8 נובמבר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Karz

קארז מפתחת אפליקציית מובייל במטרה להקטין את תאונות הדרכים ומספקת לנהג התראות בזמן אמת על התנהגות בנהיגה, הסחות דעת, שימוש יתר בטלפון באמצעות ניתוח מידע המתקבל מהסנסורים והמצלמה של הטלפון הנייד, אלגוריתמים של Machine Learning, שימוש בנתוני מזג האויר ונתוני דרך במיקום הרכב.

מי אנחנו

קארז מפתחת אפליקציית מובייל במטרה להקטין את תאונות הדרכים ומספקת לנהג התראות בזמן אמת על התנהגות בנהיגה, הסחות דעת, שימוש יתר בטלפון באמצעות ניתוח מידע המתקבל מהסנסורים והמצלמה של הטלפון הנייד, אלגוריתמים של Machine Learning, שימוש בנתוני מזג האויר ונתוני דרך במיקום הרכב.

 

בשנים האחרונות ישנה עלייה בכמות תאונות הדרכים בכל הגילאים, כאשר מעורבות נהגים צעירים היא פי ארבע לעומת גילאי 25 ומעלה. הסיבות העיקריות לתאונות בני הנוער הן חוסר מיומנויות וכישורי נהיגה הנובעות מחוסר ניסיון ואי יכולת לצפות אירועים בכביש. האפליקציה שלנו נותנת מענה בעיקר לנהגים צעירים והוריהם על ידי משוב ויזואלי אובייקטיבי על כישורי הנהיגה ומה דורש מהם לשפר. כמו כן, האפליקציה מיועדת גם לחברות הביטוח לתגמול נהגים זהירים על ידי הפחתת דמי ביטוח הרכב.

 

 

 

במחקרים רבים נמצא כי מעורבות הורים בנהיגת בני הנוער הכוללת תהליך החניכה של הנהג/ת החדש/ה, מקטינה בצורה משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים. כרגע אנחנו מבצעים פיילוט בשיתוף עם עיריית כפר סבא, מחלקת החינוך, התיכונים, התלמידים וההורים.

 

המיזם הוקם על ידי דני להב, בעל תואר שני בהנדסה ו-20 שנות ניסיון עיסקי בעבודה עם לקוחות, ניהול מוצר, פיתוח עיסקי, פרוייקטים ומכירות. צוות המפתחים כולל את עידן, אלכס ורונן. אנו מעוניינים להגדיל את הצוות ולצרף CTO למיזם.

 

מה אנחנו מחדשים

הפתרון שלנו מבוסס על הטלפון החכם בלבד, ללא צורך בהתקנה מקצועית של קופסא שחורה ברכב או התקן שמתחבר למחשב הרכב. האפליקציה שלנו הינה אישית עבור הנהג ולא נועדה למדידת כלי הרכב, דבר המשרת מספר נהגים. אנחנו מספקים משוב ויזואלי ואובייקטיבי המותאם באופן אישי לנהג, התראה מוקדמת בזמן אמת על הסחות דעת והתנהגות בנהיגה כדי למנוע מצבים היכולים לגרום לתאונות.

 

כמו כן, אנחנו רוצים להוסיף אלמנטים של משחקיות – Gamification לאפליקציה שתעודד נהגים להשתמש באפליקציה, לשפר את כישורי הנהיגה שלהם ולהקטין את המעורבות בתאונות דרכים של נהגים צעירים ובכלל.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

ליצור קהל משתמשים של הורים, בני נוער וכל נהג באפליקציה על מנת לשפר את מיומנויות הנהיגה, למנוע הסחות דעת ונהיגה מסוכנת, והכי חשוב שנוכל להקטין את מספר תאונות הדרכים ולגרום לכבישים להיות בטוחים יותר.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו נותנים מענה לצורך אמיתי שקיים אצל קהל גדול של הורים לנהגים צעירים ולכל נהג. הפתרון שלנו, המבוסס על הטלפון החכם האישי, משתמש בטכנולוגיה ואלגוריתם אדפטיבי המוגנים בפטנט בארה"ב. הפתרון מכוון תחילה לארה"ב שבה 60% מההורים מלמדים את ילדיהם לנהוג, אולם להורים אין את הניסיון והידע ללמד את ילדיהם נהיגה. בהמשך נכוון לחברות ביטוח וקהלים נוספים.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

צוות מוביל ונחוש הדבק במטרה והחזון לטובת הנהגים, עם יכולות משלימות וריצה למרחקים ארוכים.

 

רצינו לומר תודה ל...

לכל משתמשי האפליקציה, לחן זוהר מ The Nest המסייע ללא הפסקה, לראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו המסייע לנו בפיילוט בשיתוף עם בתי הספר התיכוניים, מחלקת החינוך והבטיחות, לעובדים שלנו, למשפחה שלצדנו ולכל המנטורים והאנשים הטובים שמסייעים לקדם את המיזם.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

עם אלפי משתמשים באפליקציית קארז, מסייעים להקטנת כמות תאונות הדרכים.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

יש לנו פתרון ייחודי להקטנת מספר תאונות הדרכים על ידי מתן התראות בזמן אמת לנהג על הסחות דעת ונהיגה מסוכנת, וכן משוב ויזואלי אובייקטיבי לשיפור מיומנויות הנהיגה.

 

 ככה שומרים אתנו על קשר:

 

משרדנו בכפר סבא.

אתר: www.karz.io

דוא"ל: [email protected]

ניתן לעקוב אחרינו בפייסבוק

או לחייג אלינו: 054-5788145

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.