22 נובמבר 2016 | מערכת
המהפכה של שנת 2016 - הצ'אטבוטים

באפריל האחרון מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הכריז על שנת 2016 כשנת מהפכת הצ'אטבוטים, כמה חודשים אחריו מצטרפות גם מייקרוסופט, גוגל, אפל, אמזון ואוראקל. מלחמת הדיגיטל הבאה על הקשב של המשתמש יוצאת לדרך. צ'אטבוטים - רובוטים בעלי יכולת שיחה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית, הם התחום הבא שעומד בפני פריצת דרך שעתידה לשנות את דרכי התקשורת והאינטראקציות הדיגיטליות הקיימות כיום.

באפריל האחרון מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הכריז על שנת 2016 כשנת מהפכת הצ'אטבוטים, כמה חודשים אחריו מצטרפות גם מייקרוסופט, גוגל, אפל, אמזון ואוראקל. מלחמת הדיגיטל הבאה על הקשב של המשתמש יוצאת לדרך. צ'אטבוטים - רובוטים בעלי יכולת שיחה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית, הם התחום הבא שעומד בפני פריצת דרך שעתידה לשנות את דרכי התקשורת והאינטראקציות הדיגיטליות הקיימות כיום. כ-4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם מתקשרים באפליקציות דוגמת Messenger, WeChat, Whatsapp, Kik ולכולם יגיעו נותני השירותים שינסו להפוך את חווית השימוש למבוססת שיחה ומתקדמת.

 

אדן שוחט, מנהל שותף בקרן הון הסיכון Alpeh עזר לנו לעשות סדר בתחום שנחשב למהפכה של שנת 2016:

"העולם הולך לכיוון של Conversational interaction. אם פעם היה צורך בעיצוב חווית משתמש יפה וחדשנית GUI, היום אנחנו מחפשים חווית שיחה "אנושית". באמצעות צ'אטבוטים ו–AIאנחנו יכולים לראות שכל החברות הגדולות מנסות לשים "פנים" ולהעביר את האינטראקציה שפעם נעשתה בעזרת עכבר לחוויה של שיחה. הדבר הזה נפלא כיוון שהוא מייצר דמוקרטיזציה של פיתוח. כבר אין צורך בהשקעה רבה בעיצוב ובחווית השימוש שהייתה שמורה רק לחברות גדולות ובעלות הון רב. את הצ'אטבוטים אפשר לבנות מתוך הבנה טכנולוגית עמוקה ויכולת לנתח שיח."

 

מהם השינויים שצפויים לנו בתחום בשנים הקרובות?

"אם היום אנחנו צריכים להיכנס אל אפליקציית הניווט ולשאול אותה איך אנחנו יכולים להגיע לתל אביב, הרי שבאמצעות הבינה המלאכותית והצ'אטבוטים, מכוניות אוטונומיות ידעו לזהות שאני רוצה להגיע לתל אביב, כי הם ניתחו את השימוש שלי ברכב והם כבר יפנו אליי ויציעו לי את הדרכים הטובות ביותר לנסיעה המתוכננת. בנוסף, הרכב האוטונומי כבר ידע לענות לי על שאלות כמו: מה מצב המניות בבורסה, מתי יצא האלבום האחרון של להקת הרוק האהובה עליי ויפעיל את הבוילר כי הילדים חוזרים מבית הספר. כל זה מתאפשר הודות לפיתוחים וקפיצת דרך בבינה המלאכותית שהופכים את תחום הצ'אטבוטים לסוג חדש של אינטראקציה אפשרית. לא אינטראקציה של עולם ישן שמתרגמת אל תוך עולם חדש, אלא ממש אינטראקציה חדשה שתיוולד מתוך כך."

 

האם יש חברות שהן מובילות בתחום?

"החברות הגדולות שאנו מכירים כבר הוציאו מוצרים שמנסים לקחת את ההובלה. לאמזון יש את הרמקול אקו שאפשר לשאול אותו שאלות, מערכת Helloשל גוגל, ועוד מערכת רבות. היופי בתחום הזה, כמו שציינתי, היא היכולת של חברות קטנות שטרם הכרנו לתת 'פייט' לחברות גדולות ומוכרות בתחום, כי הן מייצרות ערך מוסף ללקוח."

 

היום, יום שלישי ה-22 בנובמבר 2016, יגיעו למלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב כ-60 מומחים עולמיים בתחום, יחד עם למעלה מ-700 משתתפים שהגיעו מכל קצוות תבל לקחת חלק בכנס ה-CHATBOT SUMMIT הגדול בעולם, המתקיים לראשונה בישראל. בכנס ישתתפו מומחים מטעם חברות IBM, Oracle, Cisco, Live Person, מנכ"לים ומנהלים בכירים בחברות: OutBrain, ClickTable, Viber, Microsoft יחד עם מנהלי קרנות הון סיכון: Aleph, JVP, TLV Partners ועוד.

 

לרכישת כרטיסים לכנס ופרטים נוספים בקרו באתר הכנס: http://www.chatbotsummit.com/ או בעמוד הפייסבוק    

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.