בסביבות השונות, אתם תראו החזר פוטנציאלי גבוה עוד יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.