7 ספטמבר 2016 | בן טופור
5 דברים שאתם צריכים לדעת על משקיעי הקלינטק בסין

במהלך ועידת סין לנושא אקלים שהתקיימה לפני כשנה הודיע ריי-קואון צ'ונג, יועץ ראשי לנושאי שינויי אקלים למזכ"ל האו"ם, שהממשל הסיני החליט להקציב 2.5 טריליון דולרים לפרוייקטים של קלינטק עד שנת 2030. לא מפתיע, אם כן, שבתכנית החומש הסינית החדשה שהתפרסמה בחודש מרץ האחרון, נכתב כי יעד אסטרטגי מרכזי של סין לחמש השנים הקרובות, הוא פיתוח תעשייה ירוקה, כמו גם סביבת מגורים ותרבות אקולוגית.

במהלך ועידת סין לנושא אקלים שהתקיימה לפני כשנה הודיע ריי-קואון צ'ונג, יועץ ראשי לנושאי שינויי אקלים למזכ"ל האו"ם, שהממשל הסיני החליט להקציב 2.5 טריליון דולרים לפרוייקטים של קלינטק עד שנת 2030. לא מפתיע, אם כן, שבתכנית החומש הסינית החדשה שהתפרסמה בחודש מרץ האחרון, נכתב כי יעד אסטרטגי מרכזי של סין לחמש השנים הקרובות, הוא פיתוח תעשייה ירוקה, כמו גם סביבת מגורים ותרבות אקולוגית. כבר בשנת 2015, ההשקעות באנרגיה ירוקה בסין היו פי 2.5 מאשר באיחוד האירופי, ועמדו על יותר מ – 100 מיליארד דולר.

 

 

עבור חברות ישראליות בתחומים כמו אנרגיה מתחדשת, אנרגיה ירוקה, טיהור והתפלת מים, הפחתת זיהומים שונים ואגריטק מדובר בהזדמנות של ממש. ועדיין, הליך גיוסי הון והשקעות בתחומים אלו לא תמיד פשוט, מאחר ומדובר במוצרים הכוללים בדרך כלל חומרה יקרה, ומטבע הדברים, שרשרת הייצור בתחום הקלינטק יקרה (ואיטית) יותר, לעומת תחום התוכנה, שקוסם יותר למשקיעים. גם סוג הלקוחות למוצרים הוא לרוב ממשלתי או ציבורי, לכן תהליך השיווק והמכירה עלול להיות ארוך יותר וכך גם שעורי הצמיחה של החברות.

 

 

אז איך בכל זאת אפשר לממש את ההזדמנויות הרבות לתעשיית הקלינטק הישראלית בסין?

 

הנה 5 דברים שכדאי לדעת על משקיעי הקלינטק בסין:

 

 

1. מחפשים מותגים – הסינים מחפשים חברות רווחיות עם מכירות גלובליות, ובנוסף, חשוב להם שהחברה תהיה ידועה כבעלת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. בראייתם, אחזקה של החברות המובילות בתחומן, תסייע לפיתוח המשק הסיני בתחומי תשתיות המים, חשמל וחקלאות.

 

 

2. נרתעים מחברות צעירות – לסינים אין את החינוך להשקעות הון סיכון כפי שיש באמריקה. הם מעוניינים להשקיע בחברות שהמוצר שלהן כבר פותח ולא טומן בחובו סיכון טכנולוגי, קיבל את כל האישורים הדרושים ועבר שיווק מסחרי. לחברות שכבר מכרו בשוק הסיני יש יתרון משמעותי לעומת חברות שמכרו בשווקי המערב. חברות צעירות שלא עומדות בקריטריונים האלה, ככל הנראה יתקלו בחומה הסינית. 

 

 

3. מעורבות ממשלתית – הקונים או המשקיעים בסין יכולים להיות חברות בבעלות הממשלה הסינית ולא רק תאגידים פרטיים. בניגוד לתעשיית ההון סיכון הסינית, ארגונים ממשלתיים וממשלות מקומיות אינם פועלים כדי להשיא רווחים, אלא כדי לפתח את התעשייה המקומית ולכן הם פתוחים להשקיע בחברות בתעשיות מסורתיות. בנוסף להשקעה ישירה, ארגונים אלו גם יכולים להציע סיוע בהקמת המפעל והטבות רבות נוספות.

 

 

4. לסינים יש אינטרס לקנות – שווי החברות בתחום הקלינטק בסין הוא גבוה במיוחד ויש אומרים שהוא נקבע כמכפיל של הכנסות החברה ולא הרווח הנקי שלה, כמו בשאר העולם. לכן, לחברות הסיניות יש אינטרס פיננסי מובהק לבצע רכישות מחוץ לסין, שכן איחוד הדוחות הכספיים יגדיל את השווי שלהן בשוק הסיני בצורה משמעותית. זוהי הזדמנות ליזמים ישראלים המוכנים למכור את אחזקותיהם ומעוניינים לקבל מחיר גבוה מהמחיר שיקבלו מקונים במערב. 

 

 

5. הסינים מעוניינים לקנות חברות בעלות נכסים מוחשיים  בעקבות הזעזוע בשוק המניות הסיני, אנחנו עדים לרצון הולך וגובר מצד קונים סינים להגדיל את אחזקותיהם בחברות בעלות נכסים מוחשים, שכן הם רוצים לצמצם את הסיכון של ירידה בערך מניותיהם באמצעות אחזקה בנכסים מוחשיים בעלי שווי שוק ברור. חברות אנרגיה מתחדשת, מים וחקלאות, מחזיקות לרוב בנכסים אלו (כגון פלטות ייצור, מכונות, מפעלים, נדל"ן, מלאי וציוד ועוד), מה שמגדיל את האטרקטיביות שלהן להשקעה.

 

 

רוצים לשמוע עוד על הזדמנויות ליזמים ישראלית בסין?

אתם מוזמנים לכנס ההשקעות השנתי GoforIsrael של בית ההשקעות קוקירמן יחד עם קרן קטליסט, שיתקיים ביום שלישי, ה- 20.9.16.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.