21 אוגוסט 2018 | ג'ון ראמפטון
כיצד העתיד של חיפוש בנייד יתפתח השנה ובשנים הבאות

שימוש בניידים הוא גבוה במיוחד ולא מראה סימנים להיחלשות. מנבאים שעד 2020 יהיו שווה ערך של 1.5 מכשירים ניידים עבור כל אדם בעולם. אין זה מפתיע אם כן שטרנד זה נקרא "מהפכת הניידים". (mobile revolution) אבל מהי המשמעות של זה עבור חיפושים? כיצד SEO בנייד - כולל חיפוש מילת מפתח, יצירת תוכן וטארגטינג של המכשירים - יושפעו? פוסט זה יבחן טרנדים עכשוויים בחיפוש בנייד וכיצד ניתן להיות המובילים בתחום.

שימוש בניידים הוא גבוה במיוחד ולא מראה סימנים להיחלשות. מנבאים שעד 2020 יהיו אחד וחצי מכשירים ניידים עבור כל אדם בעולם.

אין זה מפתיע אם כן שטרנד זה נקרא "מהפכת הניידים". (mobile revolution)

אבל מהי המשמעות של זה עבור חיפושים? כיצד SEO  בנייד - כולל חיפוש מילת מפתח, יצירת תוכן וטארגטינג של המכשירים - יושפעו? פוסט זה יבחן טרנדים עכשוויים בחיפוש בנייד וכיצד ניתן להיות המובילים בתחום.

 

 

"Mobile first" - המעבר לעיצוב רספונסיבי.

זהו ביטוי פופולרי בימים אלה, אבל מהי המשמעות האמתית?

לפני מספר שנים, נעשה שימוש בביטוי זה כדי לתאר את הצורך להתאים שימוש מוגבל בנייד באמצעות אפליקציה, או עיצוב אתר רספונסיבי. באופן בסיסי, המושג אמר לנו להכין את האפליקציות והאתרים שלנו "עכשיו".

כיום, על פי ההגדרות, הביטוי Mobile first הפך להיות קריאה ברורה שעלינו להתייחס אליה כמשווקים. מרבית בעלי העסקים והמשווקים מבינים שיש צורך באתר ידידותי לניידים. העדכון של Mobilegeddon בשנת 2015 הניע בעלי אתרים רבים לפעולה. ומה לגבי אותם אנשים שהיו יחסית איטיים בתפיסה שלהם לגבי גודלה של תופעה זו? אלה שלא השתכנעו בפעם הראשונה? הם הבינו במהרה שעליהם להתאים עצמם למצב הקיים, בעיקר לאור העובדה שגוגל הגבירה את השימוש בסמן הדירוג מסוג ידידותי-לנייד.

Mobile first הוא הרבה יותר גדול מאשר עיצוב אתר ידידותי לנייד. הוא כולל חווית משתמש, חיפוש מילות מפתח ויצירת תוכן.

אולי החשוב מכל, Mobile first הוא מסמל את הדרך שבה אנחנו צריכים להסתכל על כוונת המשתמש ולשאול "כיצד הלקוחות משתמשים במכשירים שונים כדי להשיג את האינפורמציה שהם צריכים?". הרבה מהטרנדים שיפורטו להלן נוגעים בשאלה זו.

 

 

אפליקציות עקפו את הדפדפנים של הניידים

לפי Flurry Mobile 90% מזמן השימוש בניידים מוקדש לאפליקציות. 10% הנותרים מוקדשים לדפדפנים. האפילקיציות הפופולריות ביותר נותרו פייסבוק (19% מהזמן), אפליקציות מבוססות בידור (17%) ואפליקציות של משחקים (15%). 

כמובן שיש לטרנד זה השלכות עבור משווקים שמושקעים באתרי ניידים (בניגוד לאפליקציות). Simon Khalaf, יו"ר ונשיא Flurry, מתאר את הבעיה היטב: "באופן היסטורי, תעשיית הניידים הסתמכה כמעט בכללותה על חיפוש עבור המשתמש ורכישת טראפיק, בניית צוותים שלמים סביב SEO  ו- SEM באתר שולחן העבודה. אבל מנועי חיפוש נגישים בעיקר מדפדפן. אם משתמשי נייד לא משתמשים בדפדפנים, תעשיית הניידים צריכה לחפש אחר גישות חדשות למציאת תוכן ורכישת טראפיק".

