9 דצמבר 2016 | יוסי דהן
הדור הבא של עולם הבנקאות כבר כאן

לבנג'י ואחיו שי היה חבר ילדות בשם ג'ונטי הורביץ. ג'ונטי הקים ב-2007 חברה באנגליה בשם וונגה שנותנת הלוואות באונליין לאנשים שכירים. בנג'י ושי עקבו מקרוב אחר וונגה וראו איך החברה צומחת וגדלה באופן עקבי משנה לשנה. הם למדו מההצלחות ומהטעויות של וונגה וגיבשו רעיון דומה אבל עבור שוק לקוחות אחר - שוק העסקים הקטנים והבינוניים.

בנג'י פיינברג נולד וגדל בפרטוריה שבדרום אפריקה. את הקריירה המקצועית שלו התחיל בתור מתמחה של עו"ד אורי סלונים. הוא למד ממנו הרבה למרות שלא עבד אפילו יום אחד כעו"ד. לאחר מכן פנה בנג'י לסקטור הפיננסי ועבד בדויטשה בנק ובפיוניר.

 

לבנג'י ואחיו שי, שהיה פעיל גם הוא בסקטור הפיננסי ובעולם הסטארטאפים, היה חבר ילדות בשם ג'ונטי הורביץ. ג'ונטי הקים ב-2007 חברה באנגליה בשם וונגה שנותנת הלוואות באונליין לאנשים שכירים. וונגה עשתה משהו מאוד דומה למה שחברות אחרות כמותה עשו כמה שנים קודם לכן באמריקה והצליחו מאוד.

 

בנג'י ושי עקבו מקרוב אחר וונגה וראו איך החברה צומחת וגדלה באופן עקבי משנה לשנה. הם למדו מההצלחות ומהטעויות של וונגה וגיבשו רעיון דומה אבל עבור שוק לקוחות אחר - שוק העסקים הקטנים והבינוניים. ב-2011 הם פגשו יזם נוסף בשם ג'רמי אסקו והחליטו להקים ביחד את Behalf.

 

גיוס ההשקעה ל-Behalf לא היה פשוט עבור בנג'י. היה לו ניסיון קודם רע עם לא מעט קרנות הון-סיכון. לכן הוא ביקש משמיל לוי מסקויה להיפגש בבית קפה ולא במשרדים של סקויה כפי שמקובל. שמיל הסכים. לדברי בנג'י היה להם הרבה מזל שפגשו את שמיל והוא מעיד עליו כי הוא אחד ממשקיעי ה-Seed הכי טובים בארץ.

 

חברת Behalf, המספקת הלוואות אונליין לעסקים קטנים ובינוניים, פונה לשוק של 31 טריליון דולר בשנה באמריקה בלבד. החברה גייסה עד היום כ-157 מליון דולר ומכפילה את הכנסותיה כל חצי שנה בשיעור גידול של 10%-15% בחודש.

 

בראיון עם בנג'י פיינברג, מייסד ומנכ"ל Behalf, מספר בנג'י את סיפור הקמת החברה ומדבר על התחרות הגדולה בענף, על מודל ההשקעה היוצא דופן בחברה ועוד.

 

מתוך הראיון

"אני חושב שזה יותר קל בפינטק באופן כללי. כי בתחומים אחרים אתה הרבה פעמים בקוטביות. אתה בונה אפליקציה יפה וקולית עם טכנולוגיה חדשה ואז אתה מחכה שאנשים יבואו. אולי יבואו ואולי לא יבואו. אם יבואו אז תהיה לך חברה גדולה, תאסוף הרבה לייקים, תהיה הטוויטר הבא... אבל יכול להיות שגם לא יבואו ואז יש לך אפליקציה יפה עם טכנולוגיה שמחפשת שוק. בעולם הפינטק הרבה יותר קל כי יש לך צורך שהוא קיים מאות שנים – הצורך באשראי. ואתה יודע מה הבנצ'מרק שלך, אתה יודע לאן אתה חותר, אתה יודע לאן אתה מכוון. אתה צריך לכייל את עצמך כל הזמן. אבל אתה יודע שיש שוק כזה של עסקים קטנים, כמו במקרה שלנו. אתה יודע מה הריבית שהם משלמים ואתה יודע מה החוויית משתמש שיש להם כשהם צריכים לקבל מימון. אז הרבה יותר קל לך כי יש לך רעיון שאתה הולך לכייל אותו ואז אתה שם כל הזמן לנגד עיניך את מה שקיים בשוק ואתה פשוט מתכנס למה שיש. אז במובנים מסוימים זה הרבה יותר קל."

(בנג'י פיינברג על ה-Product Market Fitשל Behalf)

 

לראיון המלא עם בנג'י בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.