4 ספטמבר 2016 | ג'ון ראמפטון
10 דרכים לשפר את הסיכויים להפוך לסניפט בגוגל

גוגל, בניסיון לספק תשובות מהירות ומדויקות לשאלות, הגביר את השימוש שלו בסניפט - קטעים מומלצים (Featured Snippets) במהלך השנים האחרונות. פוסט זה יראה לכם כיצד להיטיב את התוכן שלכם כדי להגביר את הסיכויים להיות מדורגים כסניפט

גוגל, בניסיון לספק תשובות מהירות ומדויקות לשאלות, הגביר את השימוש שלו בסניפט - קטעים מומלצים (Featured Snippetsבמהלך השנים האחרונות. למעשה, לפי מחקר שנעשה על ידי Stone Temple Consulting, כמות התשובות העשירות בSERPs כמעט והכפילה עצמה במהלך השנה האחרונה.

חלק מהמשווקים לא התלהבו מאוד מכיוון זה. הם תוהים מדוע עליהם להיטיב את התוכן שלהם עבור סניפט, מאחר וזה אומר שמשתמשים יקבלו את המידע שהם צריכים מבלי להיכנס כלל לאתר

מה שהם לא מבינים זה שאם התוכן שלכם מוצג כסניפט, אין משמעות הדבר פחות תנועה. למעשה, מחקר מעיד כי ההיפך הוא הנכון. מידע שמוצג כסניפט למעשה מגביר את התנועה לאתר שלכם (ראו כיצד אתר אחד חווה קפיצה מטורפת של 516% בתנועה אחרי שהוצג כסניפט). 

בהינתן היתרונות הפוטנציאליים, פוסט זה יראה לכם כיצד להיטיב את התוכן שלכם כדי להגביר את הסיכויים להיות מדורגים כסניפט:

 

 

1. זהו שאלה נפוצה בנישה או בתחום שלכם

הצעד הראשון שלכם הוא להבין אילו שאלות צריכות להיות המטרה שלכם. אתם יכולים להשתמש בכל אסטרטגיה שיש לכם כדי למצוא רעיונות לתוכן, ההבדל היחיד הוא שאתם מחפשים אחר השאלות באופן ספציפי.

שאלות אלה יכולות להיות פשוטות או מורכבות ככל שתרצו. זכרו שהתמקדות על שאלות פשוטות במיוחד (לדוגמא: "בן כמה דונלד טראמפ?") ככל הנראה לא תעניק לכם המון תנועה לאתר שלכם. הסיבה לכך? למשתמשים שכבר קיבלו את התשובה הישירה והפשוטה לשאלה שלהם אין סיבה להיכנס לאתר ולחפש אחר מידע נוסף.

 

 

2. שאלו את השאלה הזאת באופן מפורש בתוכן שלכם

במונחים של SEO התרחקנו ממערכת יחסים ישירה בין מילות מפתח ולבין דירוגים. עבור מטרות SEO כלליות, אני כמעט ואף פעם לא מתמקד במילות מפתח ספציפיות אלא בוחר להתמקד יותר בנושאים ותמות.  

אולם, לשלב את השאלה הנבחרת בתוכן שלכם באופן מפורש, זה חשוב עבור סניפט. הקפידו לעשות שימוש בפורמט של שאלה אם זה אפשרי (לדוגמא: "כמה גבוה לברון גיימס?" ולא וריאציות שונות כמו "הגובה של לברון גיימס").

 

 

3. השתמשו בשאלה שלכם בכותרת אחת לפחות

שימוש במילות המפתח שלכם בתגיות הכותרת הוא הנוהג הטוב ביותר עבור SEO. אולם, זה חשוב גם עבור מיטוב קטעים נבחרים.

באנליזה שלהם של מעל מיליון כתובות URL בדירוג CTR גבוה, Get Stat מצאו כי URLs של סניפט כוללים שאלה מותאמת באופן מדויק בתגית, ב-21.2% יותר מאשר תוצאות רגילות.

אני ממליץ להשתמש בשאלה המלאה (בפורמט של שאלה) בתגיות H1 וה-H2 שלכם. זהו נוהג חשוב כדי להשיג סניפט, וגם כדי להציג לקוראים שלכם במהירות על מה העמוד שלכם מדבר. 

 

 

4. ספקו תשובה ברורה ומתומצת לשאלה שלכם

תוכן מקוצר מדורג לרוב עבור סניפט. זה אומר שאתם לא בהכרח צריכים לספק מידע מעמיק כדי להיות מדורגים. למעשה, מחקר מציע שתוכן של קטע נבחר מכיל רק 2.2% יותר מילים מתוכן רגיל.

באופן כללי, לספק תשובה ישירה וברורה לשאלה זה לא מספיק. ענו על השאלה בישירות תחת כותרת השאלה והקפידו שזה לא יהיה יותר מ-2-3 משפטים.

זכרו, אורכו של הקטע הנבחר הממוצע הוא רק 54-58 מילים (כפי שמוצג ב-SERPs). אם התשובה שלכם ארוכה משמעותית מכך, קטע גדול של התוכן שלכם לא יוצג בסניפט.

 

 

5. ספקו מידע מעמיק יותר לאחר תשובה ישירה

אתם ככל הנראה תרצו להבטיח שהעמוד שלכם מיטבי עבור סניפט ("מיקום אפס" - "position zero") כמו גם עבור מיקום דירוגים אחרים.

לכן, בעוד וייתכן שתצטרכו רק תוכן קצר כדי להיות מדורגים בסניפט, אתם תצטרכו תוכן ארוך ומורכב יותר כדי להיות מדורגים במיקומים 1,2,3 וכדומה.

