29 נובמבר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Eco Wave Power

חברת אקו וייב פאוור הינה חברה בינלאומית, חדשנית ומתקדמת שעוסקת בייצור חשמל מגלי הים. החברה נוסדה בישראל על ידי מר דיויד לב וגברת אינה ברוורמן, לאחר תקופה של תכנון, מחקר ופיתוח שנועדו ליצור טכנולגיה שתוכל להתחרות בהצלחה בשוק האנרגיה העולמי. חברתנו פיתחה קניין רוחני להפקת אנרגיה מגלי הים והפיכתה לאנרגיה חשמלית.

מי אנחנו?

חברת אקו וייב פאוור הינה חברה בינלאומית, חדשנית ומתקדמת שעוסקת בייצור חשמל מגלי הים. החברה נוסדה בישראל על ידי מר דיויד לב וגברת אינה ברוורמן, לאחר תקופה של תכנון, מחקר ופיתוח שנועדו ליצור טכנולגיה שתוכל להתחרות בהצלחה בשוק האנרגיה העולמי. חברתנו פיתחה קניין רוחני להפקת אנרגיה מגלי הים והפיכתה לאנרגיה חשמלית. הטכנולוגיה שלנו מספקת פתרונות חדשניים למחסור העולמי בחשמל. פתרונות אלו הינם אפקטיביים, פרקטיים, ישימים וכלכליים, שנועדו לענות על הצרכים של קהילות מקומיות, ערים ומדינות ברחבי העולם כולו.

 

 

 

כרגע יש לנו תחנת הדגמה הפועלת כשנתיים בנמל יפו, ובמאי השנה סיימנו לבנות את תחנת הכוח המסחרית הראשונה באירופה ליצור חשמל מגלי הים, בגיברלטר. התחנה מומנה בסיוע של האיחוד האירופי. בשנתיים הקרובות, התחנה תורחב לגודל של 5 מגה וואט, אשר יספקו 15% מכל תצרוכת החשמל של גיברלטר. בנוסף, אנו מחזיקים צנרת פרויקטים של 130 מגה וואט.

 

מה אנחנו מחדשים?

הטכנולוגיה של אקו וייב פאוור להמרת אנרגית גלי הים לאנרגיה חשמלית הינה טכנולוגיה פשוטה ולא יקרה, שמאפשרת הפקת אנרגיה מגלים נמוכים וגבוהים. חשוב לציין כי מצד אחד הטכנולוגיה היא פשוטה ועמידה, אך מצד שני היא טומנת בחובה יתרונות משמעותיים בהשוואה לטכנולוגיות המתחרות. כך למשל, פיתחנו צורות יחודיות של מצופים, המאפשרים המרת אנרגיה באופן אפקטיבי יותר. כמו כן, פיתחנו מספר דרכים להגנה של המערכת מסופות (בזמן סופה המצופים עולים מעלי פני הים וננעלים או שוקעים מתחת לפני הים), עד חלוף הסופה. כמו כן, פיתחנו מערכת שליטה ובקרה חכמה אשר מאפשרת לשלוט בכל אלמנט של תחנת הכוח מהסמארט-פון ועוד למרכיבים רבים ושונים שמאפשרים פעילות אופטימלית של תחנות הכוח שלנו.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

ישנם שני אתגרים משמעותיים בתחום יצור החשמל מגלי הים. ראשית, התחום הוא כל כך חדש שבהרבה מדינות (כולל במדינת ישראל ) הממשלות לא קבעו תעריפים ליצור חשמל מגלי הים. בהעדר תעריפים של חיבור לרשת, לא ניתן להקים תחנות כאלה. אתגר נוסף הוא שבירת תקרת הזכוכית שקיימת ביחס לתחום יצור החשמל מגלי הים.

אומנם כל המדענים והמהנדסים טוענים כי גלי הים טומנים בחובם כמות אנרגיה אדירה, אבל בפועל בגלל שרוב החברות שניסו להיכנס לתחום הזה לא צלחו (בגלל בעיות של אמינות ומחירים מאוד גבוהים של בניית התחנות) נוצרה תפיסה בשוק האנרגיות המתחדשות, כי אנרגיה מגלי הים היא סוג של חלום או רעיון מאוד בתולי. לפיכך, כאשר הקמנו את תחנת הכוח שלנו בגיברלטר במחיר מאוד אטרקטיבי הצלחנו בעצם להילחם בתפיסה זו.

 

 

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי... 

יש לנו טכנולוגיה ליצור חשמל מגלי ים, שהיא גם חדשנית, גם כלכלית וגם אמינה. בנוסף, לחברה יש מטרה טובה - לא רק שאנחנו בונים תחנות כלכליות, אלא בד בבד אנו מקטינים את רמות זיהום האויר ואת התחלואה שנוצרת כתוצאה ישירה משריפת הפחם והנפט.

 

 

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

צוות מנצח ומלא מוטיבציה ואמונה שאפשר לשנות את העולם לטובה עבור הדורות הבאים.

 

רצינו לומר תודה ל... 

למשקיעים שלנו (בניהם קרן ההשקעות פירבלי), לאיחוד האירופי, לספקים שלנו, לשותפים שלנו בעולם (מקסיקו, סין, צ'ילה והודו), לממשלת גיברלטר וממשלות נוספות שנותנות לנו את האופציה להקים את התחנות שלנו בשטח הימי שלהן. בנוסף, תודה לחברה הכלכלית של תל אביב-יפו שנתנה לנו להקים את תחנת ההדגמה שלנו בנמל יפו, תודה גם למדענית הראשית של משרד האנרגיה ד"ר ברכה חלף שנתנה מעמד של "מתקן חלוץ" לטכנולוגיה שלנו (מה שאמור לזרז את קביעת התעריף עבורה, ותודה גם לפורטל היזמות הישראלי Startisrael, ולמקורות מדיה נוספים שנותנים במה תקשורתית לפרויקטים כאלה.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו...

בעוד 12 עד 24 חודשים אנחנו נעשה הנפקה לציבור, מה שיאפשר לנו לבנות יותר תחנות כוח ולמסחר את הטכנולוגיה שלנו בעולם כולו.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

כי אנחנו נצליח ונסב גאווה למדינת ישראל. אפילו המצופים שלנו בעולם צבועים תמיד בכחול ולבן על מנת ליצור זיקה למדינה שלנו.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

בטלפון 035094017

או במייל [email protected]

משרדי החברה נמצאים בתל אביב (וישנן חברות בנות גם במקסיקו,צ'ילה, הודו , גיברלטר וסין).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.