15 ינואר 2017 | ג'ייסון דה-מר
7 משימות שמשוקים דיגיטליים פשוט לא יכולים לסבול

שיווק דיגיטלי הוא ממש כיפי. אתם יכולים לאמן את השרירים היצירתיים שלכם, אתם נמצאים בחזית של התפתחות טכנולוגית, אתם לומדים על מערכות חדשות ומשחקים באפליקציות חדשות. אבל לא הכול זוהר שם. כל משווק יגיד לך שבעוד שחלק מהמשימות מגיעות בטבעיות, את האחרות הוא פשוט לא יכול לסבול. הן קשות, הן גוזלות זמן רב, ולפעמים הן פשוט לא ידידותיות למשתמש. היינו רוצים שהמשימות האלו יהיו הרבה יותר קלות.

שיווק דיגיטלי הוא ממש כיפי. אתם יכולים לאמן את השרירים היצירתיים שלכם על ידי רעיונות חדשים לקמפיינים, שאתם יכולים לבחון ולמדוד את התוצאות.

אתם נמצאים בחזית של התפתחות טכנולוגית, אתם לומדים על מערכות חדשות ומשחקים באפליקציות חדשות. בנוסף אתם זוכים ליהנות מ"התרגשות הציד" כשהקמפיינים שלכם מושכים לידים חדשים, ואתם נהנים ממציאת הקומבינציה המושלמת לאלמנטים שממקסמים את שיעורי ההמרה שלכם.

אבל לא הכול זוהר שם. כל משווק יגיד לך שבעוד שחלק מהמשימות מגיעות בטבעיות, את האחרות הוא פשוט לא יכול לסבול. הן קשות, הן גוזלות זמן רב, ולפעמים הן פשוט לא ידידותיות למשתמש. היינו רוצים שהמשימות האלו יהיו הרבה יותר קלות:

 

1.      חקר שוק

אתם לא יכולים להשיק שום סוג של אסטרטגיה שיווקית אם לא עשיתם את חקר השוק שלכם. המושג "חקר שוק" אולי נשמע פשוט אבל הוא בכלל לא כזה. יש אלפי משתנים לקחת אותם בחשבון כשאתם בוחנים את הקהל שלכם.

 

מי הם האנשים האלו, מה הם אוהבים? מה הם צריכים? מהם מחזורי הרכישות שלהם? ולא את כל התשובות אפשר למצוא ממחקרים כמו מפקדי אוכלוסין. יש מספר בלתי מוגבל של שאלות שניתן לשאול, ובגלל זה, אתם עלולים למצוא את עצמכם חופרים יותר מדי או לא מספיק עמוק. קשה למצוא את האיזון, ולמעשה זו משימה ממש לא כיפית

 

 

2.      בחירת הנושא

לרוב המשווקים הדיגיטליים יש קמפיין תוכן שיווקי כאחד מעמודי התווך בעבודת המיתוג שלהם. אבל כדי שתוכן שיווקי יהיה מוצלח, אתם צריכים שתהיה לכם זרימה קבועה של נושאים לתוכן, וכולם צריכים להיות בעלי ערך ומקוריים.

 

אז למצוא נושאים מקוריים זה מספיק קשה מבלי שהם צריכים להיות גם בעלי ערך.

הצורך להשתמש במילות מפתח, שהוא רכיב הכרחי ל-SEO, הופך את הבעיה ליותר מורכבת. תוסיפו לזה שאתם צריכים לייצר אותם על הדרך באופן קבוע, ואין פלא שיוצרי התוכן מושכים בשערותיהם זמן קצר לאחר שהחלו בייצור התוכן.

 

3.      סיעור מוחות קריאטיבי

הזכרתי את התהליך הקריאטיבי כאחד מהחלקים הכיפיים בשיווק ברשת, ואני עדיין מתכוון לזה. אבל זה לא אומר שזה קל. לחשוב על רעיון חדש, מבריק ומקורי זו עבודה קשה. במיוחד אם אתם צוות קטן.

