6 נובמבר 2013 | יובל מעוז
שלושה דברים שלא ידעתם שאפשר לעשות עם טוויטר

באמצעות טוויטר אפשר לגלות מה חושבים הגולשים ואיזה תוכן הם אוהבים. שלושה כלים לניתוח טוויטר

אחרי חודשים של רעש תקשורתי, ושנים של המתנה מצד המשקיעים שבדרך, טוויטר ביצעה הנפקת מניות בוול סטריט. יחסית לרשת חברתית שעוסקת במסרים קצרים, הצליחה החברה לעורר דיונים ארוכים לגבי היכולת שלה להציג מודל עסקי מצליח ולהיות אטרקציה חדשה למשקיעים.

 

אך בעוד שמרבית הדיון על טוויטר מתרכז בשני צדדים – הידוענים ושאר המשתמשים שמצייצים ברשת החברתית, לצד המשקיעים הלהוטים לראות את ביצועי החברה, גם ליזמים יש אפשרות למצוא בטוויטר אפיק שימושי, לא רק מצד הפצת המסרים, אלא גם כדי לחקור מה מעניין את קהלי היעד שלהם. הנה שלושה כלים שנעזרים במידע של טוויטר ומאפשרים לכם לחקור כיצד משתמשים המצייצים ברשת החברתית ומה מעניין אותם.

 

1. Topsy: מנוע החיפוש של טוויטר

 

Topsy היא מנוע חיפוש בתוך כל הציוצים של טוויטר מאז 2006. באמצעות מנוע החיפוש של טופסי אפשר למצוא ציוצים, תמונות, קישורים, סרטוני וידאו שהופיעו בציוצים וגם לזהות אנשים משפיעים בתוך הרשת החברתית.

 

מה אתם יכולים לעשות עם המידע הזה? אפשר לחפש מילות מפתח חשובות, למצוא קישורים שזכו לציוצים חוזרים, לגלות שיחות חשובות, ולראות ולזהות טרנדים - מה חם ברשת החברתית ואולי לנסות "לרכב" על הטרנד.

 

בנוסף, בטופסי ניתן לפלח את התוצאות לפי תקופות ולפי מבחר מצומצם של שפות, ובכך למקד יותר את אפשרויות החיפוש.

 

2. Followerwonk: מה מעניין את המצייצים?

 

בדומה לטופסי, ה-Followerwonk עוזר לכם לנבור לעומק מה מעניין את הגולשים בטוויטר. באמצעות אפשרות Search Twitter bios מאפשרת Followerwonk לבצע חיפוש בתוך ציוצים בטוויטר, ולמקד את החיפושים לפי כמות האנשים שעוקבים אחר המצייצים, להבין את דירוגם מבחינת ההשפעה (Social Authority). בנוסף, אפשר להוסיף את המצייצים ישירות מהממשק של Followerwonk.

 

עבור יזמים מקומיים ניתן לבצע פילוח לפי מדינות, וכך לגלות את תחומי העניין בישראל, בארה"ב, ובמדינות רבות נוספות וכך למפות טרנדים שונים כפי שהגולשים משתפים בטוויטר.

 

בנוסף, מאפשר ה-wonk להשוות נושאים ומילות-מפתח וכך למקד את הפעילות (באמצעות Compare users).

 

3. PeopleBrowsr: לפלח ציוצים לפי קהילות

 

PeopleBrowsr הוא מנוע חיפוש שמציג את הציוצים העדכניים ביותר לפי מילות חיפוש. בנוסף, לכל חיפוש שתבצעו תוכלו לראות את מידת הוויראליות שלו, ולראות עד כמה טרנדי הוא בשנים האחרונות.

 

מנוע החיפוש מאפשר לבצע פילוחים לפי מדינות ויותר מעניין מכך, לפי קהילות כפי שמגדיר אותן האתר. בין הקהילות שאפשר למצוא: כתבים, היי-טק, משפטנים, ספורטאים, וגם אנשי אסטרולוגיה ואוהבי כלבים.

 

 

תגובות

1. שירי | 25 יוני 2014

מאמר מעולה +שאלה

היי יובל,
מאמר מעולה!
האם יש אתר דומה ל-topsy רק עבור פייסבוק?
ז"א, מנוע חיפוש של סטטוסים/פוסטים וכו' לפי מילות מפתח?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.