21 דצמבר 2016 | שי גבריאלי
קהל היעד שלהם הוא בני נוער? אסור לכם לפספס את ההזדמנות הזו... מיוזיקלי!

ספק אם שמעתם עליה, כמו כל פלטפורמה בראשית דרכה היא עוד לא נמצאת בכל מכשיר שני, לפחות לא בישראל, אבל היא נמצאת במקום החמישי בדירוג האפליקציות המורדות ביותר בחודש האחרון (דצמבר 2016), וזה בהחלט נותן לה מקום של כבוד וכמובן את תשומת הלב שלנו. נוסיף לזה מותגים גדולים כמו קוקה קולה וסטארבקס שכבר השכילו לעשות בה שימוש, והרי לכם פצצה מתקתקת והזדמנות שיווקית שלא נתקלים בה בכל יום.

חלקנו עוד לא הספיק לעכל את פייסבוק אינסטגרם או סנאפצאט, וכבר מציצה לה מעבר לפינה פלטפורמה חדשה/ישנה (בארצות הברית היא כבר ממזמן תופעה בפני עצמה) בשם מיוזיקלי.

 

 

 

ספק אם שמעתם עליה, כמו כל פלטפורמה בראשית דרכה היא עוד לא נמצאת בכל מכשיר שני, לפחות לא בישראל, אבל היא נמצאת במקום החמישי בדירוג האפליקציות המורדות ביותר בחודש האחרון (דצמבר 2016), וזה בהחלט נותן לה מקום של כבוד וכמובן את תשומת הלב שלנו. נוסיף לזה מותגים גדולים כמו קוקה קולה וסטארבקס שכבר השכילו לעשות בה שימוש, והרי לכם פצצה מתקתקת והזדמנות שיווקית שלא נתקלים בה בכל יום.

 

מיוזיקלי היא אפליקציה (אנדרואיד ו-IOS) שמאפשרת למשתמשים לעשות ליפ דאפ לשירים מוכרים. הסרטונים הם באורך 15 שניות וישנם מצבים שונים לצילום שהופכים את הקליפ למאוד מעניין ומרגש. כדי להבין באמת איך זה נראה, תציצו בקליפ הבא:

 

 

 

אז למה חשוב לנו המשווקים להכיר אותה? ולמה מהירות התגובה שלנו היא קריטית בהתייחס להצלחה שיווקית אמתית משימוש בפלטפורמה הזו עבור המותג שאנו מייצגים?

 

כל משווק שידע לזהות פלטפורמות עולות, רגע לפני הפריצה הגדולה שלהם, הצליח לדבר אל קהל היעד שלו כמעט באופן בלעדי ולגרוף תשומת לב גדולה. תשומת לב שקשה מאוד להעתיק ולהשיג מפלטפורמה מבוססת שכבר הוכיחה את עצמה כאחת שמרכזת תשומת לב רבה מהלקוחות הפוטנציאלים.

 

הוכחה כזו מושכת במהירות מסה גדולה של מותגים וחברות שיחד יוצרים רעש שיווקי משמעותי, וכדי להתגבר עליו נצטרך כבר לעבוד הרבה יותר קשה.

 

 

זו הסיבה שמיוזיקלי, בשלב הזה בוודאי, אמורה לקרוץ למותגים ולחברות שקהל היעד שלהם הוא בני נוער. קוקה קולה שכבר זיהתה את הפוטנציאל של הפלטפורמה הזו חברה למוביל דעה (משתמש שמאחוריו קהל עוקבים גדול), ויצרה יחד אתו סרטון כשפחית הקולה מככבת בו. כך עשתה גם סטארבאקס, ומאוד קל לחזות שמותגים אחרים ילכו בעקבותיהם, מתי?

 

הטיימינג פה הוא קריטי, הראשונים יזכו לחשיפה הגדולה והמשמעותית ביותר, ויצטרכו לעבוד פחות קשה כדי לתפוס את תשומת הלב של קהל יעד שלהם. זה לא אומר שבשלבים מאוחרים יותר לא יהיה ערך אמתי בפרסום דרך מיוזיקלי. כל פלטפורמה שמרכזת תשומת לב אמתית היא מקום נכון לדבר אל קהלי היעד שלנו.

 

בישראל, מיוזיקלי פופולרית מאוד בקרב ילדים ובני נוער בגילאי 8-18, נכון לכתיבת שורות אלו עלו דרכה קרוב ל-100,000 סרטונים, ועל פי כמות האשטגים הישראלים ניתן לזהות בה תנועה משמעותית של בני נוער. בעולם היא עומדת כבר על 50 מיליון הורדות וגייסה לפני חמישה חודשים 100 מיליון דולר.

 

אז איך נכון לשווק במיוזיקלי?

בשלב זה אין דרך פורמלית לשווק בפלטפורמה, השיווק במיוזיקלי נעשה בעיקר על ידי שימוש במובילי דעה. לא קשה לאתר אותם, קצת יותר מאתגר להפעיל אותם אם אתם חברה קטנה, אבל זה בהחלט אפשרי, הצעה מקורית ליצירת תוכן איכותי הוא פיתיון מספיק טוב כדי לגרום להם לחבור אליכם.

 

שילוב של שם החברה, לוגו או מאפיין פיזי או מילולי אחר בסרטון של מוביל דעה, שאחריו עוקבים לא מעט מקהל היעד שלהם, הוא דרך מצוינת לחשוף את המוצר, החברה או השירות להרבה מאוד עיניים ואוזניים.

 

אז מי מתנדב להרים טלפון לילד בן 10 ולעניין אותו בשיתוף פעולה עסקי? מניסיון אם תוסיפו ארוחת ילדים במקדולנדס, אתם בוודאות מגדילים את הסיכויים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.