14 אוקטובר 2016 | ג'ון ראמפטון
8 דרכים בהן האגו הרג את העסק שלי

לפני שנים היה לי סטארטאפ מצליח אותו מכרתי עבור כסף רב. חשבתי שמאחר ועשיתי זאת אני יכול לעשות הכל. הנחתי לאגו שלי לנהל את חיי. התחלתי מיזם חדשה והתנהגתי כאילו אני כל יכול ושום דבר לא עומד בפני. זה הרס את העסק. זו לא הייתה החברה, המוצר, או האנשים שעמדו מאחורי העסק... אלא זה היה 100% אני שהרגתי את העסק. כתוצאה מכך, איבדתי כמעט הכל.

לפני שנים היה לי סטארטאפ מצליח אותו מכרתי עבור כסף רב. חשבתי שמאחר ועשיתי זאת אני יכול לעשות הכל. הנחתי לאגו שלי לנהל את חיי. התחלתי מיזם חדשה והתנהגתי כאילו אני כל יכול ושום דבר לא עומד בפני. זה הרס את העסק. זו לא הייתה החברה, המוצר, או האנשים שעמדו מאחורי העסק... אלא זה היה 100% אני שהרגתי את העסק. כתוצאה מכך, איבדתי כמעט הכל.

אגו בריא הוא דבר נהדר. זה האגו שלכם שיכול לתת לכם כבוד עצמי ואת הביטחון העצמי לקחת סיכונים שצריך לקחת בתחילה. אולם, כאשר אתם לא שולטים בכך, האגו שלכם יכול לצאת משליטה ולמעשה להיות הרסני עבורכם, כפי שקרה אצלי.

הנה 8 דרכים בהן האגו שלי הרס את העסק שלי:

 

 

1. האגו שלי לא זיהה עד כמה אני צריך ללמוד

כאשר התחלתי את הבלוג שלי, כתבתי שלושה פוסטים ביום במשך כמעט שנה מבלי להרוויח אגורה לפני שביקשתי עזרה. חצי שנה לאחר מכן הרווחתי יותר ממה עשיתי בעבודה במשרה מלאה.

מנהיגים רבים חושבים שיש להם את כל התשובות, להודות בכך שעליהם להשתפר על ידי למידת משהו חדש זה למעשה להודות בחולשה. זהו האגו שלהם שמשקר להם כי זה לא נכון. להודות בכך שעליך ללמוד משהו חדש אינו מעיד על חולשה.  

אל תפחדו שישפטו אתכם לרעה אם אתם שואלים שאלות ומקבלים הזדמנויות ללמוד מאחרים. שאלו עובדים וחברים מהם הרעיונות שלהם עבור משהו שאתם עובדים עליו. זה שומר על הראש שלכם במשחק ומזכיר לאגו לכם שאתם עדיין צריכים ורוצים עזרה. למידה על ידי שאילת שאלות מסייעת לאגו שלכם להישאר במקום.

 

 

2. האגו גרם לי להתעלם מהזדמנויות

הייתם חושבים שהאגו שלכם יגרום לכם לדחוף את עצמכם להיות "הטובים ביותר" בעסק שלכם. אבל אגו הוא שבע רצון ומתנגד לשינויים. האגו שלי אמר לי "אתה כל כך מדהים, אתה כבר חשבת על כל דבר ועשית כל מה שצריך לעשות, נקודה". בשל כך האגו שלי מנע ממני לתפוס הזדמנויות חדשניות ובעלות יתרונות שהיו יכולות לסייע לעסק שלי להתקדם ולהצליח.

קחו את Gary Vaynerchuk לדוגמא. אם הוא לא היה מאמץ את הפלטפורמות של מדיה חברתית בשלב מוקדם מאוד, כמו podcast Wine Library TV ב-2006 וטוויטר ב-2007, VaynerMedia שלו לא היה האימפריה שהיא היום. כאשר יש הזדמנות, אל תהססו לקפוץ פנימה ולהיות חלוצים. 

 

 

3. הערכתי יתר על המידה את היכולות שלי

כאשר התחלתי את חברת התשלומים שלי לפני כשנה חשבתי שאני חכם מספיק כדי להבין מה צריך כדי שזה יעבוד. חה! החיים צחקו עלי. בעוד שבעלי עסק כמוני מצופים לחבוש מספר כובעים, אל תחשבו שאתם צריכים לחבוש כל כובע.

תראו, ביטחון עצמי זה חשוב אבל ככל שהעסק שלכם צומח, עליכם להכניס יותר אנשים שטובים ומוכשרים יותר ממכם במה שהם עושים. אל תתנו לאגו שלכם לומר לכם שאתם מובילים בכל דבר בעסק שלכם. אני לא פחדתי לתקוף את הספרים וללמוד ניהול חשבונות בסיסי אבל למדתי בדרך הקשה שאני לא מכיר כל נושא הקשור בניכוי מס, קוד ורגולציה הקשורים לעסק הקטן שלי. בסופו של דבר שחררתי את האגו שלי והעסקתי מישהו שבאמת מבין בהנהלת חשבונות וראיית חשבון. התברר לי שהייתי זקוק למספר אנשים כאלו.

אתם לא יכולים לעשות הכל, ולכן שחררו את זה. למדו מספיק כדי להתחיל ואז היו צנועים מספיק כדי לדעת מתי עליכם לשכור את שירותיו של מומחה.

