22 דצמבר 2016 | מערכת StartIsrael
ארץ ההזדמנויות: אנרגיה מתחדשת, תעשיית פינטק ועוד הזדמנויות רבות ששווה להכיר

לפני פחות משבוע ביקר ראש ממשלת ישראל בפעם הראשונה בקזחסטן. חודש לפני כן שישה סטארטאפים ישראלים בתחום האנרגיה המתחדשת זכו שם בכרטיס לתערוכת הExpo 2017, שישה הסכמים כלכליים נחתמו בין המדינות וכן יש עוד שיחתמו בקרוב...

השטח היבשתי בה שווה לזה של מערב אירופה, אבל בעל רמת צפיפות האוכלוסייה הנמוכה ביותר בעולם. מבחינה אסטרטגית, היא מתחברת לשווקים הגדולים והגדלים במהירות של סין ודרום אסיה וכן של רוסיה ומערב אירופה באמצעות הדרכים, המסילות והנמלים בים הכספי.

 

עתודת הנפט של המדינה היא התשיעית בגודלה בעולם. וכן שטח המדינה הוא התשיעי בגודלו בעולם וזו המדינה שתארח את תערוכת האנרגיה המתחדשת – Expo 2017!!!

 

הכירו את קזחסטן!

 

אורן סמיניאן, שותף מנהל ב-Tau Ventures מספר "זהו הביקור השלישי שלי באסטנה בירת קזחסטן. רובכם בוודאי ישאלו, מה יוצא לך מזה? למה לא הסיליקון ואלי? למה לא תל אביב?".

 

אבל אורן מסביר כי הכול תלוי במה שאתם מחפשים - אם אתם מעוניינים בשוק שגדל במהירות, עם אין סוף אפשרויות באגריטק, אנרגיה מתחדשת, Foodtech ושטחים חדשים, אתם תמצאו את השותפים הטובים שלכם באסטנה, בירת קזחסטן.

 

 

 

לפני פחות משבוע ביקר ראש ממשלת ישראל בפעם הראשונה בקזחסטן. חודש לפני כן שישה סטארטאפים ישראלים בתחום האנרגיה המתחדשת זכו שם בכרטיס לתערוכת ה-Expo 2017, שישה הסכמים כלכליים נחתמו בין המדינות וכן יש עוד שיחתמו בקרוב...

 

אחד מההסכמים המעניינים יותר הוא בין המרכז הפיננסי הבינלאומי באסטנה (AIFC) לבין קבוצת Fintech Group Israel שחתמו על מזכר הבנות במטרה להתחיל לקדם שיתופי פעולה בפיתוח טכנולוגיות פיננסיות (Fintech) במערכת האקולוגית בקזחסטן ובסביבתה.

 

ביקשנו מהצדדים לספר לנו על החזון בשותפות בין המדינות מנקודת מבט של Fintech. כפי שהם תיארו זאת – מזכר ההבנות מצביע על תחומי מפתח בשיתוף פעולה הדדי לשם בניית "גשר דיגיטלי" בין שתי המדינות שייצר קשר ישיר בין אסטנה לאשכול הטכנולוגיות הישראליות ויעזור בהעשרת ההון האנושי המקומי. שני הצדדים הביעו נכונות לעבוד יחד במטרה למתג את AIFC כהאב המוביל בתחום ה-Fintech הממנף את הניסיון והידע של השותפים הישראלים.

 

"AIFC רואה ב-Fintech כאחד מעמודי התווך ואנחנו עושים את מיטב המאמצים כדי לתת בעיטת פתיחה לתעשייה. כדי להשיג תוצאות ממשיות בפיתוח כלי Fintech חדשים וכדי לקדם התנהגות יזמית בקזחסטן, אנחנו צריכים לזוז במהירות וללמוד מהטובים ביותר. ולכן חיבור עם מרכזי Fintech קיימים, כמו זה של תל אביב נמצא בעדיפות עליונה" כך מספר קאריאת קלימבטוב, נשיא AIFC, לאחר החתימה על מזכר ההבנות.

 

 

 

מזכר ההבנות מגיע בזמן ששתי המדינות מחזקות את הקשרים הכלכליים שלהן. פיתוח הדור הבא של הכלים הפיננסים חשוב עבור הצמיחה העתידית. שני הצדדים מצפים להמשיך ולעבוד יחד גם בשנת 2017.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.