21 אוקטובר 2016 | יוסי דהן
דב מורן פותח דלתות ליזמים

את דב מורן אין צורך להציג. אבל בכל זאת בקצרה למי שלא מכיר... ב-1989 דב הקים את חברת M-Systems והיה המנכ"ל והיו"ר שלה. זו בעצם החברה שהמציאה את מה שכולנו מכירים כדיסק-און-קי. ב-2006 החברה נמכרה לחברת SanDisk עבור סכום עתק (!!!) של 1.55 מליארד דולר.

את דב מורן אין צורך להציג. אבל בכל זאת בקצרה למי שלא מכיר...

ב-1989 דב הקים את חברת M-Systems והיה המנכ"ל והיו"ר שלה. זו בעצם החברה שהמציאה את מה שכולנו מכירים כדיסק-און-קי. ב-2006 החברה נמכרה לחברת SanDisk עבור סכום עתק (!!!) של 1.55 מליארד דולר.

ב-2007 דב הקים את חברת מודו שפיתחה טלפון סלולרי חכם שדב הגה בעצמו. בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את העולם ב-2008 החברה נקלעה לקשיים בגיוס ולכן הפטנטים שלה נמכרו ב-2011 לגוגל בפחות מ-5 מליון דולר.

 

לפני 5 שנים, ב-2011, דב הקים את חברת Comigo, בה הוא משמש כיו"ר החברה. ב-2016 הקים ביחד עם שותפים את הקרן הון-סיכון Grove ventures שמתמקדת בהשקעות בסטארטאפים בשלב ה-Seed בתחומים של ביג דאטה, מחשוב ענן ו-IOT.

בימים אלו מתפרסם ספרו של דב "100 דלתות – מבוא ליזמות", ספר מומלץ מאוד לכל מי שיש לו חלום להיות יזם או שרוצה ללמוד מהצלחות וכשלונות של אחד היזמים הכי גדולים שיש לנו כאן בישראל.

בראיון דב משתף בסיפורים מרגשים מהתקופה שלו ב-M-Systems, מהימים ב-Modu, ועל העשיה הנוכחית שלו בחברת Comigo ובקרן Grove Ventures.

 

מתוך הראיון:

"בשנת 2000 הלכנו להנפיק את M-Systems בבורסה האמריקאית. היינו כבר חברה מונפקת אבל הלכנו לגייס עוד כסף בבורסה האמריקאית. זו הייתה תקופה מטורפת של השוק. באנו בעיתוי מתאים. באנו עם הכנה מצויינת. וכמו שאתה יודע, לפני תהליך של גיוס כזה אתה עושה Roadshow עם חתמים. החתמים שלנו היו Citibank. וקרה תהליך שהיה דיי מטורף. התחלנו ביום שני בבוקר בארה"ב את ה-Roadshow. הגענו לפגישה ראשונה. שער המניה של M-Systems היה 18.5$ באותו יום שני בבוקר. ואגב, קיווינו לגייס 30-40M$, סכום משמעותי, יפה, גדול. ואנחנו באים ונפגשים עם המשקיע הפוטנציאלי הראשון ומספרים כמה שהחברה נפלאה וכמה שהעתיד טוב. בתהליך של Roadshow כזה אתה פוגש בערך 60 גופים וזה תהליך שנמשך שבועיים, מתחיל בשני ונגמר בחמישי בשבוע שאחרי. סה"כ 9 ימי פגישות. וביום חמישי אחרי זה היה מקובל בארה"ב שמקבלים את ההזמנות מכל מי שפגשת ואתה מקווה שמתוך 60 יש חלק משמעותי שמזמין, ואת ההקצאה של המניות - מחלקים את זה בין המזמינים. זה התהליך הנורמלי. מה שהיה לא נורמלי כאן זה שאותו אדם שפגשנו בשני בבוקר ואמרנו לו שהחברה נפלאה אמר לעצמו 'רגע רגע... החברה נפלאה. למה לי להמתין עד להנפקה?! אם אני אמתין להנפקה אז שער המניה יעלה כי אנשים מבינים שזו חברה נהדרת. אני אקנה עכשיו לפני ההנפקה'. אז הוא קנה מניות. מה קרה?! המניה עלתה. אנחנו באים לפגישה שאחרי ואותו תהליך קורה גם שם. ואז כל אחד שפגשנו בעצם קנה מניות ישר אחרי הפגישה כי כולם אמרו לעצמם 'אם נחכה המניה תעלה'. והמניה אכן עלתה ועלתה. וכל זה במירוץ מטורף. אתה רץ ממקום למקום. היינו עוברים שלושה ערים ביום כדי לפגוש כמה שיותר. אין לך זמן לשום דבר.

וביום חמישי בניו-יורק היה השיא. בילינו אותו בריצות עד הרגע האחרון. פגישה אחרונה. אנחנו כבר מפסיקים לשמוע מה שער המניה. מכניסים אותנו למשרדים של Citibank ואנחנו לא יודעים מה שער המניה ואנחנו מחכים לשמוע מה קורה. הם דיי מבודדים אותנו. אומרים לכל האנשים מסביב "אל תגידו להם, אל תגידו להם... (לי ול-CFO שלי)". ויש אובר ביקוש מטורף. ואז הם נכנסים כשהמסחר נגמר ואחד האנשים שם אומר 'יש מחיר למניה!!!'. והמחיר זה..."

(דב מורן על אחד הרגעים המרגשים ביותר שלו בתור יזם)

 

להאזנה לראיון המלא עם דב באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות

1. רון | 23 אוקטובר 2016

אדם לא נחמד במיוחד


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.