אילן נחום
27 נובמבר 2016 | מערכת
לא חייבים להתחיל במוסך של הבית

הקהילה של Merkspace מורכבת מיזמים ויָזַּמוֹת מתחומים שונים ובשלבים שונים. חלקם כבר אחרי שלב ה-"seed" או סבב גיוס ההון הראשוני, וחלקם נמצאים ממש בתחילת דרכם, אבל לכולם מכנה משותף והוא הרעב להצליח.

אז נכון, סטיב ג'ובס הקים את אפל במוסך של הוריו, ומארק צוקרברג הגה את פייסבוק בחדר המעונות שלו, אבל בואו נודה על האמת – אם אנחנו רוצים להיות פרודקטיבים, לעבוד בסביבה תומכת ואפילו לעשות את זה בסטייל, לא בטוח שהמוסך הביתי שלנו יתן לנו את היתרונות האלו. ואחרי הכל, לא כל אחד מאיתנו הוא סטיב ג'ובס... אז מה בכל זאת אפשר לעשות? 

 

חברה שנמצאת בתחילת דרכה, לא חייבת לצאת למסע בחיפוש אחר משרדים מתאימים. יש בארץ מספר מתחמים המספקים לחברות אלו סביבת עבודה נוחה ונעימה. הקהילה היושבת במתחמי Merkspace מורכבת מיזמים ויָזַּמוֹת מתחומים שונים ובשלבים שונים. חלקם כבר אחרי שלב ה-"seed" או סבב גיוס ההון הראשוני, וחלקם נמצאים ממש בתחילת דרכם, אבל לכולם מכנה משותף והוא הרעב להצליח.

 

כחלק ממגמה שהחלה בחברות הגדולות לייצר סביבות עבודה מזמינות ואטרקטיביות, מחשבה רבה הושקעה גם בעיצוב מתחמי Merkspace  יצירת סביבת עבודה מרהיבה, צעירה ומפנקת (מקרר הבירות שם לא מפסיק להתמלא...). זו סביבת עבודה שמייצרת אנרגיות טובות. "כולם אצלנו אוהבים לעשות את מה שהם עושים ומיצרים עתיד טוב יותר לכולנו" מספרת ספיר, מייסדת Merkspace.

 

אך בנוסף למתן סביבת עבודה הולמת, ספיר מספרת כי ישנה מעלה נוספת לעבודה במתחם "אנחנו דואגים ליצירת ערך אמתי ליזמים, בין אם זה עזרה בחדירה לשווקים שונים, פגישות אישיות עם מנטורים ומומחים לכל תחום, מיטאפים, Happy Hours, קישור לאנשי מפתח ועד עזרה בגיוס משקיעים. זה הייחוד של Merkspace כמתחם שמקדם אנשים, עם יחס אישי והבנת הצרכים של כל יזם ויזמת".

 

חלי עזר יושבת ב-Merkspace בגין. היא בת 23 ובוגרת יחידה מסווגת בחיל מודיעין. בשנה האחרונה, יחד עם חברים יוצאי 8200, חלי התחילה לעבוד על פלטפורמה חדשה בשם iPEAK המחברת בין מפתחים יוצאי יחידות טכנולוגיות ל-100 החברות המובילות בשוק.

 

 

 

 

iPEAK הוקמה במטרה לרכז עבור המועמד את כלל המשרות המתאימות לו מהחברות הנחשקות ביותר בשוק על סמך יכולותיו ודרישותיו, ולספק לו גישה מהירה וקלה אליהן.

רוב יוצאי היחידות בדרך כלל מוצאים עבודה באמצעות שיטת "חבר מביא חבר" או דרך קבוצת פייסבוק או וואטסאפ סגורות. בכל אחת מהדרכים האלו, מועמדים לא נחשפים לכלל ההצעות שיכולות להיות רלוונטיות אליהם וכן לא מקבלים במרוכז מידע מקיף אודות החברה.

 

כאן iPEAK נכנסת לתמונה וחושפת בפני מועמדים את היצע המשרות הטובות ביותר שיש בהתאם לדרישותיהם. כדי לעשות זאת, נבחרו בקפידה 100 חברות הנחשבות למובילות בשוק על פי מספר קריטריונים (טכנולוגיה מעניינת, הון, מוצר, תנאים ואופק התקדמות) כדוגמת Google, Ebay, PayPal  וכן סטארטאפים מעניינים נוספים.

 

"אני מאמינה שכל אדם יכול לתרום ולקבל בחזרה" מספרת לנו חלי על העבודה ב-Merkspace. "יש כאן חברות עם תחומי עיסוק מגוונים, ולכן פעמים רבות אני מתייעצת עם אנשים מנוסים ממני בתחומים בהם אני פחות מתמצאת. העובדה שהם נמצאים בסוף המסדרון או באירועים השונים המתקיימים במתחם תורמת רבות לסיבה שאני נמצאת במתחם."

 

ב-Merkspace קרליבך יושבים בין היתר הסטארט-אפ easysend שנוסד על ידי טל דסקל, עומר שיראזי וערן שיראזי.

 

 

 

easysend מפתחת פלטפורמה המסייעת לארגונים גדולים לייעל את נקודות המגע היום-יומיות מול לקוח הקצה בעזרת כלים דיגטליים.

החברה הוקמה לפני כשנה על ידי שני חברים שהכירו כאשר עבדו יחד בתור נציגי שירות בבתי השקעות ואיתרו את המקומות בהם ניתן לשפר את האינטרקציה של נציגי השירות והחברה אל מול לקוחות הקצה.

 

החידוש הגדול של easysend הוא דרך הנגשת התהליכים אל מול משתמש הקצה.

כיום לארגונים גדולים ישנם הרבה מאוד תהליכים המבוצעים בו זמנית. ניתן לפרק כל תהליך ולייעל אותו בנפרד מהתהליכים האחרים, אך כמות המשאבים, הזמן והכסף שיהיה על החברות להשקיע לרוב לא תהיה כדאית לארגון.

                                                                  

הפרויקטים מדברים בעד עצמם, כיום easysend עובדים עם לקוחות גדולים ומובילים במשק אשר מרוצים מאוד מהמוצר והשירות שניתן להם. לכל חברה מוצמד איש צוות של easysend שאחראי על הצלחת הפרוייקט ונותן תמיכה לאנשי מערכות המידע בארגון במה שנדרש על מנת שהפרויקט יצלח.

 

החברים מ-easysend מספרים: "אנחנו רואים ומרגישים את השימוש היום-יומי במוצר ואת הערך החשוב שהוא נותן לחברות שעובדות איתנו והוא שביעות רצון הלקוחות של ארגונים אלו ע״י חסכון זמן ובירוקרטיה. להצליח לעשות פרויקט שמעביר אלפי עובדים בחברות שונות מתהליכים ידניים לתהליכים דיגיטליים חכמים ולהצליח בקיצור זמני המתנה במרכזי השירות מוכיח לנו וללקוחות פוטנציאלים רבים את הכוח בשימוש במוצר. בנוסף, ישנה התעניינות רבה של גורמים בינלאומיים ואנחנו מאמינים שדברים גדולים יגיעו בקרוב".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.