 

 

רגעי מיקרו מחליפים חיפוש עומק

משתמשים בניידים עושים חיפוש כדי לקבל תשובות מידיות לשאלות שלהם. בעוד שמשתמשי שולחן העבודה (ולעתים קרובות הטאבלט) עוסקים לרוב בחיפושים ארוכים ועמוקים יותר, משתמשי טלפון חכם מצפים לתשובות או מידע קטנים ומידיים. משתמשים עלולים לחוות מאות "רגעי מיקרו" אלה בכל יום. לפי גוגל, חיפושים אלה מתחלקים לארבע קטגוריות:

1. אני רוצה לדעת: לדוגמא "מה הגיל של ברק אובמה?"

2. אני רוצה לעשות: לדוגמא "כיצד להוריד אנגרי בירס"

3. אני רוצה ללכת: לדוגמא, "כיצד אני מגיע לבנק הלאומי הראשון?"

4. אני רוצה לקנות: לדוגמא "קניית מצעים אונליין"

רגעים אלה מייצגים הזדמנויות חשובות עבור משווקים. מיטוב חיפושים "ברגע" מאפשר למשווקים להתעסק עם הצרכנים בזמן אמת, ללכוד את תשומת לבם במהלך כל חלקי היום שלהם.

 

 

חיפושי שפה מורכבים הם אפשריים

גוגל הצליחה לתרגם חיפושי שפה באופן טבעי במשך תקופה ארוכה. מאז הצגת גרף הידע ב-2012 גוגל הצליחה לטפל בהכל החל מחיפוש מילה אחת (לדוגמא "קליפורניה") ועד לחיפושים ארוכים ואינטואיטיביים יותר (לדוגמא "מהי הבירה של קליפורניה?"). לאחרונה גוגל עלתה שלב והכריזה על יכולת משופרת להתמודד עם חיפושי שפה טבעית מורכבים. משמעות הדבר היא שמשתמשים יכולים לשאול שאלות מסובכות יותר ולהתבסס על גוגל שיפרשו את המשמעות מאחורי החיפוש שלהם באופן מדויק. הדוגמאות שגוגל נותן כוללות:

- שאלות מבוססות זמן: "מה הייתה אוכלוסיית סינגפור בשנת 1965?"

- שאלות העושות שימוש בסופרלטיבים: "מיהם שחקני Mavericks הגבוהים ביותר?"

- שאלות משולבות מורכבות: "מהם הסרטים שעשה חמיו של סת' גייבל?"

ברור כי החיפוש כיום בנייד מתוחכם הרבה יותר ממה שהיה לפני כמה שנים. זהו יתרון עבור משתמשים ומשווקים כאחד, כאשר הם מחפשים אחר המידע הרלוונטי ביותר האפשרי ומספקים אותו.

 

 

חיפוש בנייד = חיפוש מקומי

לפי גוגל, 1/3 מכל החיפושים בניידים הם כעת מקומיים. זה אומר שמשתמשי ניידים יבצעו יותר חיפושים מקומיים מסוג "אני רוצה ללכת", "אני רוצה לקנות" (כשלשניהם יש נטייה להכיל תוכן שיווקי גבוה יותר) ולפיכך מהווים הזדמנות עבור משווקים. עסקים המנסים להיות מדורגים גבוה בחיפוש מקומי צריכים לעשות שימוש באותן אסטרטגיות מיצוב שהיו משתמשים בהן עבור אתר לא מקומי. אולם, יש לצרף גם אסטרטגיות ספציפיות למיקום: 

- להיות רשום בספריות/מדריכים מקומיים

- להרוויח review signals (מספר ביקורות, מגוון ביקורות וכדומה)

- לשמור על NAP  עקביים בכל האתרים ורשימות (שם, כתובת, טלפון)