אחרי שעניתם על השאלה באופן ישיר, המשיכו לספק מידע מעמיק יותר. עשו שימוש במונחים רלוונטיים וניתנים להוכחה ומצאו תשובות קשורות שאתם יכולים לענות עליהן באמצעות שימוש במאפיין Autocomplete ו-Searches Related to של גוגל.

עמודים רבים של סניפט שאני ראיתי למעשה כללו מגוון רחב יותר של מידע מעבר לשאלה הראשית... לכן אל תפחדו להוסיף תוכן שיכול לתרום ולהעשיר את השאלה העיקרית שלכם.

 

 

6. השתמשו ברשימות היכן שרלוונטי

שימוש ברשימות מסודרות ולא מסודרות בתוך תוכן הפך להיות הנורמה כעת. ידוע כי רשימות מסייעות לקוראים לסרוק תוכן במהירות גדולה יותר ולפיכך מספקות חווית משתמש טובה יותר. 

אולם, מחקר מצא גם שסביר להניח כי תוכן שמשתמשים קיטלגו כרשימות יעלה בסניפט. לפי מחקר של Get Stat, יש דירוג גבוה יותר ב- 41.6% של רשימות ב URLs של סניפט מאשר על URLs רגילים.

כמובן, אתם יכולים להשתמש גם ברשימות לא מסודרות (בולטים). בעוד המחקר לא מצא הבדלים בין שימוש ברשימות לא מאורגנות בגוגל רגיל לעומת תוכן של סניפט, ההתרחשות הייתה גבוהה בשתי הקטגוריות: התרחשות של 90% בסניפט וכמעט 89% עבור תוצאות רגילות. 

 

 

7. מטבו מחדש עמודים שכבר מדורגים גבוה

אתם לא צריכים להחזיק את המיקום הראשון ב-SERP כדי להיות מדורגים בסניפט. למעשה, Hubspot מצא שמילות מפתח המדורגות במקום הראשון, הופיעו בסניפט רק 18% מהפעמים. בניגוד לכך, במילות מפתח שדורגו במקום ה-5, הופיעו 28% מהפעמים.

עם זאת, לא סביר שתופיעו בסניפט אם העמוד שלכם מדורג נמוך ממקום 5. ובמיוחד אם אתם לא נמצאים בעמוד הראשון בכלל. 

הסתכלו באנליזות שלכם כדי למצוא עמודים שאתם יכולים להטיב מחדש עבור סניפט. התמקדו בעמודים שכבר מדורגים במקום 5 ומעלה עבור שאלות או מילות מפתח, והשתמשו באסטרטגיות מיטוב שמצוינות בפוסט זה.

אני באופן אישי הצלחתי לעשות זאת עם עמוד ה-invoicing באתר החברה שלי. בהתחלה, הוספתי יותר תוכן לעמוד. שנית, בניתי כמה לינקים פנימיים בעמודים מדורגים גבוה יותר. שלישית, השתמשתי בעמוד זה כדי לסייע לעמודים אחרים. זה העלה תנועה לעמוד בכ-300%. בנוסף, זה סייע לתנועה האורגנית שלנו לקפוץ בכ-60 אנשים ביום. ייתכן וזה לא הרבה אבל קהלים אלה שכרגע מגיעים לעמודים עושים זאת בשל השינויים הקטנים שעשיתי.

 

 

8. צרו תוכן סביב העלויות של המוצרים או השירותים שלכם

שימוש במילת מפתח הקשורות בעלות יעניק תוצאות בסניפט יותר מחצי מהזמן. בין אם יש לכם עסק המבוסס על שירות או מוצר, או שאתם פשוט מפרסמי תוכן, יצירת תוכן סביב עלויות של מוצרים או שירותים מסוימים ככל הנראה יעלה לכם את הסניפט.

 

 

9. שימו לכם כמטרה להיות ברמת קריאה של כיתה ח'

כדי לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר, חשוב להתאים את רמת הקריאה של התוכן שלכם לזה של הקהל שלכם. אולם, עבור מיטוב הקטע הנבחר, שימו לכם למטרה להיות מעט מתחת לממוצע.

סניפט נוטים להיות העתק פשוט יותר מזה של URL's רגילים. אנחנו לא בטוחים בדיוק מדוע זה כך, אבל הם ממליצים להשתמש ברמת קריאה של כיתה ח'. עשו שימוש בכלי כמו Readability Score כדי להבין את המורכבות ורמת הקריאה של התוכן שלכם. ב- content marketing guide שלי אני ממליץ לשמור על כל הבלוגים שלכם ברמת קריאה של כיתה ח'. זה הופך את זה לקריא יותר עבור הקוראים שלכם.

 

 

10. צרו עמודי Q&A

בעוד שהרבה URLs של סניפט מכילים שאלה אחת ותשובה אחת, אני רואה באופן קבוע URLs שלמעשה עונים על כמה שאלות שקשורות זו לזו.

לדוגמא, URL של סניפט עבור השאלה "מהו הכוכב הקר ביותר"? מכיל את התשובות לשאלה זו ולשאלה "מהו הכוכב החם ביותר? (מעניין שהעמוד מציג רק את הסניפט עבור השאלה הראשונה).

באופן כללי, קל יותר למטב עמוד עבור שאלה אחת. אולם, עבור נושאים פשוטים ייתכן ועדיף לענות על מספר שאלות באותו עמוד. זה יגרום לכם להיות מדורגים מעבר לסניפט בלבד, שכן אתם מסוגלים לספק את האינפורמציה בצורה מעמיקה ורחבה יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.