 

אפילו משהו פשוט כמו שורה מצחיקה יכולה לייצר מחסום כבד במחלקת השיווק אם הרעיונות לא זורמים באותו יום. הבעיה היא שאתם לא יכולים להכריח את עצמכם להיות יצירתיים. אין ספק שצריך להיות לכם מזל כדי שתצליחו לקבל את ההשראה הנדרשת.

 

 

4.      בדיקות UX

כמה מדרכי הבדיקות פשוטים למדי. AB test למשל, מצמצם את הבדיקה למשתנה פשוט, ולרוב יש לה ערך אחד או שניים שצריך לברר בפירוט כדי להבין האם הבדיקה הייתה מוצלחת.

 

בדיקות UX, מצד שני, הן הרבה יותר מורכבות. יש לכם הרבה יותר נתונים איכותניים וסובייקטיביים כמו מפות חום והזמן שגולשים בילו בעמודים, ולא תמיד מוצאים מתנדבים איכותיים שיבצעו את כל התהליך. ועדיין בדיקות UXחייבות להיעשות.

 

 

5.      להישאר מעודכנים

שינויים מתקיימים כל הזמן בעולם השיווק הדיגיטלי. לפעמים זו טכנולוגיה חדשה בסצנה שמשנה את כל הדרך שבה משתמשים מתקשרים עם אלמנטים דיגיטליים. פעמים אחרות זה מתחרה שמצאת כי ידו על העליונה עם איזה קמפיין תוכן חדש.

 

קשה מאוד לדעת מה ילד יום או שבוע, אבל אם אתם רוצים שהקמפיין שלכם יצליח, אתם חייבים להיות מוכנים לכל דבר. זה לוקח הרבה זמן ונכונות לבצע את ההתאמות כדי להצליח בכך. (רמז: קראו את עשרה בלוגים שיווקיים שכל CMO  חייב להכיר).

 

6.      ניתוח נתונים

יש היום איזשהו רנסנס בכל הנוגע לעולם הנתונים. יש לנו היום כל כך הרבה טכנולוגיה שמסוגלת למשוך נתונים. זהו חלום של כל משווק. אתם יכולים לקבל פיסות מידע על כמעט כל התנהגות או פעולות שקיימות. אבל הנה הבעיה, מה אתם עושים עם כל הנתונים האלו?

 

בתור התחלה, אתם מרגישים קצת המומים משפע הנתונים. איך אתם יודעים איזה שאלות לשאול? איזו פיסת מידע היא הכי משמעותית? יש שפע של טעויות שאתם יכולים לעשות אם זה לפשוט יותר מדי איזו בעיה או ליפול קרבן להטיית האמנה. ניתוח נתונים, ולפחות זה מהסוג היסודי והאובייקטיבי, הוא קשה.

 

7.      להתחיל מחדש

לפעמים אתם חייבים להתחיל מחדש. זה יכול להיות כי האסטרטגיה הישנה שלכם לא עובדת, וחלק מהקושי כאן הוא עצם העובדה שזה פוגע לכם באגו. אתם חייבים לאסוף את השברים, ולהתחיל את הכול מחדש.

 

החלק השני של הקושי הוא שאתם מתחילים מאפס, אתם חייבים להתחיל מהבסיס. ובכל זאת, יש בזה משהו מרגש – אוקיינוס כחול של הזדמנויות שמחכות לכם. וככל הנראה יש לכם את כל הכלים שאתם צריכים כדי לחקור אותם.

 

המשימות האלו הן לא בלתי אפשריות. למעשה, את רובן ניתן לבצע בנחישות מוחלטת (וגישה חיובית כדי להשאיר אתכם שפויים). ועדין, הן מייצגות חלק מהאתגרים הקשים יותר בשיווק דיגיטלי.

אם אתם חדשים במשחק, היזהרו מהמשוכות האלו, כך שתהיו מוכנים להם כשיגיעו. ואם אתם כבר מכירים אותם, ובכן, לפחות אתם יודעים שאתם לא לבד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.