- שימוש במילות מפתח ספציפיות למיקום (כולל מילות מפתח היפר-לוקאליות כמו שם רחוב או שכונה)

- לינקים המפנים פנימה מפרסומים ובלוגים מקומיים

 

 

המסע קורה במספר רב של מכשירים

אנו יודעים שבכל הנוגע לחיפוש, הנייד עקף את שולחן העבודה. אולם, משתמשים אינם זונחים את שולחנות העבודה שלהם - ממש לא. מחקר מראה באופן עקבי שאנו משתמשים במקביל במספר מכשירים כדי לבצע מטלות אונליין. לדוגמא, ייתכן ונתחיל לחקור מוצר מסוים במכשיר הנייד שלנו אבל אז נשלים את הרכישה עצמה משולחן העבודה. גוגל מתייחס לזה כ- multi-screening. לפי המחקר של פייסבוק, מסע הלקוח יכול להיות מורכב עוד יותר: "המסע לרכישה הוא לא ליניארי. בעולם כיום של מולטי-מכשירים, אנשים מגלים במכשיר אחד, מבצעים מחקר במכשיר אחר ומבצעים המרה במכשיר שלישי. תוסיפו עוד פעילות שמתרחשת בתוך החנות וזה הופך למורכב עוד יותר".

המחקר של פייסבוק מצא שהנייד הוא חלק אינטגרלי בתהליך הרכישה, גם אם הוא לא החלק היחיד. לדוגמא, כמעט חצי (45%) מכל מסעות הקניות הכילו לפחות פעולה אחת בנייד. משווקים עדיין צריכים למצוא דרכים להיות עקביים בכל מקטע מהדרך, ולכוון את המשתמשים בצורה חלקה לאורך תהליך הרכישה... בלי תלות במכשיר בו נעשה שימוש.

 

 

החיפוש בטאבלטים וטלפונים חכמים הוא שונה

כאשר אנו מדברים על ניידים אנו לרוב מתייחסים הן לנייד והן לטאבלט. אולם, השימוש של כל מוצר יכול להיות שונה מאוד, אם זה במונחים של שימוש וגם במונחים של כוונת חיפוש. הנה מה שאנו יודעים על ההבדלים בין הטאבלטים לטלפונים החכמים בשנה 2016:

1. יותר סביר שמשתמשי טלפונים חכמים יבצעו רכישה מאשר משתמשי טאבלט. רק לפני מספר שנים ההיפך היה הנכון. השנה, 20% מכל הזמנות אונליין ייעשו מטלפונים חכמים, בהשוואה לרק 9% מהטאבלטים.

2. כמעט יותר מחצי מהחיפושים כעת מתבצעים בניידים בהשוואה לטאבלטים: 80% ממשתמשי האינטרנט מבצעים חיפוש באמצעות הנייד שלהם בהשוואה לרק 47% על הטאבלטים.

3. בעוד שניתן להשתמש בניידים בכל מקום, סביר שהשימוש בטאבלטים ייעשה מהבית או מהעבודה. משתמשי טלפון חכם לרוב יותר מכווני פעולה: סביר להניח כי הם ירצו לבצע חיפושי "אני רוצה ללכת", "אני רוצה לקנות". לעומת זאת, משתמשי טאבלט יעסקו יותר בחיפושים ארוכים ובעלי תוכן עמוק יותר. 

ייתכן ומשווקים צריכים לבחון אסטרטגית שיווק תוכן נפרדת המכוונת כלפי משתמשי טאבלט וניידים ועליהם להיות מודעים להבדלים בשימוש ובכוונה. ייתכן וזהו הזמן לחשוב שיש דרך אחרת לשדרג את המשחק עבור משווקים תותחים שיכולים לחשוב על דרך לקצור את היתרונות של מיקום משתמשי הטאבלט כמטרה.

 

 

חיפוש בניידים משתנה ועל המשווקים לעמוד בקצב. Mobile first הוא כבר לא על אפליקציה או אתר רספונסיבי, אלא על פגישת לקוחות הניידים בכל נקודה במסע שלהם - מהחיפוש הראשוני שלהם בגוגל ועד לרכישה או המרה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.