 

 

4. micromanaged

ממש נאבקתי בכך במהלך השנים. אני מרגיש שיש לי שליטה על הכל וזה מוביל אותי לנהל את כל האספקטים של העסק שלי. מן הסתם אתם לא רוצים שיהיה אכפת לכם מכל הפרטים הקטנים ביותר שקשורים לעסק שלכם. הנה העניין. אתם והצוות שלכם לא מושלמים. יהיו זמנים בהם הציפיות לא יתממשו. וזה צריך להיות בסדר גמור. אבל, במקום להיות ביקורתיים ולהסתכל על הצוות שלכם בשבע עיניים כל הזמן, אתם יוצרים תרבות בה הצוות שלכם מאמין שאתם לא בוטחים בהם. יתר על כן, science מצא שזה פוגע בביצועי העובדים.

במלים אחרות, מיקרו-ניהול לא עובד. תנו לעובדים שלכם קצת מרחב ואת החופש להצליח בזכות עצמם.

 

 

5. האגו שלי לא נתן לי לבקש עזרה

קראנו כבר את כל הסיפורים על יזמים מצליחים. נושא אחד שלא דובר בו הרבה הוא הסיוע שיזמים אלה מקבלים לאורך הדרך. לג'ובס היה את ווזניאק. לגייטס היה את אלן. פיל, המנטור המיליארדר שלי הראה לי את מה שהאגו לא נתן לי לראות, שללא אנשים אלה חברות כמו אפל ומיקרוסופט לא היו צומחות לענקיות שהן כיום. 

פיל אמר לי, שלמרות כל הכסף שלו, עדיין יש לו מנטורים. חשבתי שזה מוזר שלגבר בן 76 שכבר יצא לפנסיה, ועוד אחד האנשים העשירים ביותר כיום, יש מנטור. הוא אמר לי שבזכות המנטור שלו הוא לומד מהחוויה של אנשים אחרים.

"יש דברים שאתה לעולם לא תבין אם לא תחווה אותם בעצמך" הוא אמר "מעולם לא הייתי ללא מנטור. הם האנשים שמסייעים לי לקבל ביטחון מההחלטות שלי".

בין אם מדובר בשותף, חיפוש אחר מנטור או מאמן, ביצוע סקרים לצוות שלכם, אל תתנו לאגו שלכם למנוע מכם לחפש עזרה כאשר אתם זקוקים לה. 

 

 

6. כל החלטה סבבה סביבי

העובדה שהצבע המועדף עליך הוא אדום זה לא אומר שזה הצבע הטוב ביותר עבור הלוגו שלך (אולי עבור קירות המשרד). יתכן והצבע לא מתאים לקול של המותג שלכם. יתכן ואדום הוא חזק מדי עבור חברת ניהול חשבונות. אבל מאחר וזה העסק שלכם והצבע המועדף עליכם, אתם לא תשנו את החלטתכם. לא מדובר באמת על הצבע - אלא על כך שקיבלתם החלטה ואתם לא מוכנים לשקול הצעות אחרות. בעיית האגו שאנו מדברים עליה כאן היא חוסר גמישות.

העסק שלי הוא לא סביבי. הוא על הלקוחות שלי ועל האופן שבו אני יכול להעצים את חייהם. אם אני לא מקשיב למה שהם רוצים וצריכים, הם לא ימשיכו לתמוך בי ובעסק שלי. התמקדו בלקוחות שלכם.

 

 

7. לא יכולתי לוותר, הייתי חייב "לנצח"

האגו שלכם רוצה להיות צודק תמיד. זה אומר שכאשר אתם נכנסים לדיון או ויכוח על הדרכים בהן אתם יכולים לגרום לעסק שלכם לצמוח, אתם לא תוותרו עד שתשיגו את הדרך שלכם. במקום להסתכל על דרכים לגרום לעסק שלכם להיות חזק יותר, אתם נלחמים על משהו שלא יגרום לכם להצלחה.

החבר שלי Zac Johnson תמיד אומר "אתם רק נלחמים בשביל המלחמה ומאחר ואתם לא יכולים לסבול לטעות. מנהיגים אמתיים יודעים מתי המלחמה נגמרה". זה נכון עבור רוב האנשים ועבור עצמי!

 

 

8. הצבתי מטרות בלתי אפשריות

לבסוף, הודות לאגו שלי, הצבתי מטרות בלתי אפשרויות. כתוצאה מכך כעסתי על עצמי כאשר לא הצלחתי להגיע למטרות אלה.

הייתי שם 1,000 פעמים. כיוונתי את השעון המעורר שלי ל-5:30 בבוקר עשרות פעמים כדי ללכת לחדר הכושר. זה לא הולך לקרות ואני רק הורס לעצמי בכך שאני מציב לעצמי מטרה בלתי אפשרית. בדיוק כמו בעולם העסקי. אני לא אציב מטרה להגיע למיליון דולר החזר בחודש הראשון של העסקים שלי כי זה לא אפשרי.

כבעל עסק חשוב מאוד שתציבו מטרות שהן ישימות וריאליות. הציבו מטרות שאתם יכולים להגיע אליהן בשלב אחד בכל פעם. כאשר הראש שלכם מעורפל בשל מטרות וציפיות בלתי אפשריות הבעיות יתעוררו ואתם תצליחו להשיג עוד פחות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.